پروپوزال بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

پروپوزال بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

ارزیابی عملکرد در بانک
شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها
شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک
تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتری
تاثیر تنوع کاربرد کارتهای ATM در بانکداری الکترونیک 
بهبود عملکرد شعب بانک ها با کارتهای ATM
پروپوزال بانکداری الکترونیک
پروپوزال بانکداری الکترونیکی
پروپوزال در مورد بانکداری الکترونیک

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

چکیده
استفاده از کارت های ATM یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که موجب تسهیل در ارائه وجوه نقد و سرعت انتقال وجوه و همین طور دقت و کاهش حجم عملیات مربوط به ارائه پول را فراهم می آورد. اصلاحات ساختاری در بخش های واقعی و مالی اقتصاد ایران و بانک های کشور دربر دارنده مؤلفه های گوناگونی است. به نظر می رسد  شناسایی عوامل بهبود عملکرد در نظام بانکی می تواند پیش نیازی برای ایجاد تحول در نظام بانکداری ایران باشد.

تحقیق حاضر به بررسی این سوال می پردازد که آیا تنوع کاربرد کارتهای ATM  بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی تاثیرگذار است؟روش تحقیق از نوع توصیفی، تحلیلی از نوع علی است. جامعه آماری انتخاب شده مشتریان (دارندگان کارت ATM) بانک های دولتی و خصوصی استان گیلان می باشند که تعداد 400 نمونه از طریق روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون و تحلیل واریانس استفاده شد.با توجه به نتایج به دست آمده مشاهده شد تنوع کاربرد کارت های ATM  بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی استان گیلان تاثیرگذار است و شدت رابطه بین تنوع کاربرد کارتهایATM   و بهبود عملکرد برابر 640/0 می باشد؛ از طرفی ضریب تعیین نیز برابر با 409/0 می باشد که بیانگر آنست که متغیر تنوع کاربرد کارتهایATM   در حدود 41 درصد متغیر بهبود عملکرد را تبیین می کند. همچنین تنوع کاربرد کارتهای ATM بر ابعاد  بهبود  عملکرد  بصورت جداگانه نیز تاثیرگذار است.

 

کلمات کلیدی: بهبود عملکرد، سودآوری، رضایت مشتری، احساس امنیت مشتری، کارت ATM

 

مقدمه
از ويژگي‌هاي قرن حاضر، توسعه اعجاب آور تكنولوژي  ارتباطات و اطلاعات و بكارگيري آن جهت افزايش سرعت و كيفيت در ارائه خدمات مي‌باشد ضمن این که بخش خدمات در حدود 20 درصد کل تجارت جهانی را تشکیل می دهد و در طی 15 سال گذشته، مانند تجارت کالا از رشد سریع 5/8 درصدی برخوردار بوده است. اين پيشرفت‌، بانكداري را نيز تحت تأثير شديد خود قرار داده و باعث تغييرات عمده‌اي در اين صنعت گرديده است. سرعت توسعه صنعت انفورماتيك باعث ايجاد تغييرات عمده‌اي در شكل پول و سيستم‌هاي انتقال منابع در عرصه بانكداري گرديده و مفاهيم جديدي از بانكداري تحت عنوان بانكداري الكترونيكي ظهور يافته است.

صنعت بانکداری ایران به عنوان یکی از پایه های تاثیر گذار در اقتصاد کشور نقش تعیین کنندهای در فعالیت های اقتصادی کشور ایفا می کند. شکاف موجود میان صنعت بانکداری ایران و بانکداری روز دنیا بیانگر فاصله معنی دار بانک های ایرانی با استاندارد های بین المللی  است. وجود چنین شرایطی لزوم تجدید نظر در روابط بین نظام  بانکداری و مشتریان به عنوان منبع اصلی درآمد و موفقیت سازمان را ضروری می سازد. مشتریان را باید دلیل وجودی سازمان به حساب آورد لذا نه تنها شناخت نیاز های آشکار آنان، پیش بینی، تعیین و هدایت نیاز های پنهان مشتریان، طراحی و اجرا ی برنامه های ارائه خدمات در جهت رفع این نیاز ها برای جذب مشتری از ارکان اساسی هرگونه فعالیت در سازمان می باشد. شعار معروف ”همیشه حق با مشتری است” اگر به درستی اجرا شود می تواند باعث کسب موفقیت در نظام بانکداری کشور شود. به کارگیری جدیدترین روشهای بازاریابی در زمینه مشتری مداری و کسب رضایت مشتری باعث موفقیت سازمان می گردد. زمانی که بتوانیم نیاز های مشتریان را نسبت به رقبای دیگر زودتر تشخیص داده و با ارائه راهکارهای مناسب مشتریانمان را زودتر از رقبا شناسایی و جذب نماییم؛ آنگاه سازمانی موفق خواهیم بود.

 

 تشریح و بیان مسئله
استفاده از کارت های ATM یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که موجب تسهیل در ارائه وجوه نقد و سرعت انتقال وجوه و همین طور دقت و کاهش حجم عملیات مربوط به ارائه پول را فراهم می آورد. اصلاحات ساختاری در بخش های واقعی و مالی اقتصاد ایران و بانک های کشور در بر دارنده مؤلفه های گوناگونی است. به نظر می رسد شناسایی عوامل بهبود عملکرد در نظام بانکی می تواند پیش نیازی برای ایجاد تحول در نظام بانکداری ایران باشد. از آن جاییکه در سازمان ها به بهبود عملکرد و رشد آن، چندان پرداخته نشده و از طرفی استفاده از ابزار مناسب برای کاهش حجم کار و شناسایی و ارضاء نیازهای مشتریان به خوبی صورت نمی گیرد، چنین به نظر می آید که شناخت و بکارگیری ابزار مناسب در بانک ها با توجه به پولی شدن اقتصادها و پیشرفتهای علمی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند گام مؤثری در این زمینه باشد. که با استفاده از آن بتوان در زمان های مختلف، تغییرات به وجود آمده در میزان رضایت و احساس امنیت مشتریان و همین طور سودآوری بانک ها را مورد بررسی و سنجش قرار داد ( براداران حسن زاده و همکاران، 1388، ص190 ).

بانکداری الکترونیکی را می توان استفاده و نمایش تکنولوژی های گوناگون و متفاوت خدمات و گسترش ماشین های خودپرداز و ارائه مستقیم صورت حساب، پرداخت اتوماتیک و انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری خانگی تعربف کرد. در انتقال الکترونیکی وجوه یک وظیفه مهم وجود دارد و آن امکان دسترسی سریع و پیوسته به وجوه می باشد. مطالعات زیادی جهت نشان دادن قسمت های سودآور و قابلیت سوددهی بانکداری پیوسته الکترونیکی صورت گرفته است (  Pikkarainen, 2004, p. 225). امروزه به لحاظ شرایط داخلی و موقعیت بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران ضرورت تحول در نظام بانک های دولتی کشور بیش از هر زمان دیگر ملموس و قطعی می باشد. لازم است با توجه به نقشی که این نظام بانکی شایسته و کارآمد در تحقق برنامه های توسعه دارد به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های توسعه کشور به آن توجه شود (الوانی و ریاحی، 1382، ص20). با پولی شدن اقتصادها اهمیت و نقش سیاست های پولی، ارزی در بانکداری کشورها روزافزون گردیده است، بانکداری به جهت نقشی که در هدایت نقدینگی و خلق اعتبار در جامعه دارد حائز اهمیت می باشد. بانک ها و برخی از مؤسسات مالی و اعتباری در سال های اخیر مبادرت به صدور کارت های اعتباری نموده اند که این کارت ها نیز به نوبه خود یک نوع پول آفرینی محسوب می شوند. 

از آنجاییکه که مردم علاقه مند به ذخیره پولی هستند که در مقابل خطرات مصون باشد و از طرف دیگر بانکدار؛ سلامت، راحتی، سهولت انتقال و خدمات دفترداری را با هزینه بسیار کم و یا بدون هزینه برای آن ها فرهم نماید. لذا کارت پول یا کارت بانکی از حدود 50 سال پیش متداول شد. و هدف اصلی و اولیه از ایجاد کارت پول، جایگزین کردن آن به جای سکه و اسکناس بوده تا امنیت جانی و مالی صاحبان آن فراهم شود و کاستن از هزینه های واحدهای تحویل و نگه داری و غیره در بانک ها بوده و است. بنابراین عملکرد مطلوب و مورد انتظار بانک منوط به ایجاد محیطی است که در خور آن بوده و مدیران متولی و مسئول آن می باشند. به کارگیری ابزار مناسبی همچون کارت های بانکی به دلیل مزایایی چون کاستن از زمان انتظار و سرعت در نقل و انتقال وجوه در کنار روند رو به رشد فن آوری، تشکیل مفهومی در برگیرنده پول مجازی با استفاده از ابزار الکترونیکی باعث پیدایش تحولی در صنعت بانکداری و گرایشی با عنوان تجارت الکترونیکی گردیده است. تجارت الکترونیک شامل تمام فرم های مبادلات تجاری و بازرگانی از قبیل خرید و فروش کالا و خدمات به کمک ابزار الکترونیکی همچون تلفن، تلویزیون، کامپیوتر و اینترنت و غیره می باشد ( Mazloumian, 2004, p. 2 ).

توسعه فزاینده سیستم مالی در کشورهای در حال توسعه و گسترش روزافزون بانک های تجاری و سازمانهای بیمه و مؤسسات پرداخت کننده مستمری فضای رقابتی خاصی را پیش روی سازمان ها قرار داده است ( بهمن پور، 2003، ص12 ). پس با شناخت نیازها و انتظارات مشتریان محیط کار و دیگر عوامل مؤثر بر رفتار مشتریان و کارکنان می توان کارایی و اثربخشی را معنا کرد و بهبود عملکرد را عینیت بخشید ( کردنائیج و دلخواه، 1383، ص4 ). با توجه به اینکه در هر بانکی سیستم بانکداری مسئول پیگیری و تخمین  بهره و سرمایه گذاری داراییهای مشتریان در یک مکان مطمئن می باشد به نحوی که بالاترین میزان رضایت مشتریان بانک را به دنبال داشته باشد. و چنین عملکردی مستلزم استفاده از ابزار مناسب می باشد (ابراهیمی، 2002، ص6). لذا آنچه در این تحقیق اهمیت دارد، ، بررسی تنوع کاربرد کارت های ATM بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی می باشد

 

فهرست مطالب
چکیده1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) مقدمه    .3
1-2) تشریح و بیان مسئله    .3
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق    .5
1-4) اهداف تحقيق    .6
1-5) چهارچوب نظری    .6
1-6) فرضیات تحقيق    .7
1-7) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها    .7
1-8) قلمرو تحقیق    .9
1-9) جمع بندی    .93-2 روش تحقیق    ..54
3-3) جامعه و نمونه آماری تحقیق    ..55
3-3-1) جامعه آماری تحقیق    ..55
3-3-2) نمونه آماری تحقیق    ..55
3-4) روش ها و ابزار گردآوری اطلاعات    ..57
3-5) روایی و پایایی پرسشنامه    ..58
3-5-1) روایی    ..58
3-5-2) پایایی    ..58
3-6) روش تجزیه و تحلیل داده ها    ..59
 3-6-1) تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار توصیفی    ..59
3-6-2) تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار استنباطی    ..60
3-6-3 ) تحليل رگرسيون    ..60
3-6-4) آزمون دوربین واتسون    ..61
3-6-5) تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری    ..61
3-6-6 ) آزمون کلموگروف –  اسمیرنف62
3-6-7 ) آزمون t-value    ..62
3-6-8 ) تحلیل عاملی تأییدی    ..63
3-6-9 ) شاخص های برازندگی    ..64
 3-6-9-1 ) آزمون خی –  دو    ..64
3-6-9-2 ) شاخص RMSEA     ..64
3-10) جمع بندی    ..64

 منابع و مآخذ   
 

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط 27 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط 27 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت ارتباط مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط پیشینه داخلی کیفیت ارتباط پیشینه خارجی کیفیت ارتباط پیشینه پژوهش کیفیت ارتباط پیشینه نظری…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی خود شکوفایی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی خود شکوفایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خود شکوفایی مبانی نظری خود شکوفایی پیشینه تحقیق خود شکوفایی پیشینه داخلی خود شکوفایی پیشینه خارجی خود شکوفایی پیشینه پژوهش خود شکوفایی پیشینه نظری خود شکوفایی…

  • بررسی روند ورود و خروج کالا در انبار

    بررسی روند ورود و خروج کالا در انبار انبارداری در کارخانه اصول مدیریت انبار در کارخانجات اصول انبارداری در کارخانجات اصول انبارداری و مدیریت در کارخانجات دانلود پایان نامه انبارداری دانلود پایان نامه انبارداری در کارخانه دانلود پایان نامه رشته…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعارض سازمانی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعارض سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعارض سازمانی مبانی نظری تعارض سازمانی پیشینه تحقیق تعارض سازمانی پیشینه داخلی تعارض سازمانی پیشینه خارجی تعارض سازمانی پیشینه پژوهش تعارض سازمانی پیشینه نظری…

  • بررسی فقهی و حقوقی خرید و فروش دین

    بررسی فقهی و حقوقی خرید و فروش دین خرید و فروش دین دانلود پایان نامه خرید و فروش دین بررسی فقهی خرید و فروش دین بررسی حقوقی خرید و فروش دین خرید و فروش دین از نگاه فقه خرید و…

  • پروپوزال بررسی رابطه معاملات با اشخاص وابسته با عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس

    پروپوزال بررسی رابطه معاملات با اشخاص وابسته با عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس معاملات با اشخاص وابسته پایان نامه معاملات با اشخاص وابسته تعریف معاملات با اشخاص وابسته تاثیر معاملات با اشخاص وابسته انواع معاملات با اشخاص وابسته معیار…

  • ابعاد مختلف خشونت علیه زنان در تحلیل قانون مجازات اسلامی و ارائه راهکارهایی جهت رفع نارسایی قوانین

    ابعاد مختلف خشونت علیه زنان در تحلیل قانون مجازات اسلامی و ارائه راهکارهایی جهت رفع نارسایی قوانین کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از…

  • پاورپوینت سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی

    پاورپوینت سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی کلمات کلیدی : پاورپوینت سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی تحقیق سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی مقاله سرمایه گذاری و بازارهای پولی…

  • پاورپوینت آشنایی با مبانی و اصول استانداردها و الگوهای مصرف

    پاورپوینت آشنایی با مبانی و اصول استانداردها و الگوهای مصرف پاورپوینت با موضوع آشنایی با مبانی و اصول استانداردها و الگوهای مصرف اصلاح الگوی مصرف اهميت و ضرورت توجه به استانداردها و الگوهاي مصرف استانداردسازی(standarization) ديدگاههاي متفاوت درباره مصرف مقايسه…

  • پوششهای پایه رنگ

    پوششهای پایه رنگ پوششهای رنگ پوششهای فسفات آماده سازی سطح فلزات دانلود مقالات صنایع دانلود مقالات مهندسی صنایع رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته صنایع پوششهای پایه رنگ     مقدمه  مهمترین كاربرد صنعتی پوششهای فسفات برای آماده سازی سطح…

  • فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی کارکنان

    فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی کارکنان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خشنودی شغلی کارکنان مبانی نظری خشنودی شغلی کارکنان پیشینه تحقیق خشنودی شغلی کارکنان پیشینه داخلی خشنودی شغلی کارکنان پیشینه خارجی خشنودی شغلی کارکنان…

  • مقاله بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی

    مقاله بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ارزیابی عملکرد مالی سازمان ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها معیارهای ارزیابی عملکرد مالی…

  • بررسی حقوق زن و شوهر در ارث

    بررسی حقوق زن و شوهر در ارث دانلود مقاله ارث ورٍثه وراثت دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقاله حقوق زوجین در ارث دانلود مقالات حقوق بررسی حقوق زن و شوهر در ارث رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق…

  • آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn++)

    آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn++) یون منگنز پذیرفتاری پارامغناطیس گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز دانلود آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn) خرید آزمایش رشته فیزیک…

  • پرسشنامه بررسی ادراک مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری

    پرسشنامه بررسی ادراک مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری پرسشنامه ادراک مشتریان پرسشنامه کیفیت خدمات بانکداری پرسشنامه بررسی ادراک مشتریان پرسشنامه ادراک مشتری از کیفیت خدمات بانکداری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی ادراک مشتریان از کیفیت خدمات…

  • بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر

    بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر موزه در ایران موزه از نگاه ایکوم بررسی لزوم ایجاد موزه طرح راه اندازی موزه شهر دماوند دانلود پایان نامه رشته گردشگری بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • پایان نامه در مورد استرس شغلی

    پایان نامه در مورد استرس شغلی کلمات کلیدی : پایان نامه فراتحلیل دانلود پایان نامه استرس شغلی پایان نامه های استرس شغلی پایان نامه تاثیر استرس شغلی پایان نامه با موضوع استرس شغلی دانلود پایان نامه بررسی استرس شغلی پایان…

  • رتبه‌بندی اعتباری مشتریان بانک با‌ استفاده از شبکه عصبی با اتصالات جانبی

    رتبه‌بندی اعتباری مشتریان بانک با‌ استفاده از شبکه عصبی با اتصالات جانبی ریسک اعتباری نسبتهای مالی رتبه‌بندی اعتباری ریشه میانگین مربعات خطا شبکه عصبی با اتصالات جانبی دانلود مقالات كارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع رتبه‌بندی اعتباری مشتریان بانک با‌ استفاده…

  • پروتکل درمانی و پکیج اثربخشی آموزش ابراز وجود

    پروتکل درمانی و پکیج اثربخشی آموزش ابراز وجود کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج درمان ابراز وجود پروتکل درمانی ابراز وجود دانلود پروتکل درمانی ابراز وجود خرید پروتکل درمانی ابراز وجود پروتکل درمانی اثربخشی آموزش ابراز…

  • روابط ساختاری بین خدمات گرایی سازمانی، رضایت شغلی كارمند صف و رفتار شهروندی سازمانی

    روابط ساختاری بین خدمات گرایی سازمانی، رضایت شغلی كارمند صف و رفتار شهروندی سازمانی رضایت شغلی سازمانهای خدمت محور رفتار شهروندی سازمانی رضایت شغلی كارمندان مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله در مورد رضایت شغلی کارکنان مقاله در مورد رضایت…

  • تست های فصل 1 تا 7 سارافینو ویژه کنکور دکتری روانشناسی سلامت

    تست های فصل 1 تا 7 سارافینو ویژه کنکور دکتری روانشناسی سلامت تست های فصل 1 تا 7 سارافینو ویژه کنکور دکتری روانشناسی سلامت رفتن به سایت اصلی تست های فصل 1 تا 7 سارافینو ویژه کنکور دکتری روانشناسی سلامت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال شخصیت خودشیفته

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال شخصیت خودشیفته کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال شخصیت خودشیفته مبانی نظری اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه تحقیق اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه داخلی اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه خارجی اختلال شخصیت خودشیفته پیشینه پژوهش…

  • مبانی نظری بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران

    مبانی نظری بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران کیفیت زندگی کاری doc مبانی نظری عملکرد مدیران مبانی نظری کیفیت زندگی کاری کیفیت زندگی کاری مدیران بیمه ایران ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران مبانی نظری رابطه کیفیت…

  • پاورپوینت شهر و شهرنشيني

    پاورپوینت شهر و شهرنشيني کلمات کلیدی : پاورپوینت شهر و شهرنشيني شهر و شهرنشيني تعريف شهر از ديدگاههای مختلف تعريف شهر از ديدگاه معماران معيارهاي تعيين جمعيت شهري و روستايي روند شهرنشيني در جهان نكات مهم در روند شهرنشيني در…