مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری اخلاق
پیشینه تحقیق اخلاق
فصل دوم پایان نامه نظریه های فلسفی اخلاق
مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه پژوهش نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه نظری نظریه های فلسفی اخلاق
ادبیات نظری نظریه های فلسفی اخلاق
چارچوب نظری نظریه های فلسفی اخلاق

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

مقدمه 

     برای ارزش‌های اخلاقی می توان سه سطح حقیقی، نظری و عملی قائل شد که سطوح نظری و عملی آن دارای دو ساحت فردی و اجتماعی است. از این رو ارزش‌های اخلاقی را می-توان در سه جهان و از سه منظر مطالعه نمود:

     در جهان اول (جهان حقیقی) و از منظر فلسفی چیستی اخلاق تبیین می شود؟ فیلسوفان اخلاق، نظام‌های اخلاقی را صرف نظر از  ظهور و بروزشان در فرد یا جامعه خاصی بررسی می کنند. آنها تلاش می کنند تا خوب و بد اخلاقی را برای نوع بشر تعریف، توجیه و تبیین نمایند. از این منظر، نظام اخلاقی همچون موجودی متشکل از عناصر و اجزایی با روابط درونی نگریسته می شوند. ارزش‌های اخلاقی عناصر تشکیل دهندۀ نظام‌های اخلاقی اند که به صورت ارزش‌های غایی و ارزش‌های وسیله ای با یکدیگر مرتبط می-شوند. ارزش غایی در حکم ساختار یک نظام اخلاقی عمل می-کند.

 

 

 

    مناظر جهان دوم و سوم از آن روان شناسان و جامعه-شناسان اخلاق است که چگونگی ظهور و بروز ارزش‌های اخلاقی را در افراد و جوامع توصیف و تبیین می کنند. 

   در جهان دوم (جهان فردی) و از منظر روانشناختی، چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی فرد به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام، نظام اخلاقی دارای سطوح نظری(شناختیـ نگرشی) و عملی (مهارتی) است. در این سطح دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های فرد عناصر تشکیل دهندۀ نظام اخلاقی هستند که دلایل و انگیزه ها به مثابه ساختار آن عمل می کنند. روان شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های اخلاقی و دیالکتیک آنها را درون فرد تحلیل کند.

 

 

 

در جهان سوم(جهان اجتماعی) و از منظرجامعه شناختی چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی افراد یک جامعه به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام نیز ارزش‌ها، دارای سطوح آرمانی(نظری) و واقعی(عملی) هستند. جامعه شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر سطوح آرمانی و واقعی ارزش‌ها و دیالکتیک آنها را درون جهان اجتماعی تحلیل کند. 

 تلاش می کنیم با مرور نظریه های فلسفی، روانشناختی و جامعه شناختی، به یک گونه شناسی معتبر از نظام‌های اخلاقی و چگونگی و چرایی توزیع متفاوت آنها در جامعه آماری مورد پژوهش، دست یابیم.

 

 

 

 

 

 

2-2- نظریه های فلسفی 

  مقدمه

   فرااخلاق، اخلاق هنجاری و اخلاق کاربردی سه گونه از مطالعات اخلاقی  در حیطۀ فلسفۀ اخلاق اند. از آنجا که هدف ما از مرور نظریات فلسفی، دست یابی به یک گونه شناسی از نظام‌های اخلاقی است مرور فلسفی ما به اخلاق هنجاری  محدود می شود. 

      اخلاق هنجاری بخشی از فلسفۀ اخلاق است که دربارۀ کنش های اخلاقی سخن می گوید و در پی تبیین نظامی از قواعد و اصول حاکم بر رفتار اخلاقی است. اخلاق هنجاری دو سطح دارد.

 

 

 

 

     فیلسوفان اخلاق در سطح اول از معیارهای کلی اخلاقی سخن می گویند، یعنی به این پرسش که معیار خوب بودن یک منش یا کنش انسانی چیست؟ پاسخ می دهند.

     در سطح دوم از خوبی و بدی یا اخلاقی و غیراخلاقی بودن کنش های خاص بحث می کنند، یعنی به این پرسش که کدام منش یا کنش آدمی خوب است؟ پاسخ می دهند. بدین ترتیب در سطح اول به «معیارهای اخلاقی» و در سطح دوم به «اصول اخلاقی » دست می یابند. به عبارت دیگر، در سطح اول، از معیار کلی خوبی و بدی کنش ها بحث می کنند و در سطح دوم، مصادیق آن معیار کلی را تعیین می  کنند. می توان گفت در یک سطح «ارزش غایی» و بر اساس آن در سطح دیگری، «ارزش‌های وسیله ای» را معین می کنند.

 

 

 

   در اخلاق هنجاری، نظریه ها، دیدگاه ها و نظام‌های اخلاقی متفاوت و متعددی وجود دارد به گونه ای که گونه-شناسی آنها موضوع پژوهش های فلسفی بسیاری بوده  است. یک گونه شناسی خوب، گونه شناسی است که از طریق قیاس و استقرا هر دو به دست آید؛ یعنی منطقی و مانع است تا هر نظام اخلاقی تنها در یک گونه قرارگیرد و جامع است تا هیچ نظام اخلاقی از نظر نیفتد.

 

 

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 گونه ­شناسی نظام‌های اخلاقی

    علاّمه طباطبایی در تفسیر المیزان نوعی گونه ­شناسی از نظام‌های اخلاقی ارائه می­دهد. ایشان معتقدند علم اخلاق عبارت است از فنی که پیرامون ملکات انسانی بحث می­کند، ملکاتی که مربوط به قوای نباتی و حیوانی و انسانی اوست تا فضایل آنها را از رذائلش جدا سازد و معلوم کند کدام یک بد، رذیله و مایه نقص اوست تا آدمی بعد از شناسایی آنها خود را با فضایل بیاراید و از رذایل دور کند. اصلاح اخلاق و تحصیل ملکات فاضله در دو طرف علم و عمل و پاک کردن دل از خوی های زشت با «تلقین علمی» و «تکرار عملی» ممکن است که خود اینها به دو طریق ممکن می­شود که البته ایشان در ادامه راه سومی نیز بدان می­افزاید که این سه عبارتند از:

    «راه اول در نظر داشتن فوائد دنیایی فضایل و فوائد علوم و آرائی که مردم آن را می­ستایند. این طریقه همان طریقه معهودی است که علم اخلاق قدیم، اخلاق یونان و غیره بر آن بنا شده است و قرآن کریم اخلاق را از این طریق استعمال نکرده و زیربنای آن را مدح و ذم مردم قرار نداده که ببینیم چه چیزهایی در نظر عامۀ مردم ممدوح و چه چیزهایی مذموم است؟ چه چیزهایی را  جامعه می­پسندد و چه چیزهایی را جامعه نمی­پسندد و قبیح می­داند.

 

     راه دوم از تهذیب اخلاق این است که آدمی فوائد آخرتی آن را در نظر بگیرد و این طریقه، طریقۀ قرآن است. اخلاق را از راه غایات اخروی، اصلاح و تهذیب می­کند که یک یک آنها کمالات حقیقی قطعی هستند نه کمالات ظنی. این روش اصلاح اخلاق، طریقۀ انبیا است که نمونه­های بسیاری از آن در قرآن آمده و نیز به طوری که پیشوایان ما نقل کرده­اند در کتب آسمانی گذشته نیز بوده ­است.

 

    راه سومی هم وجود دارد که مخصوص قرآن کریم است و در هیچ یک از کتب آسمانی که تاکنون به ما رسیده یافت نمی­شود و نیز از هیج یک از تعالیم انبیا گذشته نقل نشده و نیز در هیج یک از مکاتب فلاسفه و حکمای الهی دیده نشده و آن عبارت است از این که انسان‌ها را از نظر اوصاف و طرز تفکر طوری تربیت می­کند که دیگر محل و موضوعی برای رذایل اخلاقی باقی نمی­گذارد و به عبارت دیگر اوصاف رذیله و خوی های ناستوده را از طریق رفع از بین می­برد نه دفع؛ یعنی اجازه نمی­دهد که رذایل در دل ها راه یابد تا درصدد برطرف کردنش برآیند، بلکه دل ها را آن چنان با علوم و معارف خود پرکرده که دیگر جایی برای رذایل باقی نمی­گذارد. هرعملی که انسان برای غیر خدا انجام می­دهد لابد منظوری از عمل دارد؛ یا می­خواهد عزتی به دست آورد یا از نیرویی می­ترسد که می­خواهد از شر آن محفوظ بماند. قرآن کریم هم عزت را منحصر در خدای سبحان کرده ان العزه لله جمیعاً و هم نیرو را منحصر در او کرده ان القوه لله جمیعاً و اگر براستی این دو قضیه برای کسی معلوم شود یعنی علم یقینی به آن داشته یاشد تمام بدی ها و پستی­ها از دلش شسته می­شود.(طباطبایی،1364: 265-264)

 

 

 

   ایشان با یادآوری همین بحث می­نویسند: «مقتضای روش اول این است که نفس خود را اصلاح کنیم و ملکات آن را تعدیل نماییم تا صفات خوبی به دست آوریم. صفاتی که مردم و جامعه آن را بستایند. روش دوم نیز نظیر اولی است با این تفاوت که هدف و غرض در این دو روش متفاوت است. در روش اول جلب توجه و حمد و ثنای مردم و در دومی سعادت حقیقی و دائمی ولی هر دو در این معنا شریکند که هدف نهایی آنها، فضیلت انسان از نظر عمل است. ولی در روش سوم هدف از تهذیب اخلاق تنها و تنها رضای خداست. مقاصد نیز به تبع آن متفاوت است. عشق به جمال و زیباپسندی فطری بشر است. علاقه به محبوب به جایی می­رسد که هیچ چیز را نمی­بیند مگر آنکه قبل از آن و با آن خدا را می­بیند و موجودات از مرتبه استقلال ساقط می­شوند. پس صورت های علمی و طرز فکر چنین کسی غیر از دیگران­ است؛ برای این که دیگران به هر چیزی که نظر می­کنند از پشت حجاب استقلال نگاه می­کنند ولی او این حجاب را پس­زده و این عینک را از چشم برداشته است. همچنین از نظر عمل با دیگران متفاوت است او از آنجا که غیرخدا را دوست نمی­دارد قهراً جز تحصیل رضای او هدفی ندارد پس هدف او با هدف مردم متفاوت است چون او تاکنون مانند سایر مردم هرچه می­کرد به منظور کمال خود می­کرد، ولی حالا هرکاری می­کند بدان جهت می­کند که محبوبش دوست دارد.

 

 

 

    نظام اخلاقی اول یعنی مکتب حکما و فلاسفه تنها به سوی حق اجتماعی و نظام اخلاقی دوم تنها به سوی حق واقعی و کمال حقیقی؛ یعنی آنچه مایۀ سعادت آدمی در آخرت است فرا می­خواند، ولی قرآن کریم به سوی حقی دعوت می­کند که نه ظرف اجتماع گنجایش آن را دارد و نه آخرت و آن خدای تعالی است. قرآن اساس تربیت خود را براین پایه نهاده که خدا یکی است و شریکی ندارد و این زیربنای دعوت اسلام است که بندۀ خالص بار می­آورد و عبودیت محض را نتیجه می­دهد و چقدر میان این سه روش فاصله است. محبت و عشق و شور، انسان محب و عاشق را به کارهایی وا می­دارد که عقل اجتماعی آنها را نمی­پسندد، چون ملاک اخلاق اجتماعی همین عقل اجتماعی است یا به کارهایی وا   می­دارد که فهم عادی ـ که اساس تکالیف عمومی و دینی  است ـ آن را نمی­فهمد(همان:طباطبایی،1364: 271-279)

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری در مورد نظریه های فلسفی اخلاق

2-2- نظریه های فلسفی 2

2-2-1- گونه شناسی نظام‌های اخلاقی 3

2-2-1-1- پیامدگرایی 8

2-2-1-2- وظیفه گرایی 17

2-2-1-3- فضیلتگرایی 24

2-2- 2-گونه شناسی برگزیده 32

پیشینه نظری پژوهش در مورد نظریه های فلسفی اخلاق 

2-3-5- چارچوب نظری 48

2-3-5- 1-  مدل نظری 74

6-1- فهرست منابع 77

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سرمایه فکری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سرمایه فکری مبانی نظری اثربخشی سرمایه فکری دانلود مبانی نظری اثربخشی سرمایه فکری پیشینه تحقیق اثربخشی سرمایه فکری ادبیات نظری اثربخشی سرمایه فکری فصل دوم پایان نامه اثربخشی سرمایه فکری مبانی نظری و پیشینه…

  • مبانی نظری تعارض نقش

    مبانی نظری تعارض نقش تعارض نقش تعارض نقش چیست اندیشه تعارض انواع تعارض نقش تعارض نقش در سازمان تکنیک های مدیریت تعارض مبانی نظری تعارض نقش دانلود فصل دوم پایان نامه مدیریت نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت…

  • تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار- ماهیگیری – قایقرانی)

    تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار- ماهیگیری – قایقرانی) اقلیم گردشگری شرایط اقلیمی تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار ماهیگیری – قایقرانی) سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

  • مطالبات معوق و چالش‌های فراروی بانك و بیمه

    مطالبات معوق و چالش‌های فراروی بانك و بیمه مطالبات معوق آسیب شناسى مطالبات معوق دانلود مقاله مطالبات معوق عوامل ایجاد مطالبات معوق بانكها علل ایجاد و رشد مطالبات معوق راهکارهای وصول مطالبات معوق كاهش مطالبات سررسید گذشته رفتن به سایت…

  • پرسشنامه نقش فاصله قدرت در پیش بینی سبک رهبری معنوی

    پرسشنامه نقش فاصله قدرت در پیش بینی سبک رهبری معنوی پرسشنامه فاصله قدرت دانلود پرسشنامه فاصله قدرت پرسشنامه استاندارد فاصله قدرت پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت دانلود پرسشنامه رهبری معنوی پرسشنامه استاندارد رهبری معنوی پرسشنامه سبک رهبری معنوی پرسشنامه رهبری…

  • تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات با تاکید بر رسانه تلویزیون

    تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات با تاکید بر رسانه تلویزیون تبلیغات تلویزیونی تحولات تبلیغات در ایران اثربخشی تبلیغات تلویزیونی متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی تغییر و تحولات حوزه بازاریابی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی مدیریت دانش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی مدیریت دانش مبانی نظری پیاده سازی مدیریت دانش دانلود مبانی نظری پیاده سازی مدیریت دانش پیشینه تحقیق پیاده سازی مدیریت دانش ادبیات نظری پیاده سازی مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه پیاده سازی…

  • جایگاه قرآن و فقه در وضع قوانین

    جایگاه قرآن و فقه در وضع قوانین دانلود مقالات حقوق تدوین مقررات با استفاده از قرآن و فقه جایگاه و قلمرو فقه و قرآن در حقوق موضوعه ایران جایگاه قرآن و فقه در تدوین مقررات حقوق موضوعه قلمرو فقه و…

  • بررسی آلودگی آب حوضه آبگیر سد كرج با استفاده از میكروبهای شاخص آلودگی انتروباكترها و E-coli

    بررسی آلودگی آب حوضه آبگیر سد كرج با استفاده از میكروبهای شاخص آلودگی انتروباكترها و E-coli اشیرشیا كلی انتروباكترها باسیل گرم منفی خانواده انتروباکتریاسه‌ باكتری غیر بیماری‌زا میكروبهای شاخص آلودگی انتروباکتریاسه (باکتری شناسی) بررسی آلودگی آب سد میكروبهای شاخص آلودگی…

  • تعهد درک شده کارکنان و عوامل موثر بر تعهد سازمانی

    تعهد درک شده کارکنان و عوامل موثر بر تعهد سازمانی تعهد سازمانی ابعاد تعهد سازمانی تعهد درک شده کارکنان عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی دانلود مقاله تعهد درک شده کارکنان دانلود مقاله تعهد سازمانی دانلود مقاله رشته مدیریت رفتن به…

  • وضعیت فرهنگی دانشگاه

    وضعیت فرهنگی دانشگاه دانلود مقاله وضعیت فرهنگی دانشگاه سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته علوم اجتماعی خرید پروژه و پایان نامه رشته علوم اجتماعی fileina…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک تجارت

    پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک تجارت پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک تجارت نمونه پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال در خصوص ارزیابی عملکرد پروپوزال رتبه بندی شعب بانک تجارت شاخص ارزیابی عملکرد بانک شاخص های ارزیابی عملکرد…

  • تاثیر انقلاب اسلامی بر جنبش های شیعی در منطقه

    تاثیر انقلاب اسلامی بر جنبش های شیعی در منطقه انقلاب اسلامی منطقه خاورمیانه جنبش های شیعی دانلود مقالات رشته معارف اسلامی تاثیر انقلاب اسلامی بر جنبش های شیعی در منطقه دانلود مقالات معارف اسلامی خرید مقالات معارف اسلامی رفتن به…

  • مدل های اخلاق حرفه ای و سازمانی و توسعه و ترویج آن

    مدل های اخلاق حرفه ای و سازمانی و توسعه و ترویج آن کلمات کلیدی : سطوح سیستم اخلاقی تحلیل مفهوم اخلاق سازمان مدیریت اخلاق در سازمان مدل های اخلاق سازمانی ابعاد و مدل های اخلاق حرفه ای تحویلی نگری در…

  • طراحی معماری منبرهای مساجد قدیمی و بررسی مفاهیم نمادین نقوش آنها

    طراحی معماری منبرهای مساجد قدیمی و بررسی مفاهیم نمادین نقوش آنها تزئینات منبرها مفاهیم نمادین در نقوش هندسی تشخیص و تعیین نقوش ارائه چند نظر درباره این نقوش طراحی معماری منبر طراحی معماری منبر مسجد بررسی منبرها از نظر نوع…

  • پروپوزال ارزیابی نگرش دانشجویان بومی در برابر غیر بومی ها و اثرات آن بر میزان اعتماد اجتماعی در دانشگاه

    پروپوزال ارزیابی نگرش دانشجویان بومی در برابر غیر بومی ها و اثرات آن بر میزان اعتماد اجتماعی در دانشگاه نگرش دانشجویان اعتماد اجتماعی مهاجرت دانشجویان غیر بومی ابعاد اعتماد اجتماعی اعتماد اجتماعی بین دانشجویان بومى و غیربومى ارزیابی نگرش دانشجویان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی 2 مبانی نظری انگیزش تحصیلی ادبیات نظری انگیزش تحصیلی فصل دوم پایان نامه انگیزش تحصیلی دانلود مبانی نظری انگیزش تحصیلی پیشینه انگیزش تحصیلی پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی پیشینه داخلی انگیزش تحصیلی پیشینه خارجی…

  • پرسشنامه کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ 2003

    پرسشنامه کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ 2003 کلمات کلیدی : پرسشنامه کارآفرینی سازمانی پرسشنامه کارآفرینی سازمانی.pdf دانلود پرسشنامه کارآفرینی سازمانی پرسشنامه استاندارد کارآفرینی سازمانی روایی و پایایی پرسشنامه کارآفرینی سازمانی نمره گذاری پرسشنامه کارآفرینی سازمانی پرسشنامه کارآفرینی سازمانی آنتونیک و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش ادبیات نظری فرآیندهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

  • فصل دوم پایان نامه سلامت روانی در دانش آموزان

    فصل دوم پایان نامه سلامت روانی در دانش آموزان کلمات کلیدی : مبانی نظری سلامت روانی پیشینه تحقیق سلامت روانی مبانی نظری سلامت روانی دانش آموزان فصل دوم پایان نامه سلامت روانی در پسران فصل دوم پایان نامه سلامت روانی…

  • نظام حقوقی تنگه هرمز و زوایا متفاوت ناظر بر آن

    نظام حقوقی تنگه هرمز و زوایا متفاوت ناظر بر آن رژیم حقوقی تنگه هرمز مواضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1958 ژنو رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1982 مونتگوبی رژیم حقوقی…

  • پرسشنامه نیازهای بنیادین روانشناختی گاردیا دسی و رایان

    پرسشنامه نیازهای بنیادین روانشناختی گاردیا دسی و رایان کلمات کلیدی : پرسشنامه نیازهای بنیادی روانی پرسشنامه خود تعیین گری دسی و رایان پرسشنامه نیازهای بنیادین روانشناختی پرسشنامه نیازهای بنیادین روانشناختی 21 سوالی پرسشنامه نیازهای بنیادین روانشناختی دسی و رایان دانلود…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مطبوعات و مسوولیت کیفری در مطبوعات

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مطبوعات و مسوولیت کیفری در مطبوعات مطبوعات مطبوعات در ایران جرایم مطبوعاتی مسوولیت کیفری در مطبوعات نحوه دادرسی در دادگاههای مطبوعاتی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق مطبوعات و مسوولیت کیفری…

  • پیشینه ارزیابی عملکرد در ایران و بررسی سیستم های سنتی و نوین آن

    پیشینه ارزیابی عملکرد در ایران و بررسی سیستم های سنتی و نوین آن ارزیابی عملکرد در ایران ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد سیستمهای ارزیابی عملکرد سنتی و نوین سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق…

  • تاریخچه استفاده از فولاد پرمقاومت و مطالعات انجام شده بر روی شکل پذیری و خمش اتصالات آن

    تاریخچه استفاده از فولاد پرمقاومت و مطالعات انجام شده بر روی شکل پذیری و خمش اتصالات آن شکل پذیری و خمش اتصالات تاریخچه استفاده از فولاد پرمقاومت مطالعات انجام شده بر روی فولادهای پرمقاومت تاریخچه استفاده از فولاد پرمقاومت و…