پروپوزال بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

پروپوزال بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

ارزیابی عملکرد در بانک
شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها
شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک
تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتری
تاثیر تنوع کاربرد کارتهای ATM در بانکداری الکترونیک 
بهبود عملکرد شعب بانک ها با کارتهای ATM
پروپوزال بانکداری الکترونیک
پروپوزال بانکداری الکترونیکی
پروپوزال در مورد بانکداری الکترونیک

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

چکیده
استفاده از کارت های ATM یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که موجب تسهیل در ارائه وجوه نقد و سرعت انتقال وجوه و همین طور دقت و کاهش حجم عملیات مربوط به ارائه پول را فراهم می آورد. اصلاحات ساختاری در بخش های واقعی و مالی اقتصاد ایران و بانک های کشور دربر دارنده مؤلفه های گوناگونی است. به نظر می رسد  شناسایی عوامل بهبود عملکرد در نظام بانکی می تواند پیش نیازی برای ایجاد تحول در نظام بانکداری ایران باشد.

تحقیق حاضر به بررسی این سوال می پردازد که آیا تنوع کاربرد کارتهای ATM  بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی تاثیرگذار است؟روش تحقیق از نوع توصیفی، تحلیلی از نوع علی است. جامعه آماری انتخاب شده مشتریان (دارندگان کارت ATM) بانک های دولتی و خصوصی استان گیلان می باشند که تعداد 400 نمونه از طریق روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون و تحلیل واریانس استفاده شد.با توجه به نتایج به دست آمده مشاهده شد تنوع کاربرد کارت های ATM  بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی استان گیلان تاثیرگذار است و شدت رابطه بین تنوع کاربرد کارتهایATM   و بهبود عملکرد برابر 640/0 می باشد؛ از طرفی ضریب تعیین نیز برابر با 409/0 می باشد که بیانگر آنست که متغیر تنوع کاربرد کارتهایATM   در حدود 41 درصد متغیر بهبود عملکرد را تبیین می کند. همچنین تنوع کاربرد کارتهای ATM بر ابعاد  بهبود  عملکرد  بصورت جداگانه نیز تاثیرگذار است.

 

کلمات کلیدی: بهبود عملکرد، سودآوری، رضایت مشتری، احساس امنیت مشتری، کارت ATM

 

مقدمه
از ويژگي‌هاي قرن حاضر، توسعه اعجاب آور تكنولوژي  ارتباطات و اطلاعات و بكارگيري آن جهت افزايش سرعت و كيفيت در ارائه خدمات مي‌باشد ضمن این که بخش خدمات در حدود 20 درصد کل تجارت جهانی را تشکیل می دهد و در طی 15 سال گذشته، مانند تجارت کالا از رشد سریع 5/8 درصدی برخوردار بوده است. اين پيشرفت‌، بانكداري را نيز تحت تأثير شديد خود قرار داده و باعث تغييرات عمده‌اي در اين صنعت گرديده است. سرعت توسعه صنعت انفورماتيك باعث ايجاد تغييرات عمده‌اي در شكل پول و سيستم‌هاي انتقال منابع در عرصه بانكداري گرديده و مفاهيم جديدي از بانكداري تحت عنوان بانكداري الكترونيكي ظهور يافته است.

صنعت بانکداری ایران به عنوان یکی از پایه های تاثیر گذار در اقتصاد کشور نقش تعیین کنندهای در فعالیت های اقتصادی کشور ایفا می کند. شکاف موجود میان صنعت بانکداری ایران و بانکداری روز دنیا بیانگر فاصله معنی دار بانک های ایرانی با استاندارد های بین المللی  است. وجود چنین شرایطی لزوم تجدید نظر در روابط بین نظام  بانکداری و مشتریان به عنوان منبع اصلی درآمد و موفقیت سازمان را ضروری می سازد. مشتریان را باید دلیل وجودی سازمان به حساب آورد لذا نه تنها شناخت نیاز های آشکار آنان، پیش بینی، تعیین و هدایت نیاز های پنهان مشتریان، طراحی و اجرا ی برنامه های ارائه خدمات در جهت رفع این نیاز ها برای جذب مشتری از ارکان اساسی هرگونه فعالیت در سازمان می باشد. شعار معروف ”همیشه حق با مشتری است” اگر به درستی اجرا شود می تواند باعث کسب موفقیت در نظام بانکداری کشور شود. به کارگیری جدیدترین روشهای بازاریابی در زمینه مشتری مداری و کسب رضایت مشتری باعث موفقیت سازمان می گردد. زمانی که بتوانیم نیاز های مشتریان را نسبت به رقبای دیگر زودتر تشخیص داده و با ارائه راهکارهای مناسب مشتریانمان را زودتر از رقبا شناسایی و جذب نماییم؛ آنگاه سازمانی موفق خواهیم بود.

 

 تشریح و بیان مسئله
استفاده از کارت های ATM یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که موجب تسهیل در ارائه وجوه نقد و سرعت انتقال وجوه و همین طور دقت و کاهش حجم عملیات مربوط به ارائه پول را فراهم می آورد. اصلاحات ساختاری در بخش های واقعی و مالی اقتصاد ایران و بانک های کشور در بر دارنده مؤلفه های گوناگونی است. به نظر می رسد شناسایی عوامل بهبود عملکرد در نظام بانکی می تواند پیش نیازی برای ایجاد تحول در نظام بانکداری ایران باشد. از آن جاییکه در سازمان ها به بهبود عملکرد و رشد آن، چندان پرداخته نشده و از طرفی استفاده از ابزار مناسب برای کاهش حجم کار و شناسایی و ارضاء نیازهای مشتریان به خوبی صورت نمی گیرد، چنین به نظر می آید که شناخت و بکارگیری ابزار مناسب در بانک ها با توجه به پولی شدن اقتصادها و پیشرفتهای علمی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند گام مؤثری در این زمینه باشد. که با استفاده از آن بتوان در زمان های مختلف، تغییرات به وجود آمده در میزان رضایت و احساس امنیت مشتریان و همین طور سودآوری بانک ها را مورد بررسی و سنجش قرار داد ( براداران حسن زاده و همکاران، 1388، ص190 ).

بانکداری الکترونیکی را می توان استفاده و نمایش تکنولوژی های گوناگون و متفاوت خدمات و گسترش ماشین های خودپرداز و ارائه مستقیم صورت حساب، پرداخت اتوماتیک و انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری خانگی تعربف کرد. در انتقال الکترونیکی وجوه یک وظیفه مهم وجود دارد و آن امکان دسترسی سریع و پیوسته به وجوه می باشد. مطالعات زیادی جهت نشان دادن قسمت های سودآور و قابلیت سوددهی بانکداری پیوسته الکترونیکی صورت گرفته است (  Pikkarainen, 2004, p. 225). امروزه به لحاظ شرایط داخلی و موقعیت بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران ضرورت تحول در نظام بانک های دولتی کشور بیش از هر زمان دیگر ملموس و قطعی می باشد. لازم است با توجه به نقشی که این نظام بانکی شایسته و کارآمد در تحقق برنامه های توسعه دارد به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های توسعه کشور به آن توجه شود (الوانی و ریاحی، 1382، ص20). با پولی شدن اقتصادها اهمیت و نقش سیاست های پولی، ارزی در بانکداری کشورها روزافزون گردیده است، بانکداری به جهت نقشی که در هدایت نقدینگی و خلق اعتبار در جامعه دارد حائز اهمیت می باشد. بانک ها و برخی از مؤسسات مالی و اعتباری در سال های اخیر مبادرت به صدور کارت های اعتباری نموده اند که این کارت ها نیز به نوبه خود یک نوع پول آفرینی محسوب می شوند. 

از آنجاییکه که مردم علاقه مند به ذخیره پولی هستند که در مقابل خطرات مصون باشد و از طرف دیگر بانکدار؛ سلامت، راحتی، سهولت انتقال و خدمات دفترداری را با هزینه بسیار کم و یا بدون هزینه برای آن ها فرهم نماید. لذا کارت پول یا کارت بانکی از حدود 50 سال پیش متداول شد. و هدف اصلی و اولیه از ایجاد کارت پول، جایگزین کردن آن به جای سکه و اسکناس بوده تا امنیت جانی و مالی صاحبان آن فراهم شود و کاستن از هزینه های واحدهای تحویل و نگه داری و غیره در بانک ها بوده و است. بنابراین عملکرد مطلوب و مورد انتظار بانک منوط به ایجاد محیطی است که در خور آن بوده و مدیران متولی و مسئول آن می باشند. به کارگیری ابزار مناسبی همچون کارت های بانکی به دلیل مزایایی چون کاستن از زمان انتظار و سرعت در نقل و انتقال وجوه در کنار روند رو به رشد فن آوری، تشکیل مفهومی در برگیرنده پول مجازی با استفاده از ابزار الکترونیکی باعث پیدایش تحولی در صنعت بانکداری و گرایشی با عنوان تجارت الکترونیکی گردیده است. تجارت الکترونیک شامل تمام فرم های مبادلات تجاری و بازرگانی از قبیل خرید و فروش کالا و خدمات به کمک ابزار الکترونیکی همچون تلفن، تلویزیون، کامپیوتر و اینترنت و غیره می باشد ( Mazloumian, 2004, p. 2 ).

توسعه فزاینده سیستم مالی در کشورهای در حال توسعه و گسترش روزافزون بانک های تجاری و سازمانهای بیمه و مؤسسات پرداخت کننده مستمری فضای رقابتی خاصی را پیش روی سازمان ها قرار داده است ( بهمن پور، 2003، ص12 ). پس با شناخت نیازها و انتظارات مشتریان محیط کار و دیگر عوامل مؤثر بر رفتار مشتریان و کارکنان می توان کارایی و اثربخشی را معنا کرد و بهبود عملکرد را عینیت بخشید ( کردنائیج و دلخواه، 1383، ص4 ). با توجه به اینکه در هر بانکی سیستم بانکداری مسئول پیگیری و تخمین  بهره و سرمایه گذاری داراییهای مشتریان در یک مکان مطمئن می باشد به نحوی که بالاترین میزان رضایت مشتریان بانک را به دنبال داشته باشد. و چنین عملکردی مستلزم استفاده از ابزار مناسب می باشد (ابراهیمی، 2002، ص6). لذا آنچه در این تحقیق اهمیت دارد، ، بررسی تنوع کاربرد کارت های ATM بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی می باشد

 

فهرست مطالب
چکیده1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) مقدمه    .3
1-2) تشریح و بیان مسئله    .3
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق    .5
1-4) اهداف تحقيق    .6
1-5) چهارچوب نظری    .6
1-6) فرضیات تحقيق    .7
1-7) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها    .7
1-8) قلمرو تحقیق    .9
1-9) جمع بندی    .93-2 روش تحقیق    ..54
3-3) جامعه و نمونه آماری تحقیق    ..55
3-3-1) جامعه آماری تحقیق    ..55
3-3-2) نمونه آماری تحقیق    ..55
3-4) روش ها و ابزار گردآوری اطلاعات    ..57
3-5) روایی و پایایی پرسشنامه    ..58
3-5-1) روایی    ..58
3-5-2) پایایی    ..58
3-6) روش تجزیه و تحلیل داده ها    ..59
 3-6-1) تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار توصیفی    ..59
3-6-2) تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار استنباطی    ..60
3-6-3 ) تحليل رگرسيون    ..60
3-6-4) آزمون دوربین واتسون    ..61
3-6-5) تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری    ..61
3-6-6 ) آزمون کلموگروف –  اسمیرنف62
3-6-7 ) آزمون t-value    ..62
3-6-8 ) تحلیل عاملی تأییدی    ..63
3-6-9 ) شاخص های برازندگی    ..64
 3-6-9-1 ) آزمون خی –  دو    ..64
3-6-9-2 ) شاخص RMSEA     ..64
3-10) جمع بندی    ..64

 منابع و مآخذ   
 

 

 

 

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری دانلود مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری پیشینه ارزش گذاری برند برای مشتری ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری فصل دوم…

  • مبانی نظری مدیریت بستر شبکه های اجتماعی با استفاده از شبکه های مبتنی با نرم افزار

    مبانی نظری مدیریت بستر شبکه های اجتماعی با استفاده از شبکه های مبتنی با نرم افزار کلمات کلیدی : مبانی نظری sdn مبانی نظری در مورد sdn شبکه های مبتنی بر نرم افزار مدیریت زیرساخت شبکه های اجتماعی بسترهای آزمایشی…

  • پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1 تألیف مهدی مشکی و عبدالکریم مقدم

    پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1 تألیف مهدی مشکی و عبدالکریم مقدم کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب حسابداری میانه 1 تألیف مهدی مشکی و عبدالکریم مقدم کتاب حسابداری میانه 1 تألیف مهدی مشکی و عبدالکریم مقدم پاورپوینت خلاصه کتاب حسابداری میانه…

  • داده کاوی و روشهای آن

    داده کاوی و روشهای آن روشهای داده کاوی انواع روشهای داده کاوی روشهای مختلف داده کاوی مقایسه روشهای داده کاوی طبقه بندی روشهای داده کاوی روش های داده کاوی چیست؟ تکنیک های داده کاوی تکنیک های داده کاوی چیست انواع…

  • بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها 3

    بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها 3 دانلود پایان نامه انبار دانلود پایان نامه انبارداری دانلود پایان نامه مدیریت انبار دانلود پروژه طراحی یک سیستم انبارداری مدیریت انبار و طراحی یک سیستم انبارداری ساماندهی کالا در انبار…

  • مبانی نظری مقايسه سلامت روان بچه های دختر با مادران شاغل و غيرشاغل

    مبانی نظری مقايسه سلامت روان بچه های دختر با مادران شاغل و غيرشاغل سلامت روان در دختران سلامت روان در فرزندان سلامت روان در فرزندان زنان شاغل سلامت روان در فرزندان مادران شاغل سلامت روان در فرزندان مادران خانه دار…

  • پرسشنامه بررسی تاثیرات تبلیغات بازرگانی بانک صادرات ایران بر افتتاح حساب های قرض الحسنه و جذب مشتریان در آن بانک

    پرسشنامه بررسی تاثیرات تبلیغات بازرگانی بانک صادرات ایران بر افتتاح حساب های قرض الحسنه و جذب مشتریان در آن بانک پرسشنامه تبلیغات بازرگانی پرسشنامه تبلیغات بازرگانی بانک پرسشنامه تبلیغات بازرگانی بانک صادرات ایران پرسشنامه جذب مشتریان در بانک پرسشنامه تبلیغات…

  • پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری

    پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری روش پردازش اطلاعات به وسیله انسان روشهای…

  • یك كمیتی از اصلاح سیاست: یك مورد كاربردی دور مذاكرات كشاورزی اوروگوا

    یك كمیتی از اصلاح سیاست: یك مورد كاربردی دور مذاكرات كشاورزی اوروگوا مذاكرات شبیه‌سازی WTO دانلود مقاله یك كمیتی از اصلاح سیاست یك مورد كاربردی دور مذاكرات كشاورزی اوروگوا خرید مقالات، کشاورزی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در…

  • ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

    ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان مدیریت کیفیت فراگـیر مدیریت ارتبـاط با شـهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور مدیریت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی کارکنان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی کارکنان مبانی نظری تعهد سازمانی کارکنان دانلود مبانی نظری تعهد سازمانی کارکنان پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان ادبیات نظری تعهد سازمانی کارکنان فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی کارکنان مبانی نظری و پیشینه…

  • بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره جهت ایجاد اتوماسیون داخلی منازل و سنجش پروتكل مخابراتی X10

    بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره جهت ایجاد اتوماسیون داخلی منازل و سنجش پروتكل مخابراتی X10 قدرت الكتریكی توزیع و انتقال برق میكروكنترلهای PIC ارزیابی پروتكل مخابراتی X10 عملكرد قدرت الكتریكی در توزیع و انتقال برق بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره…

  • پایان نامه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی

    پایان نامه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی بیمه عمر بیمه عمر و پس انداز توسعه بیمه در ایران بیمه‌های اشخاص درایران دانلود پایان نامه رشته اقتصاد بررسی نقش بیمه…

  • پرسشنامه ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

    پرسشنامه ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها پرسشنامه سیستم پاداش پرسشنامه اثر بخشی سیستم پاداش پرسشنامه سنجش اثر بخشی سیستم پاداش پرسشنامه استراتژی های پاداش پرسشنامه مدیریت پاداش کارکنان پرسشنامه ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شركت پارس خودرو پرسشنامه شیوه…

  • کاربرد مدل سوات در آسیب شناسی سیستم برون سپاری خدمات شهری

    کاربرد مدل سوات در آسیب شناسی سیستم برون سپاری خدمات شهری آسیب شناسی سازمانی برون سپاری خدمات شهری الگوهای آسیب شناسی سازمانی فرآیند آسیب شناسی سازمانی  کاربردهای مفید مدل‌های سازمانی آسیب شناسی برون سپاری خدمات شهری آسیب شناسی سیستم برون…

  • ارائه روشی جهت تعیین طرح اختلاط بتن پلاستیک

    ارائه روشی جهت تعیین طرح اختلاط بتن پلاستیک روانی بتن بتن پلاستیک دیوار آب بند بتن پلاستیک دانلود پایان نامه طرح اختلاط بتن پلاستیک کنترول تراوش آب از پی سد روشهای اجرایی دیوارهای آب بند ارائه روشی جهت تعیین طرح…

  • جزوه تکنولوژی و خواص فیزیکی الیاف

    جزوه تکنولوژی و خواص فیزیکی الیاف کلمات کلیدی : جزوه تکنولوژی و خواص فیزیکی الیاف رفتن به سایت اصلی جزوه تکنولوژی و خواص فیزیکی الیاف به تعداد 58 صفحه pdf   ویژگی های الیاف نساجی دسته بندی الیاف ویژگی متداول…

  • پرسشنامه تکانشگری بارات با تفسیر و نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه تکانشگری بارات با تفسیر و نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تکانشگری بارات نمره گذاری پرسشنامه تکانشگری بارت تفسیر پرسشنامه تکانشگری بارت مقیاس تکانشگری بارات پرسشنامه تکانشگری کودکان روایی پرسشنامه تکانشگری بارات پایایی پرسشنامه تکانشگری بارات…

  • مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی با عنوان رفتار شهروندی سازمانی

    مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی با عنوان رفتار شهروندی سازمانی سازمان رفتار شهروندی ORGANIZATIONAL CITIZENSHIP BEHAVIOR دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی با عنوان رفتار شهروندی سازمانی رفتار شهروندی سازمانی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد مبانی نظری چرخه تبدیل وجه نقد دانلود مبانی نظری چرخه تبدیل وجه نقد دانلود پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد ادبیات نظری چرخه تبدیل وجه…

  • ضرورت وجودی و مبانی متمایز تعزیرات شرعی و مجازات های بازدارنده

    ضرورت وجودی و مبانی متمایز تعزیرات شرعی و مجازات های بازدارنده تعزیرات شرعی  مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی تعزیرات در قانون مجازات تعزیرات در قانون مجازات جدید 1392 تعزیرات و مجازات های بازدارنده مجازات های تعزیری و…

  • پرسشنامه عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه

    پرسشنامه عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه مقیاس عوامل انگیزشی پرسشنامه عوامل انگیزشی پرسشنامه استاندارد انگیزش پرسشنامه عوامل موثر بر انگیزش پرسشنامه نظریه های محتوایی انگیزش پرسشنامه نظریه های محتوایی انگیزش پرسشنامه عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه پرسشنامه عوامل موثر در…

  • پرسشنامه بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی

    پرسشنامه بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی پرسشنامه اخلاق حرفه اي پرسشنامه اخلاق حرفه ای کادوزیر پرسشنامه اخلاق حرفه ای مدیران پرسشنامه اخلاق حرفه ای پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای…

  • آثار و پیامدهای دنیوی و اخروی حسادت

    آثار و پیامدهای دنیوی و اخروی حسادت کلمات کلیدی : پایان نامه حسادت آثار روانی حسادت آثار جسمانی حسادت پیامدهای فردی حسادت پیامدهای دنیوی حسادت پیامدهای اخروی حسادت پیامدهای اجتماعی حسادت تعریف حسادت در علم اخلاق تحقیق کامل در مورد…

  • آشنایی با صنعت طیور

    آشنایی با صنعت طیور آشنایی با صنعت طیور رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه صنعت طیور یکی از بخش های با رشد سریع در صنعت حیوانات است. مصرف جهانی پرندگان در حال افزایش است. مرغ، بوقلمون، اردک، غاز و پرندگان…