مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری

مبانی نظری مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری
دانلود مبانی نظری مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری
پیشینه تحقیق در مورد مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری
مبانی نظری در مورد مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری
دانلود پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری
تاریخچه مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری
پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری

رفتن به سایت اصلی

ما در این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری را مورد بررسی قرار می دهیم. در ابتدا مبانی نظری مدل پذیرش فناوری tam  و تشریح مفهوم صنعت بانکداری را داریم. در ادامه پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری بصورت کامل آ.رده شده است.

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری مدل پذیرش تکنولوژی TAM :

مدل پذیرش فناوری توسط دیویس در سال 1986 توسعه یافته است. این مدل توجیه و پیش‌بینی پذیرش سامانه‌های اطلاعاتی  توسط افراد را بیان  می‌کند. TAM به عنوان ابزار دقیق مطالعه برای بررسی پذیرش و استفاده ازتکنولوژی و فناوری اطلاعات با توجه به عناوین مورد تقاضا از کاربرد سامانه اطلاعاتی/ فناوری اطلاعات بکار می‌رود.به طور کلی در بیشتر موارد از دیدگاه برنامه‌ریزی، TAM هدایت، توسعه، نوآوری و اجرای فناوری بین بخش‌های تلفن بانک  فناوری اطلاعات را به طور مفیدتری توانمند می‌کند (یو و همکاران، 2007).   

 

 

 

ارزش مدل پذیرش فناوری پذیرفته شده به عنوان چارچوب مؤثر و به صرفه برای تبیین پذیرش سامانه‌های اطلاعاتی توسط کاربران است (داویس و همکاران، 1989). محققان سامانه‌های اطلاعاتی با بررسی و بررسی‌های مجددTAMاعتبار آن را تائید و دنبال پذیرش سامانه‌های اطلاعاتی متنوع توسط افراد هستند (دول و همکاران، 1998 ).TAMبطور وسیع‌تری توسط محققان و دست اندرکاران برای کمک به پیش‌بینی و مفهوم‌سازی پذیرش استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی توسط کاربر می‌باشد (وانگ و همکاران، 2003).TAMدارای توانایی توصیف چگونگی باورهای فردی مشتری است و ارزش عمده پیشنهاد استفاده از آن تا اندازه‌ای درک نگرش به از سیستم فناوری اطلاعات با سایر خدمات بانکداری نوین از جمله تلفن بانک و این که آیا به استفاده از سامانه گرایش دارند یا نه را توصیف می‌کند (یو و همکاران، 2007). 

 

 

 

مدل پذیرش فناوری به مدیران ارشد مسئول برای عرضه و توسعه سیستم فناوری اطلاعات در بانکداری نوین آن-این و به برنامه‌ریزان سامانه‌های اطلاعاتی، مبتنی بر ایجاد گرایش فناوری اطلاعات کاربران کمک می‌کند. این می‌تواند به تغییرات و اصلاحات واقعی در رفتار افراد، یا در نهایت، شناخت بیشتر این دانش به کارشناسان فناوری و بانکی امکان توسعه روشهای جدید برای پشتیبانی از نیازها و انتظارات مشتریان تلفن بانک  فناوری اطلاعات را می‌دهد (یو و همکاران، 2007).

  

 

یکی از مزایای کلیدی استفاده از TAMبرای درک رفتار کاربردی سامانه است که چارچوبی را برای بررسی اثرمتغیرهای بیرونی روی کارکرد سامانه فراهم می‌کند (هانگ و همکاران، 2001).  طبق TAMپذیرش فناوری اطلاعات توسط تمایل به استفاده واقعی از سامانه تعیین می‌شود، که گرایش نیز با سهولت ادراک‌شده و مفید بودن ادراک‌شده از سامانه تعیین می‌شود. طبق نظر دیویس دو عامل در تعیین نگرش افراد که منجر به پذیرش فناوری می‌شود نقش دارد، این دو عامل ادراکات فرد در مورد سهولت استفاده و مفید بودن فناوری مورد نظر است.

 

 

 

ادراکات فرد در مورد مفید بودن یک فناوری اطلاعاتی به معنی میزانی است که فرد تصور می‌کند که استفاده ازیک فناوری خاص موجب بهبود عملکرد شغلی وی در سازمان می‌شود ویا به انجام بهتر کار مورد نظر کمک می‌کند (دیویس و همکاران، 1989). که این کمک می‌تواند از طریق کاهش زمان انجام وظیفه یا ارایه اطلاعات به هنگام باشد. تحقیقات زیادی که در زمینه سامانه‌های اطلاعاتی انجام شده، نشان داده است که مفید بودن درک شده تأثیر مهمی بر قصد استفاده از فناوری مورد نظر دارد. در واقع دلیل اصلی استفاده افراد از فناوری‌های اطلاعاتی در بانکداری نوین از جمله تلفن بانک  این است که افراد استفاده از این سامانه‌ها را برای انجام عملیات مورد نظر مفید می‌دانند.

 

 

 

ادراکات فرد در مورد سهولت استفاده به درجه‌ای اطلاق می‌شود که شخص معتقد است که یادگیری نحوه استفاده و کار کردن با یک سامانه خاص نیازمند تلاش اندکی از لحاظ ذهنی  می‌باشد (دیوییس و همکاران، 1989). این دو عامل بر طرز نگرش فرد نسبت به استفاده از یک سامانه خاص تأثیر می‌گذارند و طرز نگرش بر تمایل فناوری اطلاعات فرد به استفاده از سامانه مورد نظر تأثیر می‌گذارد و تمایل به استفاده واقعی از سامانه منجر خواهد شد. طرز نگرش نسبت به سامانه، ارزیابی فرد از مطلوبیت استفاده از یک سامانه اطلاعاتی است و تمایل فناوری اطلاعات یا قصد استفاده کننده میزان احتمال بکارگیری سامانه توسط فرد است (لو و همکاران، 2003).  

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-1- مقدمه12
2-1-2-تئوری عمل منطقی13
 2-1-3-تئوری رفتار برنامه ریزی شده15
2-1-4-مدل  پذیرش تکنولوژی16
2-1-5-توسعه تحقیقات TAMدر طول زمان19
2-1-5-1- دوره معرفی مدل19
2-1-5-2- دوره اعتبارسنجی مدل 20
2-1-5-3- دوره توسعه مدل21
2-1-5-4- دوره تکامل مدل22
2-1-6- پیشنهاد افزودن متغیرهایی برای شرایط ایران24
2-1-6-1- عواطف و احساسات24
2-1-6-2- هنجارهای اجتماعی24
2-1-6-3- بروندادهای اجتماعی25
2-1-7- مدل اصلاح شده برای شرایط ایران25
2-2-مشتری‌گرایی26
2-3-فرایند پذیرش27 
2-4-تئوری انتشار نوآوری28
2-4-1-فاکتورهای مؤثر در انتشار و گسترش نوآوری‌ها و محصولات جدید29
2-5- سیر تحول فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری30
2-5-1- دوره اول: اتوماسیون پشت باجه 31 
2-5-2- دوره دوم: اتوماسیون جلوی باجه31
2-5-3- دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب‌هایشان32
2-5-4- دوره چهارم: یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و مرتبط کردن مشتریان با کل عملیات بانکی32
2-6-تعریف و مفهوم بانکداری الکترونیک33 
2-6-1-دستورالعمل FDIC34
2-7- مزایای بانکداری35 
2-8- زیر ساخت‌های‌ بانکداری 37
2-8-1- زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی مناسب37
2-8-2-امنیت تبادل اطلاعات37
2-8-3-زیرساخت‌ها حقوقی و قانونی مناسب(مقررات)38
2-8-4-آمادگی فرهنگی جامعه و بنگاه‌های اقتصادی38
2-9-انواع کانال‌های ارائه خدمات الکترونیکی39
2-9-1- بانکداری خانگی40
2-9-2- صفحات وب40
2-9-3-بانکداری تلفنی40
2-9-4- خدمات بانکی مبنی بر تلویزیون41
2-9-5- بانکداری از طریق تلفن همراه41
2-9-6-دستگاه‌های خودپرداز اتوماتیک42
2-10-پیشینه تحقیق42
2-10-1سوابق داخل کشور42 
2-10-2-سوابق تحقیقاتی خارج از کشور47 
2-10-3- نتایج آماری به دست آمده از سایر مطالعات 51
2-12- تعاریف اصطلاحات بکار رفته در تحقیق52
منابع

 

 

  • پروپوزال اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن

    پروپوزال اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین اثربخشی…

  • انواع خشونت علیه زنان در خانواده و آثار آن

    انواع خشونت علیه زنان در خانواده و آثار آن کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در حقوق بین الملل دانلود پایان نامه…

  • کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان موسیقی

    کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان موسیقی دانلود کارآموزی رشته حسابداری دانلود کارآموزی پروژه مالی دانلود کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری دانلود کارآموزی موسیقی دانلود کارآموزی پروژه مالی موسیقی رفتن به سایت اصلی دانلود کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری…

  • بررسی مدیریت پسماندهای بیمارستانی یمارستان امام خمینی شهرستان پلدختر در سال 95-94

    بررسی مدیریت پسماندهای بیمارستانی یمارستان امام خمینی شهرستان پلدختر در سال 95-94 مدیریت پسماندهای بیمارستانی رشته بهداشت پایان نامه رشته بهداشت محیط پسماند عفونی پسماند غیر عفونی مدیریت پسماند بیمارستانی زائدات پاتولوژیك عفونی دارویی شیمیایی پسماند رادیواكتیو پایان نامه آماده…

  • مقاله پیامدها، تدابیر و سیاست جنایی داخلی و بین المللی در قبال پدیده قاچاق انسان

    مقاله پیامدها، تدابیر و سیاست جنایی داخلی و بین المللی در قبال پدیده قاچاق انسان مقاله قاچاق مقاله قاچاق انسان مقاله قاچاق زنان پیامدهای قاچاق انسان قاچاق انسان در اسناد بین المللی ابعاد قاچاق انسان درجهان مبارزه با قاچاق انسان…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی 51 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی 51 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش هیجانی ادبیات نظری هوش هیجانی چارچوب نظری هوش هیجانی فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی دانلود مبانی نظری هوش هیجانی پیشینه هوش هیجانی پیشینه…

  • سنجش كیفیت تصاویر دیجیتال فشرده شده زبان اشاره فارسی

    سنجش كیفیت تصاویر دیجیتال فشرده شده زبان اشاره فارسی زبان اشاره فشرده سازی ویدیو سنجش كیفیت تصاویر رفتن به سایت اصلی

  • امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش تهران

    امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش تهران مدیریت دانش در آموزش و پرورش اجرای مدیریت دانش در آموزش و پرورش استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش پیاده سازی مدیریت دانش در آموزش و پرورش امکان سنجی…

  • ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی

    ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی کلمات کلیدی : تعریف خودپنداره تحصیلی خودپنداره تحصیلی دانش اموزان اهمیت خودپنداره تحصیلی خودپنداره تحصیلی در دانش آموزان مقایسه خودپنداره تحصیلی نقش اسناد در خود پنداره تحصيلي تحقیق پایان نامه خودپنداره…

  • دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب زانک با نمره گذاری، روایی و پایایی

    دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب زانک با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه اضطراب زانک دانلود پرسشنامه اضطراب پرسشنامه ی اضطراب زانک پرسشنامه خودسنجی اضطراب زانک تفسیر پرسشنامه اضطراب زانک دانلود پرسشنامه اضطراب زانک پرسشنامه استاندارد اضطراب تفسیر…

  • بررسی كنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان

    بررسی كنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان زن حقوق زن تبعیض علیه زنان كنوانسیون رفع تبعیض دانلود مقاله بررسی كنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان رفتن به سایت اصلی بررسی كنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان     مقدمه در سال 1972 م…

  • چارچوب نظری و پیشینه سلامت روان

    چارچوب نظری و پیشینه سلامت روان مبانی نظری سلامت روان پیشینه سلامت روان دانلود مبانی نظری سلامت روان پیشینه تحقیق سلامت روان ادبیات نظری سلامت روان فصل دوم پایان نامه سلامت روان مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روان ادبیات…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب اجتماعی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب اجتماعی مبانی نظری اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه تحقیق اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه داخلی اختلال اضطراب اجتماعی پیشینه خارجی اختلال اضطراب اجتماعی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه یادگیری مادام العمر مبانی نظری یادگیری مادام العمر پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر پیشینه داخلی یادگیری مادام العمر پیشینه خارجی یادگیری مادام العمر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازده غیرعادی سهام

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازده غیرعادی سهام کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازده غیرعادی سهام مبانی نظری بازده غیرعادی سهام پیشینه تحقیق بازده غیرعادی سهام پیشینه داخلی بازده غیرعادی سهام پیشینه خارجی بازده غیرعادی سهام پیشینه پژوهش…

  • نتایج نظرسنجی عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان

    نتایج نظرسنجی عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان مراحل پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp در سازمان نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت erp نتایج نظرسنجی عوامل موفقیت پیاده سازی…

  • پروپوزال پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

    پروپوزال پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال مدیریت دانش در سازمان پروپوزال استقرار…

  • چیستی و چگونگی مدل تحلیل پوششی داده ها در بررسی ارزیابی عملکرد

    چیستی و چگونگی مدل تحلیل پوششی داده ها در بررسی ارزیابی عملکرد مفهوم کارایی و انواع آن ابعاد ارزیابی عملکرد انواع کارایی از نظر فارل تفاوت بهره وری و کارایی روش های تحلیل نسبت اندازه گیری کارایی به روش تحلیل…

  • تشریح مفهوم رضایت مشتری و شاخص های آن در سطح بین المللی

    تشریح مفهوم رضایت مشتری و شاخص های آن در سطح بین المللی مفهوم رضایت مشتری اندازه گیری رضایت مشتری روشهای اندازه گیری رضایت مشتری مدل های اندازه گیری رضایت مشتری شاخص رضایت مشتری csi شاخص های رضایت مشتری تعریف عملیاتی…

  • معماری مدار باتری

    معماری مدار باتری باتری معماری مدار باتری تخلیه الکترواستاتیک بالا (ESD) برد مدار چالشی (PCB) معماری مدار باتری دانلود مقالات برق و الکترونیک دانلود مقاله معماری مدار باتری رفتن به سایت اصلی معماری مدار باتری     چکیده نیازهای بسته…

  • جرم حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه و ارائه راهكارهای موثر برای پیشگیری

    جرم حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه و ارائه راهكارهای موثر برای پیشگیری جرم حفاری غیر مجاز پایان نامه حفاری غیر مجاز دانلود پروژه حفاری غیر مجاز حفاری های غیرمجاز در جیرفت دانلود تحقیق حفاری های غیرمجاز حفاری های غیر…

  • طلاق بر مبنای عسر و حرج زن

    طلاق بر مبنای عسر و حرج زن عسر و حرج قاعده عسر و حرج ماده 1130 قانون مدنی مصادیق عسرو حرج موجبات طلاق بر اساس قانون مدنی رابطه قاعده عسر وحرج با سایر احكام شرعی مقاله قاعده عسر و حرج…

  • پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

    پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تجزیه و تحلیل بازار مصرف کننده و رفتار خریدار پاورپوینت کتاب…

  • ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

    ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او شخصی سازی تبلیغات اینترنتی شخصی سازی تبلیغات شرکتها شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی مدلی برای شخصی سازی تبلیغات اینترنتی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش دانلود مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش ادبیات نظری فعالیت های پیشبرد فروش فصل دوم پایان نامه فعالیت های…