مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مربوط به شادکامی 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مربوط به شادکامی 45 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه نظریه های شادکامی
مبانی نظری نظریه های شادکامی
پیشینه تحقیق نظریه های شادکامی
پیشینه داخلی نظریه های شادکامی
پیشینه خارجی نظریه های شادکامی
پیشینه پژوهش نظریه های شادکامی
پیشینه نظری نظریه های شادکامی
ادبیات نظری نظریه های شادکامی
چارچوب نظری نظریه های شادکامی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های شادکامی می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری نظریه های شادکامی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های شادکامی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

نظریه­ های شادکامی

1-­ دیدگاه روانشناختی:
از دیدگاه روانشناسان، شادی یک هیجان ناپایدار است و می­تواند برای چند ثانیه، چند دقیقه و چند ساعت ادامه داشته باشد. حال اگر احساس شادی بیش از چند ساعت ادامه یابد و برای مدت­ها نیز پایدار بماند در این صورت به آن احساس خوشبختی یا شادکامی می­گویند.

یکی از نظریه­های شادکامی از دیدگاه روانشناسی «نظریه سطح انطباق[1]» نام دارد.بر اساس این نظریه احساس شادکامی هر فرد با مقایسه اوضاع و احوال و شرایط فرد بهبود پیدا می­کند به همان نسبت معیار شادکامی فرد نیز بالاتر می­رود. به هر حال هر یک از ما احساس شادکامی را با کلمات خاصی تعریف می­کنیم که هر چند معنای این کلمات برای همه ما قابل فهم و درک است، ولی همه افراد نمی­توانند تعریف کاملاً مشابهی برای احساس شادکامی ارائه دهند. هر یک از ما در ارائه تعریفی برای شادکامی و تعقیب آن یک هدف نهایی را دنبال می­کنیم و تصمیمات اساسی و مهم زندگی خود را بر اساس آنچه که فکر می­کنیم ما را خوشبخت­تر و شادکام­تر خواهد کرد، انجام می­دهیم(مظفری و هادیان فرد، 1384).

 

 

 

 

از دیدگاه روانشناسی شادکامی در سطح فردی مورد توجه است. شادکامی به عنوان یکی از ویژگی های شخصیتی فرد تصور می­شود، یعنی میزان شادکامی هر فرد بستگی به ویژگی­های فرد دارد که دیدش نسبت به زندگی چگونه باشد. عقاید انسان بی حوصله و طمع کار درک می­کند. لازم به ذکر است که این نظریه سطح فردی به نتایجی دست یافت که بر پایه تحلیل و مطالعه­های طولی و آزمایشی به دست آمده است که عبارت­ اند از:

 

 

1- شادکامی در یک مدت کوتاه کاملاً ثابت است و در مدت طولانی دوامی ندارد. 2- شادکامی به شانس یا سودمندی بستگی ندارد. 3- شادکامی تنها به عوامل درونی بستگی ندارد و عوامل خارجی یا محیطی نیز در میزان شادکامی نقش دارند. به عبارت دیگر، اساس وراثت در شناخت شادکامی نقش کمی را بر عهده دارد و عوامل روان­شناسی فقط قسمتی از این تفاوت­ها را نشان می­دخد. یکی از عواملی که موجب شادکامی در فرد می­شود درک فرد از خویشتن می­باشد. هنگامی که یک فرد به هستی درونی خویش پی می­برد و بر توانایی­های خود واقف می­شود می­تواند بر مشکلاتش چیره شود و شرایط زندگی خود را با اتکا بر توانایی­هایش توسعه می­دهد. زیرا هنگامی که انسان­ها با مشکلی مواجه می­شوند نمی­توانند بی تفاوت از آن بگذرند و سعی می­کنند مشکلات خود را با توجه به امکانات موجودی که دارند مدتفع سازند (به نقل از آریایی مقدم، 1382). در زیر به مطالعات برخی روانشناسان که شادکامی را از سلامتی، جوانی، نیرو و دیگر شرایط زندگی مستقل می­دانند، می­پردازیم.

 

 

بریکمن[2] (1987؛ به نقل از آریایی مقدم، 1382) در مصاحبه با گروهی از افراد که در قرعه کشی مبلغ قابل توجهی پول برنده شده بودند و گروهی که به هیچ عنوان پولی را به دست نیاورده بودند در مورد احساس خوشبختی در شش ماه قبل و بعد از قرعه کشی به این نتیجه رسید که این افراد  (گروهی که در قرعه کشی پول زیادی به دست آورده­اند) در مقایسه با گروه دیگر در گذشته، حال، شش ماه آینده احساس شادکامی و خوشبختی را تجربه نکردند و در بعضی از جنبه­ها وضعیت زندگی آنان بدتر از افرادی بوده که پول زیادی را به دست نیاورده بودند. این افراد از فعالیت­های روزمره زندگی خود کمتر لذت می­برند و بعد از چنین تغییر مهمی در زندگی خود نیز لذت­های ساده برای آنان اهمیتی نداشت.

 

 

فریدمن[3] (1978؛ به نقل از ساعتچی، 1377) از گروه زیادی از مردم درخواست کرد تا شادکامی را تعریف کنند. نتایج این تحقیق نشان داد که حدود نیمی از گروه نمونه مورد تحقیق وی شادکامی را بر اساس امکان دسترسی به تفریحات، فعالیت­های هیجان­آور و اوقات خوش تعریف کردند و به نظر آنان شادکامی یعنی وقتی زندگی مملو از فعالیت­های لذت­بخش است. نیم دیگری از گروه در مطالعه، شادکامی را بر اساس عواملی نظیر قناعت، خرسندی، رضایت و رهایی از انواع نگرانی­ها تعریف کردند. به نظر آن­ها آرامش درونی یا حالت درونی آرام شامل آرامش  خاطر یعنی خوشبختی و شادکامی است. در این تحقیق مشخص شد که گروهی از مردم نسبت به فعالیت­های لذت بخش و گروهی دیگر نسبت به برخورداری از آرامش خاطر تأکید می­کنند. اما تفاوت این دو گروه از مردم در تأکیدی است که نسبت به هر عامل داشته­اند. در ادامه باید افزود که تقریباً هر شخصی تشخیص می­دهد که اوقات خوش و آرامش خاطر جزء پایه­های خوشبختی است و تفاوت مردم با یکدیگر در تأکیدی است که نسبت به این عوامل داشته­اند.

 

 

2-­ دیدگاه جامعه شناختی:
یکی از اهداف اصلی جامعه قرن بیستم تعقیب شادکامی و متداول ساختن آن در بین جامعه است. به طور منحصر به فرد مردم سعی می­کنند شیوه­های زندگی شان را چنان شکل بدهند تا بتوانند به نحو احسن از آن لذت ببرند. از لحاظ سیاسی حمایت­های فراوانی در این زمینه صورت گرفته است که هدف اصلی آن افزایش شادکامی برای همه اعضای جامعه می­باشد و نیز این اعتقاد عمیقاً وجود دارد که ما می­توانیم نسبت به وضعیتی که در ان هستیم خوشحال تر زندگی کنیم.

 

 

یکی از نظریه­های جالب در زمینه شادکامی «نظریه مقایسه اجتماعی[4]» است. در این نظریه شادکامی نتیجه یا حاصل این احساس شخص است که اوضاع و احوال و شرایط زندگی فرد بسیار مطلوب تر از اوضاع و احوال زندگی دیگران است. براساس این نظریه می­توانیم با مقایسه زندگی خود با زندگی افراد دیگری که امتیازهای کمتری دارند احساس شادکامی بیشتری بکنیم. یکی از عواملی که در نظریه مقایسه اجتماعی اهمیت کمتری دارد ثروت است. برخلاف تصور عمومی مردم احساس شادکامی و خوشبختی در افراد ثروتمند تفاوت زیادی با احساس خوشبختی در مردم غیر ثروتمند ندارد. شرط این مقایسه آن است که مردم غیر ثروتمند از امکانات اولیه و اساسی زندگی مانند: شغل، خانه، خانواده و نظایر آن برخوردار باشند(ساعتچی، 1377).

 

 

دیدگاه جامعه شناختی شادکامی را به عنوان یک ویژگی ملی تلقی می­کند و بر این اصل است که عقاید و ارزش­ها در تعیین میزان شادکامی نقش اساسی دارد. چشم­انداز زندگی اشاره شده در ارزش های مشترک و اعتقادات در بین افراد به عنوان گسترش دهنده­ی ادراکات فردی به حساب می­آیند. همان طور که چشم انداز جمعی به صورت گسترد­های یک موضوع ثابت می­باشد و قضاوت­های فردی در ارتباط با آن حالتی ایستا دارند (همان منبع).

 

این نظریه به وسیله تفاوت­هایی که بین میانگین شادکامی میان ملت­ها موجود است مورد تحلیل قرار گرفت و به نتایج ذیل دست یافت: 1- ثبات جامعه علی رغم وصول نسبی به ثبات نسبی در دهه اخیر دست­خوش تغییرات عمیق و نسبی قرار گرفته است. 2- میانگین شادکامی به دست آمده در ملت­ها به شرایط زندگی آنها بستگی ندارد. 3- تفاوت­هایی که در بین ملت­ها وجود دارد را نمی­توان با یک چشم انداز سطحی به زندگی شان توضیح داد (همان منبع).

 

 

 

حال در اینجا این سؤال مطرح می­شود که آیا می توان شادکامی را در جامعه گسترش داد؟

به دلایل ذیل نمی­توانیم شادکامی را در اجتماع گسترش دهیم: 1- قادر نیستیم جامعه را بر طبق برنامه تغییر دهیم اما این موضوع به جوامع صنعتی محدود می­شود. 2- پیشرفت موفقیت­آمیز جامعه در این باره کمک کمی می­کند(ساعتچی، 1377).  جامعه­ شناسان در حیطه شادکامی معتقدند که انسان­ها می­توانند شادکام­تر زندگی کنند به شرط آن که نگرش افراد به زندگی در افکار وجودشان ریشه­دار شود. تحقیقات علمی برنامه­ریزی شده در میان ملت­ها نشان داده است که با شهروندان شادکام می‌توانیم جامعه­ی بهتری داشته باشیم. در بررسی افکار عمومی شادکامی از ارزش والایی برخوردار است و در زندگی مردم اولویت دارد، یعنی مردم بیشتر فعالیت­هایی را انجام می­دهند که باعث افزایش شادکامی در آن­ها بشود و بتوانند شادکام­تر زندگی نمایند(هاردینگ[5]، 1985، به نقل از آریایی مقدم، 1382).

 

 

 

 

حال به ذکر تحقیقاتی که توسط جامعه شناسان و روان شناسان اجتماعی در حیطه شادکامی انجام گرفته است، می­پردازیم.

مؤسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه میشیگان[6] آمریکا در سال 1978 مجموعه تحقیقاتی را در مورد میزان شادکامی انجام داد. در پرسشنامه­ای از مردم خواسته شد تا درباره هیجان­های مثبت و منفی خود در طی چند هفته گذشته اظهار نظر کنند. نتایج حاصل از این بررسی­ها نشان دادند که 86 درصد از پاسخ دهندگان به دلیل اتمام رسانیدن کارها یا فعالیتی که در دست داشته­اند احساس خشنودی کرده­اند، 74 درصد احساس کرده­اند که امور بر وفق مراد آنان در جریان بوده است، 74 درصد از پاسخ­دهندگان نوعی هیجان مطبوع با این احساس را تجربه کرده­اند که چیزی برای آنان جالب بوده است، 30 درصد از افراداحساس افسردگی یا احساس ناخشنودی شدید را تجربه کرده­اند، 48 درصد احساس بی­قراری کرده­اند و 22 درصد به دلیل انتقادی که از آنان شده است ناراحت شده­اند. نتیجه این تحقیقات نشان می­دهند که هر چند زندگی برای گروه مورد مطالعه دارای پستی­ها و بلندی­های خاص خود بوده است، بیشتر مردم لحظات خوب را بیشتر از لحظات نامطبوع تجربه کرده­اند(ساعتچی، 1377).

 

 

اینگلهارت[7](1990؛ به نقل از آریایی مقدم، 1382) می­گوید اختلافات چندگانه­ی ملی در شادکامی معیارهای فرهنگی شناختی را منعکس می­کند. او این معیارها را ریشه در تفاوت­های عمیق در نگرش به زندگی بین ملت­ها می­داند. در این زمینه دو مسأله جای ابهام دارد: 1- تعصب­های فرهنگی در معیارهای شادکامی 2- تفاوت فرهنگی موجود در شادکامی.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
شادکامی 7
2-20- نظریه های شادمانی 14
1- دیدگاه روانشناختی: 14
2- دیدگاه جامعه شناختی: 17
3- دیدگاه عصبی– شناختی: 22
2-21- ویژگیهای اصلی افراد شادکام 24
2-22- اسلام و شادی 25
2-23- پیشینه پژوهشی تحقیق 27
2-24- جمع بندی 35
2-25- فرضیه ها 37
منابع 38
منابع انگلیسی 42

 

  • اهداف و کارکردهای کتابخانه های عمومی

    اهداف و کارکردهای کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی اهداف کتابخانه های عمومی کارکردهای کتابخانه های عمومی تحقیق کتابخانه های عمومی دانلود تحقیق کتابخانه های عمومی رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق پایان نامه رشته مدیریت آموزشی اهداف و کارکردهای کتابخانه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد مدیران

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد مدیران مبانی نظری عملکرد مدیران دانلود مبانی نظری عملکرد مدیران پیشینه تحقیق عملکرد مدیران پیشینه عملکرد مدیران ادبیات نظری عملکرد مدیران فصل دوم پایان نامه عملکرد مدیران مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مدیران…

  • سیستم برنامه ریزی منابع سازمان و ملاحظات پیاده سازی آن در سازمان

    سیستم برنامه ریزی منابع سازمان و ملاحظات پیاده سازی آن در سازمان ERP سازمان مدیریت سازمان سیستم برنامه ریزی منابع سازمان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله…

  • پاورپوینت رهبری در سازمان و انواع نظریه های رهبری

    پاورپوینت رهبری در سازمان و انواع نظریه های رهبری پاورپوینت رهبری در سازمان و انواع نظریه های رهبری اهميت و‌ ضرو‌رت رهبري تعريف رهبري تمايز مديريت و رهبري نقش و وظيفه رهبري نظريه‌هاي رهبري نظريه‌هاي جديد رهبري نظريه‌هاي خصوصيات فردي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد به برند

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد به برند کلمات کلیدی : مبانی نظری تعهد به برند فصل دوم پایان نامه تعهد به برند دانلود مبانی نظری تعهد به برند پیشینه تعهد به برند پیشینه تحقیق تعهد به برند پیشینه داخلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریضه حج 60 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریضه حج 60 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فریضه حج مبانی نظری فریضه حج پیشینه تحقیق فریضه حج پیشینه داخلی فریضه حج پیشینه خارجی فریضه حج پیشینه پژوهش فریضه حج پیشینه نظری…

  • مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت

    مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت سیستم های اطلاعاتی مدل سیستمی سازمان سیستم های اطلاعات مدیریت دانلود مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • نقاط جوش و مراحل بازرسی جوش

    نقاط جوش و مراحل بازرسی جوش اعوجاج نقاط جوش جوشكاری بازرسی جوش آسیب پذیرى لرزه ای ساختمانها رفتن به سایت اصلی نقاط جوش و مراحل بازرسی جوش   مقدمه با وجود تجربه تلفات و خسارات سنگین زلزله هاى اخیر مانند…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی فرسودگی زناشویی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی فرسودگی زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فرسودگی زناشویی مبانی نظری فرسودگی زناشویی پیشینه تحقیق فرسودگی زناشویی پیشینه داخلی فرسودگی زناشویی پیشینه خارجی فرسودگی زناشویی پیشینه پژوهش فرسودگی زناشویی پیشینه نظری فرسودگی زناشویی…

  • عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی در سازمان ها و بررسی نظریه های آن

    عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی در سازمان ها و بررسی نظریه های آن پایان نامه کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی سازمانی دانلود پایان نامه کارآفرینی پایان نامه در مورد کارآفرینی روحیه کارآفرینی سازمانی نظریه های کارآفرینی نظریه های کارآفرینی سازمانی…

  • مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری

    مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری رشته حسابداری دانلود مقالات حسابداری دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری حسابداری مالی حسابداری صنعتی حسابداری مالیاتی حسابداری بیمه حسابداری بانكها رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری…

  • رویکردهای اصلی شخصیت و بررسی مولفه ها و پنج عامل شخصیت

    رویکردهای اصلی شخصیت و بررسی مولفه ها و پنج عامل شخصیت کلمات کلیدی : رویکرد اصلی شخصیت ساختار زیستی صفات شخصیت مولفه ها و پنج عامل شخصیت تعریف مفهومی صفات شخصیت تعریف عملیاتی صفات شخصیت تحقیق کامل در مورد شخصیت…

  • پاورپوینت بازاریابی خدمات با تأکید بر خدمات بانکی

    پاورپوینت بازاریابی خدمات با تأکید بر خدمات بانکی کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاریابی خدمات با تأکید بر خدمات بانکی تحقیق بازاریابی خدمات با تأکید بر خدمات بانکی بازاریابی خدمات بانکی تعریف بازاریابی تعریف خدمت و خدمات انواع بازاریابی بازاریابی خدمات…

  • پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها

    پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها پروپوزال سرمایه اجتماعی پروپوزال مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش…

  • دانلودپروژه سخت افزار کارآموزی

    دانلودپروژه سخت افزار کارآموزی کلمات کلیدی : دانلودپروژه سخت افزار کارآموزی رفتن به سایت اصلی نام فایل : پروژه سخت افزار کارآموزی فرمت : .DOC تعداد صفحه/اسلاید : 114 حجم : 1 مگابایت دانشگاه ازاد اسلامی واحد ایذه گزارش کاراموزی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 93 صفحه کامل و جامع

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 93 صفحه کامل و جامع کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فعالیتهای ترفیع مبانی نظری فعالیتهای ترفیع پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع پیشینه داخلی فعالیتهای ترفیع پیشینه خارجی فعالیتهای ترفیع پیشینه پژوهش فعالیتهای…

  • تحلیل شعر دفاع مقدس

    تحلیل شعر دفاع مقدس شعر دفاع مقدس محتوا شعر دفاع مقدس دفاع مقدس در شعر فارسی بازتاب دفاع مقدس در آینه شعر فارسی دانلود مقاله رشته ادبیات تحلیل شعر دفاع مقدس رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته ادبیات تحلیل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک زیر آستانه ای

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک زیر آستانه ای مبانی نظری ادراک زیر آستانه ای ادبیات نظری ادراک زیر آستانه ای چارچوب نظری ادراک زیر آستانه ای فصل دوم پایان نامه ادراک زیر آستانه ای دانلود مبانی نظری ادراک زیر…

  • پاورپوینت ریسک های اشخاص

    پاورپوینت ریسک های اشخاص دانلود پاورپوینت ریسک های اشخاص معرفی ریسک های اشخاص دیدگاههای مختلف درمورد ریسک های اشخاص ریسک های اشخاص ازدیدگاه فردی ریسک های موضوع بحث اشخاص ازدیدگاه فردی مرگ وزندگی افراد متاثرازمرگ زودرس میزان تعیین مالی مورد…

  • بررسی آثار و پیامدهای ازدواج با اتباع بیگانه

    بررسی آثار و پیامدهای ازدواج با اتباع بیگانه کلمات کلیدی : ازدواج با اتباع بیگانه آثار ازدواج با تبعه بیگانه ازدواج با اتباع بیگانه در ایران ازدواج با اتباع خارجی در ایران آثار ازدواج با اتباع خارجی در ایران نکاح…

  • پاورپوینت خلاقیت و حل مسأله

    پاورپوینت خلاقیت و حل مسأله پاورپوینت خلاقیت و حل مسأله تحقیق خلاقیت و حل مسأله مديريت خلاقيت ويژگيهاي مديران كار آفرين تعريف خلاقيت تعريف نوآوري كارآفريني عوامل موثر در رشد خلاقيت روشهاي پرورش خلاقيت عوامل و زمينه هاي تاثير گذار…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی مبانی نظری و…

  • بررسی شناختی سامانه اتوماسیون اداری برای آگاه سازی مدیران شرکت

    بررسی شناختی سامانه اتوماسیون اداری برای آگاه سازی مدیران شرکت تاثیر اتوماسیون اداری بر مدیران تاثیر اتوماسیون اداری بر تصمیم گیری نقش اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری بهبود تصمیم گیری مدیران با اتوماسیون اداری اثرات اتوماسیون اداری بر بهبود…

  • بهینه سازی شبکه بخار در پالایشگاه نفت

    بهینه سازی شبکه بخار در پالایشگاه نفت بهینه سازی شبکه بخار بهبود عملکرد شبکه بخار بهینه سازی شبکه بخار در پالایشگاه نفت بهینه سازی شبکه بخار پالایشگاه نفت شیراز بهبود عملکرد شبکه بخار شركت پالایش نفت شیراز دانلود پایان نامه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی مبانی نظری عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس دانلود مبانی نظری عزت نفس مبانی نظری رابطه عزت نفس و پیشرفت تحصیلی مبانی نظری پیشرفت تحصیلی پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی…