مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع
دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع
پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع
ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع
فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت جامع
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع
ادبیات و مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

 

 

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

 «مدیریت کیفیت جامع (Total Quality Management: TQM)» نگرشی است که بر مبنای آن مدیریت سازمان با مشارکت تمامی کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان به بهبود مستمر کیفیت که منجر به جلب رضایت مشتری می شود، می پردازد. TQM یک روش مدیریتی است که از دهه 1950 میلادی شروع شده ولی از دهه 1980 میلادی به بعد معروف شده است. از نظر روش، TQM شیوه ای است که از طریق آن مدیریت و کارکنان در بهبود مستمر تولید کالاها و خدمات درگیر می شوند. مدیریت کیفیت جامع ترکیبی از ابزار مدیریت و کیفیت می باشد که هدفش افزایش تجارت و کاهش ضرر است(هاشمی، 2008).

 

تاریخچه مدیریت کیفیت جامع:

مدیریت کیفیت فراگیر که امروزه از آن صحبت می­کنیم، در اواسط دهه 1920 در کارخانه وسترن الکتریک برای طراحی یک سیستم زنگ تلفن شروع شد. مدیریت کیفیت فراگیر در اصل همان کنترل کیفیت آماری بوده است. فردی به نام والتر شوهارت یک زنگ طراحی کرد، شوهارت معتقد بود كه نوسانات در تمام مراحل تولید كالا وجود دارد و می توان دلیل آن را از طریق استفاده از علم آمار بررسی ونسبت به پائین آوردن این نوسانات، و در نتیجه بهبود محصولات تولیدی اقدام كرد. در سال 1931 شوهارت کتابی تحت عنوان «کنترل اقتصادی کیفیت محصولات تولیدات صنعتی» منتشر کرد. شوهارت در این کتاب، کنترل کیفیت، تکنیک­های آماری برای ارزیابی تولید، بهبود و کیفیت را تعریف نمود(زانگ،1997).

در سال 1935 آماردان انگلیسی به نام پیرسون کتاب خود را تحت عنوان کاربرد روش های آماری در استاندارد کردن فعالیت های صنعتی و کنترل کیفیت منتشر کرد. در سال 1951 دکتر فیگنبام کتابی تحت عنوان کنترل کیفیت فراگیر منتشرکرد. در این کتاب او به جای کنترل کیفیت آماری از کنترل کیفیت فراگیر سخن به میان آورد. در سال 1954 جوزف جوران اهیمت درگیر نمودن تمام بخش­ها در پیگیری امر کفیت و اهمیت رضایت مشتری را به جای امر ساده تبعیت از مشخصات محصول به ژاپنی یادآوری نمود. در سال 1962 ایشی کاوا ایده و تفکرات جوران و فیگنبام را بسط داد و موضوع مشتریان داخلی را که دریافت کنندگان برون داده های داخل سازمان هستند. علاوه بر مشتریان خارجی سازمان مطرح کرد. در اواخر دهه 1970 آمریکایی ها و اروپایی ها که متوجه پیشی گرفتن ژاپنی ها در تسخیر بازر جهانی شدند، به فکر استفاده از نگرش مدیریت کیفیت جامع بر مدیریت خود بر آمدند.

در سال 1987 آمریکا در مقابل جایزه دمینگ جایزه ای را به نام مالکوم بالدریج ابداع کردند. این جایزه برای معرف شرکت هایی که به بالا بردن سطح کیفیت خود و اجرای مدیریت کیفیت جامع دست یافته­اند، طراحی شده است.

 

دمینگ 14 اصل را به عنوان داروی شفابخش اقتصاد و صنایع بیمار آن زمان مطرح نمود که در صورت به کارگیری صحیح و توجه به فرهنگ سازمان می توان بخش زیادی از مشکلاتی را که در جهت اتقای کیفیت و کاهش ضایعات وجود دارد، برطرف نمود. علاوه بر دکتر دمینگ افرادی نظر جوزف جوران، فیلیپ کرازبی، ایشی کاوا و … در گسترش و توسعه مدیریت کیفیت و روند تکامل کنترل کیفیت فراگیر نقش بسزایی ایفا کرده اند (زانگ، 1997).

 

4-2-2 مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM)

واژه TQM از سه کلمه Total (فراگیر)،Quality  (کیفیت) و Manegment (مدیریت) تشکیل شده است. بررسی و تحلیل این سه جزء به درک و فهم عمیق تر آن کمک می کند. کلمه “Total” به این معناست که TQM همه افراد و همه امور سازمان را در بر می­گیرد. واژهQuality”” به معنی ارائه آنچه مورد نیاز و انتظار مشتریان است و واژه “Manegement” یعنی کیفیت در سازمان مدیریت می شود، نه اینکه تنها به وسیله بازرسی و کنترل، نگهداری و حفظ گردد (آقایی، 1379).
می توان گفت مدیریت کیفیت جامع، یک فلسفه مدیریتی است که بررسی می کند تا همه وظایف سازمانی (بازاریابی، مالی، طراحی، مهندسی، تولید و خدمت به مشتری) را یکپارچه نماید و به برطرف کردن نیازهای مشتریان و اهداف سازمان متمرکز می باشد(هاشمی،2008). وینی با بررسی نظرات مختلف، عناصر اساسی و عمده تشکیل دهنده TQM را شامل مشتری گرایی، تعهد مدیریت عالی، استفاده از فنون و ابزارهای مدیریت کیفیت، آموزش های آکادمیک و سازمانی، مشارکت و انجام کارتیمی، ارزیابی و بازخورد و تغییر فرهنگ می داند(وینی[1]،2007). هیلستن و کلیفسجو[2]، TQM را به عنوان یک سیستم مدیریتی دائما در حال تحول شامل ارزش ها، شیوه ها و ابزار، با هدف افزایش رضایت مشتری داخلی و خارجی با مقدار کم منابع تعریف کرده اند.

[1] Vinni

[2] Heliston & Kelifsjo

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت جامع

ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع

مقدمه 54

1-2-2 مفهوم کیفیت 56

2-2-2  ابعاد کیفیت 57

1-2-2-2  ابعاد کیفیت در بخش خصوصی 58

2-2-2-2 ابعاد کیفیت در بخش عمومی(دولت) 59

3-2-2 تاریخچه مدیریت کیفیت جامع 59

4-2-2 مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM) 60

5-2-2 فلسفه مدیریت کیفیت جامع 61

6-2-2 پیشگامان کیفیت 62

1- 6- 2- 2 دمینگ 62

2- 6- 2- 2   کرازبی 63

3- 6- 2- 2  جوران 66

4- 6- 2- 2   فایگنبام‌ 67

5- 6- 2- 2  ایشی‌ كاوا 68

6- 6- 2- 2    شوارت 70

7- 6- 2- 2  شینگو 71

8- 6- 2- 2    كاندو 71

9- 6- 2- 2    اوكلند 72

7-2-2  ویژگی های کلیدی  TQM 72

8-2-2   نیازمندی های اساسی اجرای TQM 73

9-2-2   عوامل مؤثر در موفقیت TQM 73

10-2-2    علل ناكامی مدیریت كیفیت جامع 74

11-2-2   اصول سیستم مدیریت کیفیت 76

12-2-2  گامهای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت 76

13-2-2   اندازه گیری کیفیت خدمات(مدل سروکوال) 77

 

2-2- پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

2-2-1- تحقیقات داخلی

2-2-2- تحقیقات خارجی

2-2-3- مقایسه پیشینه تحقیقات با موضوع این تحقیق

2-3- چارچوب مفهومی تحقیق

2-4- جمع بندی

منابع و مأخذ

6-1- منابع فارسی

6-2- منابع انگلیسی

 

 

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار خرید مصرف کننده 60 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار خرید مصرف کننده 60 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رفتار خرید مصرف کننده فصل دوم پایان نامه رفتار خرید مصرف کننده دانلود مبانی نظری رفتار خرید مصرف کننده پیشینه رفتار خرید مصرف کننده…

  • ماهیت معامله اعضا بدن انسان در حقوق ایران

    ماهیت معامله اعضا بدن انسان در حقوق ایران معامله اعضای بدن تحقیق در مورد معامله اعضای بدن ماهیت معامله اعضا بدن انسان معامله اعضاء بدن انسان در حقوق ايران معامله اعضاء بدن انسان و ماده 10 قانون مدني معامله اعضاء…

  • پرسشنامه بررسی تاثیرات عوامل شناختی و عاطفی بر رضایت مشتریان در جبران خطاها، قصد خرید مجدد خدمات و تبلیغات شفاهی

    پرسشنامه بررسی تاثیرات عوامل شناختی و عاطفی بر رضایت مشتریان در جبران خطاها، قصد خرید مجدد خدمات و تبلیغات شفاهی پرسشنامه قصد خرید مجدد پرسشنامه رضایت مشتریان پرسشنامه تاثیرات عوامل عاطفی بر رضایت مشتریان پرسشنامه تاثیرات عوامل شناختی بر رضایت…

  • انقلاب اسلامی ایران و تحولات بعد از پیروزی انقلاب

    انقلاب اسلامی ایران و تحولات بعد از پیروزی انقلاب بهمن ماه 1357 انقلاب اسلامی ایران تحولات بعد از پیروزی انقلاب دانلود پایان نامه رشته تاریخ انقلاب اسلامی ایران و تحولات بعد از پیروزی انقلاب دانلود پایان نامه تاریخ دانلود پایان…

  • پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (ENRICH)

    پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (ENRICH) پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (ENRICH) رفتن به سایت اصلی پرسشنامه  رضایت مندی  زناشویی ENRICH   47ماده ای   این پرسشنامه شامل جملاتی درباره جنبه های مختلف زندگی شماست که ممکن است با آن موافق یا…

  • شناسایی و اجرای آراء داوری های خارجی در حقوق ایران

    شناسایی و اجرای آراء داوری های خارجی در حقوق ایران داوری خارجی در حقوق ایران اجرای آرا داوریهای خارجی شناسایی آرا داوریهای خارجی اجرای آراء داوری های خارجی در حقوق ایران شناسایی آراء داوری های خارجی در حقوق ایران دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری 58 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری 58 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های رهبری مبانی نظری سبک های رهبری پیشینه تحقیق سبک های رهبری پیشینه داخلی سبک های رهبری پیشینه خارجی سبک های رهبری پیشینه…

  • ارزیابی اشتغال زنان در رتبه های مهم سیاسی در ایران و قوانین بین المللی

    ارزیابی اشتغال زنان در رتبه های مهم سیاسی در ایران و قوانین بین المللی دانلود پایان نامه اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان اشتغال زنان در قوانین بین المللی اشتغال زنان در رتبه های مهم…

  • بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی در منطقه 3 شرکت مخابرات ایران

    بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی در منطقه 3 شرکت مخابرات ایران فرهنگ سازمانی در شرکت مخابرات مدیریت مشارکتی در شرکت مخابرات بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی در شرکت…

  • پروپوزال امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

    پروپوزال امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس پروپوزال مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش روش اجرایی مدیریت دانش امکان سنجی استقرار مدیریت دانش هدف از پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان مراحل…

  • دانلود مقاله رشته آی تی با عنوان تجارت الکترونیکی

    دانلود مقاله رشته آی تی با عنوان تجارت الکترونیکی فناوری اطلاعات تجارت الکترونیکی جایگاه تجارت الكترونیكی در ایران مدلهای تجارت الكترونیكی تاریخچه تجارت الكترونیكی دانلود مقاله تجارت الکترونیکی دانلود مقاله رشته آی تی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

  • بررسی عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی

    بررسی عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی دانلود مقاله عزت نفس دانشجویان پزشکی پیشرفت تحصیلی دانلود مقالات رشته روان شناسی دانلود مقالات روان شناسی بررسی عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی ذهن آگاهی روانشناختی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی ذهن آگاهی روانشناختی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ذهن آگاهی روانشناختی مبانی نظری ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه تحقیق ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه داخلی ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه خارجی ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه پژوهش…

  • پایان نامه هوش معنوی و سلامت روانی

    پایان نامه هوش معنوی و سلامت روانی کلمات کلیدی : پایان نامه هوش معنوی پایان نامه سلامت روانی دانلود پایان نامه هوش معنوی دانلود پایان نامه سلامت روانی پایان نامه ارشد هوش معنوی پایان نامه ارشد سلامت روانی پایان نامه…

  • بررسی رابطه بین هوش هیجانی و رضایت زناشویی در بین دانشجویان متاهل دانشگاه پیام نور مرکز اهواز

    بررسی رابطه بین هوش هیجانی و رضایت زناشویی در بین دانشجویان متاهل دانشگاه پیام نور مرکز اهواز بررسی رابطه بین هوش هیجانی و رضایت زناشویی در بین دانشجویان متاهل بررسی رابطه بین هوش هیجانی و رضایت زناشویی هوش هیجانی رضایت…

  • پایان نامه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان

    پایان نامه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان مفرغ زیبایی شناسی هنرهای چوبی صنایع دستی زیبایی شناسی مفرغ ‌های لرستان دانلود پایان نامه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان خرید…

  • پاورپوینت پالايش مختصات برنامه ( فصل هفتم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان)

    پاورپوینت پالايش مختصات برنامه ( فصل هفتم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان) پاورپوینت فصل هفتم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان پاورپوینت فصل هفتم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان با عنوان پالايش مختصات برنامه فصل هفتم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان…

  • فایل های pdf درس حفاظت پیشرفته در سیستم های قدرت دکتر صادقی راد

    فایل های pdf درس حفاظت پیشرفته در سیستم های قدرت دکتر صادقی راد فایل های pdf درس حفاظت پیشرفته در سیستم های قدرت دکتر صادقی راد رفتن به سایت اصلی فایل های pdf درس حفاظت پیشرفته در سیستم های قدرت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش لکنت زبان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش لکنت زبان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه لکنت زبان مبانی نظری لکنت زبان پیشینه تحقیق لکنت زبان پیشینه داخلی لکنت زبان پیشینه خارجی لکنت زبان پیشینه پژوهش لکنت زبان پیشینه نظری لکنت زبان…

  • بررسی رابطه بین کیفیت سود با تغییرپذیری بازده سهام

    بررسی رابطه بین کیفیت سود با تغییرپذیری بازده سهام کیفیت سود بازده سهام تغییرپذیری بازده سهام رابطه کیفیت سود و تغییرپذیری بازده سهام پایان نامه تغییرپذیری بازده سهام پایان نامه کیفیت سود پایان نامه رابطه کیفیت سود و تغییرپذیری بازده…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال بدشکلی بدن 190 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال بدشکلی بدن 190 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال بدشکلی بدن مبانی نظری اختلال بدشکلی بدن پیشینه تحقیق اختلال بدشکلی بدن پیشینه داخلی اختلال بدشکلی بدن پیشینه خارجی اختلال بدشکلی بدن…

  • بررسی مدلها و زیرساختهای مدیریت دانش و مبانی زیرساخت آن

    بررسی مدلها و زیرساختهای مدیریت دانش و مبانی زیرساخت آن مبانی زیر ساخت مدیریت دانش زیرساختهای مدیریت دانش مدلهای مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه…

  • پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی با تکیه بر سرمایه اجتماعی

    پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی با تکیه بر سرمایه اجتماعی کلمات کلیدی : پرسشنامه اسکان غیر رسمی پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی دانلود پرسشنامه اسکان غیر رسمی دانلود پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه…

  • پاورپوینت فرایند توسعه در ایران

    پاورپوینت فرایند توسعه در ایران کلمات کلیدی : پاورپوینت فرایند توسعه در ایران فرایند توسعه در ایران تحقیق فرایند توسعه در ایران مقاله توسعه در ایران توسعه در ایران قبل از نفوذ غرب تفکیک ساختار اجتماعی نوسازی در ایران و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش 32 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش 32 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعارض نقش مبانی نظری تعارض نقش پیشینه تحقیق تعارض نقش پیشینه داخلی تعارض نقش پیشینه خارجی تعارض نقش پیشینه پژوهش تعارض نقش پیشینه نظری…