مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه یادگیری مادام العمر
مبانی نظری یادگیری مادام العمر
پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر
پیشینه داخلی یادگیری مادام العمر
پیشینه خارجی یادگیری مادام العمر
پیشینه پژوهش یادگیری مادام العمر
پیشینه نظری یادگیری مادام العمر
ادبیات نظری یادگیری مادام العمر
چارچوب نظری یادگیری مادام العمر

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری یادگیری مادام العمر تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق یادگیری مادام العمر در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

2-2-3- یادگیری مادام العمر 

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 

رابرت مارزانو(1997)،  پیشگام طرح الگوی ابعاد یادگیری،  بر این باور است كه راهبردهای پیشنهادی در مورد هر یك از ابعاد یادگیری،  برای ساماندهی یادگیری یادگیرندگان پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه قابل استفاده اند.  رادمنش (1382) به ویژگی های این ابعاد پرداخته است :

 

 

 

 

نگرش و ادراكات :

 نگرش ها و ادراكات،  تجربه روزانه ما را تعیین می كنند.  برخی نگرش ها به صورت مثبت و برخی دیگر به صورت منفی بر یادگیری اثر می گذارند.  نگرش های مثبت،  یادگیری را ارتقا می دهند و نگرش های منفی سبب افت یا كاهش یادگیری می شوند.  معلمان موفق و اثر گذار،  به نگرش های موجود یادگیرنده توجه نشان می دهند و درسهای خود را به منظور پرورش نگرش ها و ادراك مثبت در او تنظیم می كنند.  ایجاد نگرش مثبت نسبت به فضای كلاس و تكالیفی كه به یادگیرنده محول می شود،  اساس بعد یكم یادگیری را تشكیل می دهند.  دانش آموز نیاز دارد از سوی معلم و همكلاسی های خود پذیرفته شود.  برقراری ارتباط با دانش آموز،  گفت و گوی غیر رسمی و دوستانه با او درباره علایقی كه دارد و بها دادن به خواست های او،  زمینه دستیابی به مقاصد بعد یكم یادگیری یا بعد نگرش و ادراكات را فراهم می سازد.  

 

 

 

حتی با تماس چشمی ساده،  با هركدام از دانش آموزان می توان در ایجاد فضای مثبت كلاس تأثیر گذاشت.  شایسته است،  معلم به تفاوت های فردی دانش آموزان،  توجه خاص نشان دهد.  در این صورت،  دانش آموزان احساس راحتی و ایمنی را در كلاس درس تجربه می كنند.  این آسایش و ایمنی باید در همه زمینه های جسمانی،  روانی،  ارتباطی،  تعاملی و . . .  ایجاد شود.  كمك به دانش آموزان برای پرورش نگرش مثبت در آن ها بر ارائه درس به آنان اولویت دارد.  ایجاد حس و تجربه ایمنی در جریان تحصیل،  نخستین گام تداوم موفقیت در پرورش نگرش مثبت در دانش آموزان است.  دانش آموزان باید احساس كنند،  می توانند از عهده تكالیف تعیین شده بر آیند.  معلم با تدارك بازخورد یا اطلاعات مربوط به نحوه عمل دانش آموزان،  میتواند بر تفكر آنان اثر مطلوبی بگذارد و آنان را به ادامه كار ترغیب كند.  تدریس و استفاده از گفتارهای مثبت و همچنین تقسیم تكالیف به چند بخش ساده تر،  به دانش آموزان این اطمینان را می بخشد كه قابلیت و توانایی انجام تكالیف را دارند.  

 

 

 

 

كسب و تلفیق دانش :

امكان دارد برخی بر این باور باشند كه یادگیری ،  فرآیند انفعالی دریافت اطلاعات است.  از این چشم انداز،  تدریس را باید فرآیند انتقال دانسته ها به یادگیرندگان تعریف كرد.  در چنین فرآیندی،  معلم از دانش آموزی به دانش آموز دیگر سر می زند و ذهن یا مغز او را از اطلاعات مربوط به درس آكنده می كند.  وقتی یك درس به خوبی تدریس شد،  همه دانش آموزان دانشی همسان پیدا خواهد كرد.  اما،  دیدگاه جدیدی نیز درباره یادگیری به وجود آمده است.  این دیدگاه جدید بر مبنای تحقیقات و نظریه های روان شناسی شناختی بنا شده است.  روان شناسان شناختی یادگیری را فرآیند تعاملی ساخت معنا از سوی یادگیرنده می دانند.  ساخت معنا بر مبنای اطلاعات دریافتی از موقعیت های یادگیری و ایجاد ارتباط بین این اطلاعات با اطلاعات پیشین،  برای تولید دانشی جدید،  صورت می گیرد.  پیش دانسته ها و تجربه های قبلی ذخیره شده در حافظه بلند مدت،  می توانند در موقعیت جدید یادگیری به صورت تعاملی عمل كنند. 

 

 

 

 

 پیوند زدن دانش قبلی با آنچه می آموزیم،  از جمله فعالیت های فكری است كه هنگام كسب دانش جدید به كار گرفته می شود.  وقتی درك اولیه ای از اطلاعات داریم،  امكان شكل دهی به آنها فراهم می شود.  اما دریافت اولیه از اطلاعات،  به ندرت كاملاً درست یا كامل است،  از این رو،  برای درك و فهم درست و كامل اطلاعات،  باید بارها آنها را بررسی كرد،  بسط داد و كارایی آن ها را سنجید.  اگر یادگیرنده ای درگیر چنین فرآیندی نشود و شخصاً به سازماندهی اطلاعات و شكل دهی به فرایند یاد گیری نپردازد،  درك  و فهم او غالباً ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند.  روشن است كه پیوند دادن پیش دانسته ها با اطلاعات جدید كافی نیست.  یادگیری اثربخش،  نیاز به تحلیل عمیق تر اطلاعات جدید دارد و تحلیل اطلاعات جدید،  امكان سازماندهی آن ها را به وجود می آورد.  سرانجام آن كه،  دریافت و تلفیق (درهم تنیدن) ابتكاری دانسته ها و درونی كردن اطلاعات،  شیوه ایست كه كاربرد اطلاعات را در مواقع مورد نیاز آسان تر می سازد.  

 

 

 

پس،  كسب و در هم تنیدن دانش،  كابرد پیش دانسته ها برای معنا دار كردن اطلاعات جدید و جذب اطلاعات برای ایجاد امكان كاربرد نسبتاً‌ ساده اطلاعات را در بر می گیرد.  

هر یاد گیرنده،  دست كم به دو نوع دانش دست می یابد.  یكی دانشی بیانی و دیگری دانش روشی.  دانش بیانی ناظر به چیزهایی است كه یادگیرنده می داند یا می فهمد و دانش روشی،  مربوط به چیزهایی است كه یادگیرنده قادر به انجام یا كاربرد آنهاست.  مراحل دانش بیانی و آنچه برای موفقیت یادگیرنده ضرورت دارد،  عبارتند از ساختن معنا (معنا سازی)،  سازماندهی و ذخیره سازی اطلاعات.  شیوه های معنا سازی ناظرند بر وا داشتن یادگیرنده به تجربه محتوا با استفاده از حواس خود كه روشن می كند آنچه را یادگیرنده می داند یا می خواهد بداند و آنچه را یاد گرفته است،  روشن می كند.  سازمان دهنده های گرافیكی و انواع نمودارهای تصویری،  روش های مناسبی هستند كه دانش آموزان می توانند به كمك آنها دانسته های خود را سازماندهی كنند.  استفاده از انواع یاد یارها برای ذخیره سازی دانش،  سبب می شود دانش آموزان اطلاعات را به ساده ترین وجه به یاد بسپارند.  مراحل كسب و تلفیق دانش روشی در برگیرنده ساخت الگوها، ‌ شكل دهی و درونی سازی است.  

 

 

 

 

اصلاح و بسط دانش:

دانش به صورت ایستا باقی نمی ماند،  حتی زمانیكه آن را تا سر حد تسلط می آموزیم.  اگر فرایند یادگیری را ادامه دهیم،  آنچه را كه می دانیم اصلاح می كنیم و بسط می دهیم.  یادگیرندگان باید بدانند كه دانش جدید به آنها كمك می كند بیش تر از پیش درك كنند،  ارتباطات جدیدی به وجود آورند معناهای جدیدی بیافریند.  به بینش جدیدی برسند و كژ فهمی هایشان را روشن و اصلاح سازند.  این نوع دانش تا حدودی از نظر ماهیتی پیچیده است.  هشت فرایند استدلالی پیچیده زیر در بعد سوم یادگیری مورد توجه هستند:  مقایسه كردن،  طبقه بندی كردن ،  انتزاع كردن،  استدلال استقرایی، استدلال قیاسی،  جلب حمایت ،  تحلیل شیوه جلب حمایت ،  تحلیل چشم اندازها .  درك و فهم یك موضوع به داشتن تجربه یا تجربه هایی در حافظه بلند مدت بستگی دارد كه در تعامل با اطلاعات جدید عرضه شده در موقعیت یادگیری قرار می گیرد.  ارتباط دادن پیش دانسته ها با آنچه قصد داریم بیاموزیم،  اولین نوع تفكری است كه هنگام كسب دانش جدید انجام می دهیم.  یادگیری در یك جا ثابت نمی ماند،  یعنی ماهیتی پویا دارد.  آن گاه كه فهم اولیه ای از اطلاعات پیدا می كنیم به ناچار باید به آن شكل بدهیم.  تخمین اهمیت این جنبه از یادگیری دشوار است.  درك و فهم اولیه ما از یك مفهوم یا فرایند به ندرت پیش می آید كه كامل و صحیح باشد.  به همین خاطر ما باید بارها آن مفهوم یا فرآیند را بررسی كنیم از زاویه های متفاوتی به آن بنگریم به شرح و بسط آن بپردازیم و كارآیی ناكارامدیش را مشخص سازیم.  اگر یادگیرندگان مشخصاً در چنین سازماندهی و شكل دهی فرایند درگیر نشوند درك و فهم آنان ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند. 

 

 

 

 

 

كاربرد معنادار دانش :

دانشی را كسب می كنیم و مهارتی را در خود می پروانیم تا آن را به كار ببریم نوع تفكری كه برای كاربرد دانش نیاز داریم با نوع تفكر مورد نیاز برای اصلاح و بسط دانش ارتباط نزدیكی دارد كاربرد معنا دار دانش تفكری را می طلبد كه در طول زمان بسط یافته و دانش آموز به آن جهت داده باشد.  همچنین بر مسائل یا اموری واقعی متمركز شده باشد.  تكالیفی وجود دارند كه دانش آموز را در فراسوی آنچه به طور معمول انجام می دهد به چالش می كشند.  چنین چالشی،  زمینه را برای یادگیری عمیق تر آماده می سازد.  دانش آموزانی یافت می شوند كه فقط به تكمیل تكلیف تعیین شده می پردازند.  اما اگر تكلیف برای دانش آموز معنا دار باشد با انگیزه بیشتری به انجام آن می پردازد.  معلمان زمانی می توانند دانش آموزان را با تكالیف درگیر سازند كه آنها تا حدودی احساس كنند تكالیف تعیین شده با زندگی واقعیشان ارتباط دارد.  شش فرایند استدلالی زیر برای بعد چهارم یادگیری یعنی كاربرد معنادار دانش در نظر گرفته شده است:

 

تصمیم گیری ، حل مساله،  ابداع ، جستار تجربی / بررسی تجربی،  بررسی نظری ،  تحلیل سیستم دانشی كه یادگیرندگان به كار می برند می تواند بیانی یا روشی باشد زمانی كه دانش آموز با كاربرد این نوع دانش روبروست،  باید پیش دانسته خود را جست و جو كند.  او باید بتواند آموخته های خود از برنامه درسی را به كار برد و نشان دهد كه به موضوع تدریس شده تسلط یافته است.  

 

 

 

 

 

عادت های ذهنی :

 عادت های ذهنی ما بر هر كاری كه انجام می دهیم،  اثر می گذارند.  عادت های نامطلوب ذهنی سبب یادگیری ضعیف می شوند.  حتی یادگیرندگان ماهر هم اگر به پرورش عادت های ذهنی مطلوب در خود نپرداخته باشند،  چندان موفق نخواهند بود.  عادت های ذهنی زمینه فرایند یادگیری را  می سازند.  اگر دانش آموزان عادت های ذهنی خلاقانه ای داشته باشند،  هنگام مواجهه با تكالیف،  درس را بیش از پیش یاد می گیرند.  عادت های ذهنی پرورش یافته به یادگیرهای آتی دانش آموزان هم كمك می كنند،  زیرا آنان خواسته یا نخواسته به موقعیت های گوناگونی بر می خورند.  عادت های ذهنی خلاق و ثمر بخش دانش آموزان را یاری می كنند.  قابلیت مطلوب خود را افزایش دهند و به یادگیرنده ای مادام العمر تبدیل شوند.  عامل بسیار مهم در ارتقای عادت های ذهنی ثمر بخش،  وجود كلاس های درس با فضای روانی مثبت و محیطی ایمن و راحت است.  بنابراین از وظایف معلمان است كه زمینه پرورش عادت های ذهنی ثمربخش را فراهم می سازند.  اگر معلم،  مهارت های تفكر انتقادی،  مهارت های تفكر خلاق و مهارت های تفكر خود نظم جویانه را در دانش آموزان پرورش دهد،  در واقع عادت های ذهنی مطلوبی را در آنها ایجاد كرده است.  

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم

مبانی نظری در زمینه یادگیری مادام العمر

2-2-3- یادگیری مادام العمر 22

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 22

2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 28

2-2-3-3- سبک های یادگیری 32

2-2-3-4-یادگیری زدایی 38

جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی 41

2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 41

2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی 45

جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی 45

2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 46

2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان 47

2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 48

2-2-3-9-1-خود مدیریتی 48

2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری 50

2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری 52

شکل شماره‌ی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری اقتباس از (ریجو،  2008) 52

2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات 52

2-2-9-3-5-قابلیت تصمیم‌گیری 56

2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی 57

2-2-3-9-7-خود کنترلی 58

2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 60

2-4-پژوهش‌های کاربردی 66

2-4-2:پیشینه پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر 67

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 67

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 67

2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 69

منابع 73

منابع فارسی 73

منابع انگلیسی 79

 

  • بررسی انواع مدار داخلی و عملکرد تقویت کننده های عملیاتی OP-AMP + فایل رایگان تقویت کننده ها

    بررسی انواع مدار داخلی و عملکرد تقویت کننده های عملیاتی OP-AMP + فایل رایگان تقویت کننده ها آپ امپ انواع مدار داخلی تقویت کننده های عملیاتی عملکرد تقویت کننده های عملیاتی مدار داخلی تقویت کننده های عملیاتی بررسی انواع مدار…

  • مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏

    مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی و عملکرد رابطه مشتری:بررسی براساس قابلیت های ‏CRM‏ قابلیت های ‏CRM‏ رسانه های اجتماعی عملکرد رابطه مشتری همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه…

  • بررسی نظریه ها و مدل های تعهد سازمانی

    بررسی نظریه ها و مدل های تعهد سازمانی کلمات کلیدی : مدل تعهد سازمانی آلن و مایر مدلهای تعهد سازمانی مدل مفهومی تعهد سازمانی مدل سه بخشی تعهد سازمانی انواع مدل های تعهد سازمانی مدل سه بخشی تعهد سازمانی آلن…

  • گزارش کارآموزی با عنوان تصفیه آبهای صنعتی

    گزارش کارآموزی با عنوان تصفیه آبهای صنعتی كیفیت آب بویلر ناخالصی های آب پارامترهای مهم آب تصفیه آبهای صنعتی آزمایشات كنترل آب صنعتی دانلود گزارش کارآموزی با عنوان تصفیه آبهای صنعتی دانلود گزارش کارآموزی خرید گزارش کارآموزی انجام گزارش کارآموزی…

  • علل و ابعاد فرسودگی شغلی

    علل و ابعاد فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : تعریف فرسودگی شغلی ابعاد فرسودگی شغلی دلایل فرسودگی شغلی پایان نامه فرسودگی شغلی تحقیق در مورد فرسودگی شغلی از خود بیگانگی و فرسودگی شغلی شیوه‌ پیشگیری‌ از فرسودگی‌ شغلی عوامل  ایجاد فرسودگی…

  • پاورپوینت بررسی انواع بیمه‌های اتکایی از لحاظ حقوقی

    پاورپوینت بررسی انواع بیمه‌های اتکایی از لحاظ حقوقی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی انواع بیمه‌های اتکایی از لحاظ حقوقی تعریف بیمه اتکایی ساختار بیمه اتکایی تاریخچه پیدایش بیمه اتکایی مهمترین علل خريد پوشش اتكايي مهم‌ترین جنبه‌هاي حقوقي بيمه اتكايي جنبه‌های…

  • پاورپوینت خلاصه کتاب تحقیق در عملیات (1) تألیف دکتر عادل آذر

    پاورپوینت خلاصه کتاب تحقیق در عملیات (1) تألیف دکتر عادل آذر کلمات کلیدی : پاورپوینت خلاصه کتاب تحقیق در عملیات (1) تألیف دکتر عادل آذر خلاصه کتاب تحقیق در عملیات (1) دکتر عادل آذر پاورپوینت کتاب تحقیق در عملیات 1…

  • پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری

    پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری نظریه های کژ رفتاری تحقیق نظریه های کژ رفتاری مقاله نظریه های کژ رفتاری بررسی نظریه های کژ رفتاری پاورپوینت کژ رفتاری آرای متفکران اجتماعی در ایران…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان 77 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان 77 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تعهد سازمانی تاریخچه تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی پیشینه خارجی تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی کارکنان پیشینه تحقیق تعهد سازمانی کارکنان فصل دوم…

  • پرسشنامه ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک

    پرسشنامه ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک پرسشنامه مدیریت سرمایه فکری دانلود پرسشنامه سرمایه فکری بونتیس دانلود پرسشنامه سرمایه فکری پرسشنامه عملکرد سازمانی پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی صنعت بانکداری پرسشنامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد…

  • بررسی لعن و نفرین از دیدگاه خدا و ائمه

    بررسی لعن و نفرین از دیدگاه خدا و ائمه لعن و نفرین از دیدگاه قرآن لعن و نفرین در زیارت عاشورا لعن و نفرین از دیدگاه خدا و ائمه دانلود مقاله بررسی لعن و نفرین از دیدگاه خدا و ائمه…

  • بازارهای مالی در ایران

    بازارهای مالی در ایران بازارهای مالی آزادسازی بازار مالی بحران بر بازارهای مالی ایران دانلود مقالات رشته مدیریت مالی دانلود مقالات مدیریت مالی بازارهای مالی در ایران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مدیریت مالی بازارهای مالی در ایران…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب اجتماعی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب اجتماعی مبانی نظری اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه داخلی اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه خارجی اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه پژوهش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی مبانی نظری تاب آوری روانشناختی پیشینه تاب آوری روانشناختی دانلود مبانی نظری تاب آوری روانشناختی پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی ادبیات نظری تاب آوری روانشناختی فصل دوم پایان نامه تاب آوری روانشناختی…

  • تجزیه و تحلیل آرا ترافعی و مشورتی دیوان بین المللی دادگستری

    تجزیه و تحلیل آرا ترافعی و مشورتی دیوان بین المللی دادگستری آرا ترافعی دیوان بین المللی دادگستری آرا مشورتی دیوان بین المللی دادگستری نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بشر پایان نامه توسعه حقوق بشر توسعه حقوق بشر…

  • افزایش امنیت اطلاعات در محاسبات ابری

    افزایش امنیت اطلاعات در محاسبات ابری امنیت اطلاعات در رایانش ابری چالش های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری doc پایان نامه امنیت در رایانش ابری پایان نامه محاسبات ابری doc پایان نامه ارشد رایانش ابری پایان نامه…

  • معرفی voip انتقال صدا از طریق شبکه اینترنت

    معرفی voip انتقال صدا از طریق شبکه اینترنت معرفی voip انتقال صدا voip چیست؟ voip چگونه کار می کند؟ تلفن pstn رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته کامپیوتر و IT معرفی voip      چکیده voip  مخفف عبارت voice…

  • پاورپوینت آشنايی با مبانی فلسفی و متدلوژيک تئوری سازمانی (Theory building) و پارادايم (Paradigm) در مديريت

    پاورپوینت آشنايی با مبانی فلسفی و متدلوژيک تئوری سازمانی (Theory building) و پارادايم (Paradigm) در مديريت پاورپوینت آشنايی با مبانی فلسفی و متدلوژيک تئوری سازمانی (Theory building) و پارادايم (Paradigm) در مديريت رفتن به سایت اصلی پاورپوینت آشنايی با مبانی…

  • پروپوزال ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه

    پروپوزال ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد شاخص های ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان…

  • بررسی ریز مغذی ها در فناوری ماکارونی

    بررسی ریز مغذی ها در فناوری ماکارونی ماکارونی غنی شده غنی سازی ماکارونی تاریخچه ماکارونی در ایران و جهان دانلود پایان نامه ماکارونی غنی‌سازی مواد غذایی بررسی ریز مغذی ها در فناوری ماکارونی دانلود پایان نامه غنی سازی ماکارونی دانلود…

  • پاورپوینت بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و شبه قاره هند

    پاورپوینت بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و شبه قاره هند بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و شبه قاره هند مقاله بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و شبه قاره هند تحقیق بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی 63 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی 63 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری توانمندسازی ادبیات نظری توانمندسازی چارچوب نظری توانمندسازی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی پیشینه تحقیق توانمندسازی پیشینه داخلی توانمندسازی پیشینه خارجی توانمندسازی پیشینه پژوهش توانمندسازی پیشینه تحقیقات توانمندسازی…

  • پرسشنامه تاثیر مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد بر عدالت و تعهد سازمانی

    پرسشنامه تاثیر مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد بر عدالت و تعهد سازمانی پرسشنامه مدیریت اجرایی پرسشنامه مدیریت اجرایی با تعهد بالا پرسشنامه مدیریت اجرایی با اعتماد پرسشنامه مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد پرسشنامه عدالت پرسشنامه تعهد…

  • خلاصه کتاب قواعد روش جامعه شناسی امیل دورکیم

    خلاصه کتاب قواعد روش جامعه شناسی امیل دورکیم خلاصه کتاب قواعد روش جامعه شناسی امیل دورکیم رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب قواعد روش جامعه شناسی امیل دورکیم به تعداد 14 صفحه pdf   شامل مباحث: واقعه اجتماعی چیست قواعد…

  • بررسی میزان رضایت از زندگی زناشویی و عوامل مؤثر بر آن در شهر تهران

    بررسی میزان رضایت از زندگی زناشویی و عوامل مؤثر بر آن در شهر تهران زندگی زناشویی رضایت از زندگی زناشویی عوامل مؤثر بر رضایت از زندگی زناشویی تحصیلات همسان پایگاه اجتماعی اقتصادی میزان عشق و علاقه زوجین به یکدیگر دانلود…