مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

  • پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری بتنکورت و برون (1997) با روایی و پایایی

    پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری بتنکورت و برون (1997) با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی مشتری پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری 22 سوالی پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری بتنکورت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند مبانی نظری وفاداری مشتری به برند دانلود مبانی نظری وفاداری مشتری به برند پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند ادبیات نظری وفاداری مشتری به برند فصل دوم پایان نامه وفاداری مشتری…

  • پاورپوینت شرایط و مراحل ثبت اختراع

    پاورپوینت شرایط و مراحل ثبت اختراع کلمات کلیدی : پاورپوینت شرایط و مراحل ثبت اختراع شرایط و مراحل ثبت اختراع در ایران حقوق ثبت اختراع در ایران کلیات ثبت اختراع حق ثبت اختراع یا پتنت شرایط عمومی ثبت اختراع جایگاه…

  • روش های جذب فلزات سنگین توسط جاذبها

    روش های جذب فلزات سنگین توسط جاذبها کلمات کلیدی : روش های جذب فلزات سنگین توسط جاذبها روش های جذب فلزات سنگین توسط جاذبها رفتن به سایت اصلی روش های جذب فلزات سنگین توسط جاذبها به تعداد 107 صفحه pdf و…

  • اختلالات خوردن در روانشناسی و بررسی عوامل و جنسیت در آن

    اختلالات خوردن در روانشناسی و بررسی عوامل و جنسیت در آن کلمات کلیدی : اختلال خوردن تغذیه درمان اختلالات خوردن اختلالات خوردن در روانشناسی اختلال خوردن در روانشناسی انواع اختلالات مربوط به خوردن درمان اختلالات خوردن در کودکان تحقیق پایان…

  • راهکارها و تدابیر پیشگرانه در برابر خشونت علیه زنان

    راهکارها و تدابیر پیشگرانه در برابر خشونت علیه زنان کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از خشونت علیه زنان دانلود پایان نامه خشونت علیه زنان تدابیر حمایتی در برابر…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه کمال گرایی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه کمال گرایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه پژوهش کمال گرایی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی شهری در ایران

    پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی شهری در ایران پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی شهری در ایران مقدمه ای بر برنامه ریزی شهری در ایران برنامه ریزی شهری در ایران شهر نشینی در دوره جدید شهرنشینی بطئی شهرنشینی سریع…

  • پرسشنامه سرسختی روانشناختی اهواز با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه سرسختی روانشناختی اهواز با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه ازمون سرسختی پرسشنامه استاندارد سرسختی دانلود پرسشنامه سرسختی دانلود پرسشنامه سرسختی ذهنی دانلود پرسشنامه سرسختی روانشناختی پرسشنامه سرسختی روانشناختی پرسشنامه سرسختی روانشناختی اهواز دانلود پرسشنامه سرسختی…

  • پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی و سینکالایر با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی و سینکالایر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی پرسشنامه انگیزش تحصیلی دانشجویان پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی پرسشنامه مقیاس انگیزش تحصیلی نمونه…

  • ارزیابی عملکرد شرکت‌های تعاونی کشاورزی

    ارزیابی عملکرد شرکت‌های تعاونی کشاورزی ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی عوامل مؤثر در عدم موفقیت شرکت‌های تعاونی کشاورزی ارزیابی عملکرد شرکت‌های تعاونی کشاورزی مقاله ارزیابی عملکرد رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • پرسشنامه شناسایی نظام اخلاقی نخبگان علمی کشور و علل تاثیرگذار بر آن و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن

    پرسشنامه شناسایی نظام اخلاقی نخبگان علمی کشور و علل تاثیرگذار بر آن و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن پرسشنامه شاخص اخلاق عملی پرسشنامه نظریه های علمی اخلاق پرسشنامه نظام اخلاقی نخبگان علمی پرسشنامه نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی پرسشنامه…

  • پاورپوینت بازاريابي تك به تك

    پاورپوینت بازاريابي تك به تك کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاريابي تك به تك تحقیق بازاريابي تك به تك بازار يابي تك به تك تعريف بازاريابي تك به تك تفاوت بازار يابي تك به تك با سنتي اهميت بازار يابي تك…

  • پاورپوینت آشنایی با مفهوم ریتم در طراحی

    پاورپوینت آشنایی با مفهوم ریتم در طراحی پاورپوینت آشنایی با مفهوم ریتم در طراحی آشنایی با مفهوم ریتم در طراحی مفهوم ریتم در طراحی ریتم چهار دسته ضرب اهنگ بصری تکرار یکنواخت تکرار متناوب تکرار تکاملی تکرار موجی ریتم در…

  • پرسشنامه بررسی مولفه های مدیریت دانش در سازمان و اثر سبک رهبری بر اقدامات آن

    پرسشنامه بررسی مولفه های مدیریت دانش در سازمان و اثر سبک رهبری بر اقدامات آن پرسشنامه چند عاملی رهبری پرسشنامه چند عاملی رهبری MLQ پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش دانلود پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه سبک رهبری توانمندساز مدیریت…

  • پایان نامه رشته صنایع غذایی با عنوان کارخانه قند ورامین

    پایان نامه رشته صنایع غذایی با عنوان کارخانه قند ورامین پیشینه قند سازی در ا یران دانلود پایان نامه قندسازی دانلود پایان نامه کارخانه قند دانلود پایان نامه رشته صنایع غذایی دانلود پایان نامه کارخانه قند ورامین رفتن به سایت…

  • پایان نامه بررسی و تشریح عناصر و مولفه های سرمایه اجتماعی 

    پایان نامه بررسی و تشریح عناصر و مولفه های سرمایه اجتماعی  کلمات کلیدی : ابعاد سرمایه اجتماعی مدل های سرمایه اجتماعی نظریه های سرمایه اجتماعی سرمایه اجتماعی از دیدگاه اسلام سرمایه اجتماعی از دیدگاه بوردیو نظریه سرمایه اجتماعی جیمز کلمن…

  • تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح مراحل و تاسیسات تصفیه آب

    تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح مراحل و تاسیسات تصفیه آب تصفیه آب تصفیه خانه آب آشامیدنی فرآیند تصفیه آب تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه باورهای فراشناختی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه باورهای فراشناختی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای فراشناختی مبانی نظری باورهای فراشناختی پیشینه تحقیق باورهای فراشناختی پیشینه داخلی باورهای فراشناختی پیشینه خارجی باورهای فراشناختی پیشینه پژوهش باورهای فراشناختی پیشینه نظری…

  • پرسشنامه بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه فعالیت بدنی بک پرسشنامه فعالیت بدنی beck پرسشنامه فعالیت بدنی نوجوانان پرسشنامه فعالیت بدنی کودکان پرسشنامه سنجش سطح فعالیت بدنی بک پرسشنامه…

  • مدارک و مستندات مسئولیت غار در فقه امامیه و حقوق ایران

    مدارک و مستندات مسئولیت غار در فقه امامیه و حقوق ایران مسئولیت غار مسئولیت غار در فقه امامیه مسئولیت غار در حقوق ایران منابع غرور در قانون مدنی ایران مسئولیت غار در فقه امامیه و حقوق ایران دانلود پایان نامه…

  • نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی

    نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان وعوامل موثر…

  • بررسی انواع مواد مخدر و متغیرهای علت شناختی سوء مصرف مواد

    بررسی انواع مواد مخدر و متغیرهای علت شناختی سوء مصرف مواد کلمات کلیدی : نظریه های اعتیاد به مواد مخدر نظریه های روانشناسی اعتیاد نظریه های روانشناختی اعتیاد نظریه های جامعه شناسی اعتیاد نظریه های سبب شناسی اعتیاد عوامل موثر…

  • تحلیل اثرات متغیرهای منطقه ای در ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس

    تحلیل اثرات متغیرهای منطقه ای در ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس پیدایش طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در خلیج فارس…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کارکردهای فراتحلیل مبانی نظری کارکردهای فراتحلیل پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل پیشینه داخلی کارکردهای فراتحلیل پیشینه خارجی کارکردهای فراتحلیل پیشینه پژوهش کارکردهای فراتحلیل پیشینه نظری کارکردهای فراتحلیل…