مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان

مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان
پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان
پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات در سازمان
ادبیات نظری تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان
دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان
دانلود پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان

 

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان

فن‌آوری اطلاعات واژه‌ای است كه در بر گیرنده دو موضوع محاسبات  و ارتباطات می‌باشد. تعابیر مختلفی از این واژه ارائه شده است، در یكی از تعابیر، به پردازش اطلاعات اداری محدود شده است و در تعبیر دیگر به كاربرد رایانه در امور تولیدی مانند استفاده از آدم واره‌ها و كنترل‌های از راه دور اشاره دارد. (مومنی، 1372، ص 191)«اصطلاح فن‌آوری اطلاعات برای توصیف فن‌آوریهایی بكار می‌رود كه ما را در ضبط ذخیره‌سازی، پردازش، بازیابی، انتقال از طریق فاكس، میكروگرافها ارتباطات از راه دور، همچنین فن‌آوریهای قدیمی‌تر بایگانی اسناد، ماشین‌های محاسباتی مكانیكی، چاپ و حكاكی را در بر می‌گیرد. (بهان، هولمز، 1377، ص 5) 

 

فن‌آوری اطلاعات بر بكارگیری سیستمهای اطلاعات، ارتباطات و سیستمهای مكانیزاسیون اداری بنام كامپیوتر تاكید دارد. (تهرانی، تدین، 1379، ص 9)می‌توان گفت فن‌آوری اطلاعات در تعریف محدودش به جنبه‌های مرتبط با فن‌آوری یك سیستم اطلاعاتی اشاره دارد و شامل: سخت‌افزار، بانك اطلاعاتی، شبكه‌های نرم‌افزار و دیگر ابزارها می‌باشد در این تعریف فن‌آوری اطلاعات: می‌توان بعنوان یك زیر سیستم، سیستم اطلاعاتی در نظر گرفته شود. برخی مواقع فن‌آوری اطلاعات را مترادف سیستمهای اطلاعاتی نیز بكار می‌برند و یا حتی می‌توان بعنوان یك مفهوم گسترده‌تر، در بر گیرنده چندین سیستم اطلاعاتی، كاربران و مدیریت بكار رود.(Turban & others,1996. P:9)

 

در تعریف دیگری گفته شده است كه فن‌آوری اطلاعات یك طبقه‌بندی وسیع از تكنیكهای ارتباطات است كه سریعا به چگونگی ارتباط مدیران اثر می‌گذارد و شامل دستگاه ضبط نوارهای ویدئویی، وسایل و خدمات پاسخگویی تلفنی، سیستمهای تلویزیونی مدار بسته و دستگاه پست تصویری می‌باشد.(Lewis & others. 1995, P:392)در یك جمع‌بندی كلی فن‌آوری اطلاعات را می‌توان نقطه همگرایی الكترونیك، پردازش داده و ارتباطات دور برد  دانست. این همگرایی دو جنبه دارد: نخست از میان رفتن فاصله‌ها و در نتیجه قرار گرفتن رایانه‌های سابقا مجزا از هم در یك شبكه گسترده جهانی، و دوم رایانه‌ای شدن سیستمهای ارتباطات دور برد كه باعث ایجاد ظرفیتهای جدیدی، در انتقال صدا و تصویر می‌شود. این همگرایی دو وجهی ابزارهای جدیدی را برای گردآوری، ذخیره‌سازی، پردازش، سازمان‌دهی، انتقال و نمایش اطلاعات در اختیار انسان قرار می‌دهد. (فرنه، 1375، ص 132)

 

پیشرفتهای،حاصل در زمینه فن‌آوری اطلاعات را می‌توان بی‌واسطه ناشی از پیشرفت اخیر میكرو الكترونیك دانست. زیرا نتایج علمی و مرتبط با فن‌آوری بدست آمده در عرصه ترانزیستورها، نیمه‌هادیها  و مدارهای یكپارچه ، و تراشه‌ها ، چنان بوده است كه امروزه نقش چسبی را دارد كه بخش‌های گوناگون سازمان را به یكدیگر پیوند می‌دهند. این عامل همچون تیری در تركش مدیریت بوده و همزمان ابزار كنترل و نوآوری است.(Turban, 1996. P:13)

تكنولوژی اطلاعات، امروزه از مدارهای الكترونیكی برای پردازش اطلاعات استفاده می‌كند. تكنولوژی اطلاعات جایگزین و یا مكمل توانایی‌های جسمی انسان شده است و این مورد در مقایسه با تكنولوژی مكانیكی كه جایگزین توانایی‌های جسمی انسان است قابل توجه است، عده‌ای معتقدند كه تكنولوژی اطلاعات تنها برای فعالیتهایی قابل كاربرد است كه تحت عنوان «پردازش داده» و بایگانی اطلاعات قرار می‌گیرند، در حالی كه عده‌ای دیگر هرگونه كاربرد و استفاده از تجهیزات الكترونیكی مانند رباتها در اتوماسیون تولید را نیز تحت عنوان تكنولوژی اطلاعات می‌دانند. نظر منطقی دیگر آنست كه مفهوم تكنولوژی اطلاعات آن كاربردها و مواردی را در بر می‌گیرد كه تا حدی در بر دارنده پردازش الكترونیكی داده‌هاست. (Child, 1984, P:20)

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری فناوری اطلاعات 1

فصل دوم :ادبیات نظری و تجربی تحقیق 1

قسمت اول:فن‌آوری اطلاعات 3

مقدمه: 4

تكنولوژی (فن‌آوری) : 6

1- پژوهش وود وارد: 8

3 ـ مطالعات جیمز تامپسون: 13

تعریف فن‌آوری اطلاعات: 15

تاریخچه فن‌آوری اطلاعات: 17

مولفه‌های فن‌آوری اطلاعات: 23

معرفی چند نمونه از فن‌آوریهای اطلاعاتی: 24

ـ كاربرد فن‌آوری اطلاعات در سازمانها: 27

ب) كاربرد اطلاعاتی: 28

ناخشنودی از فن‌آوری اطلاعات در سازمان: 29

خشنودی از فن‌آوری اطلاعات در سازمان: 30

2 ـ بیمارستان كینگستون: 31

سیستم اطلاعاتچیست؟ 32

سیستمهای اطلاعاتی در سازمان: 36

1 ـ سیستم اطلاعات مدیریت(MIS) 36

سیستمهای اطلاعات مدیریت چهار گونه گزارش تولید می‌كند: 37

ـ سیستمهای پشتیبانی تصمیم‌گیری با بازده قوی: 39

خصوصیات سیستمهای پشتیبانی تصمیم‌گیری: 39

ـ عوامل مهم در موفقیت سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری: 41

معماری سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری: 42

سیستم اتوماسیون اداری(OAS) 43

سیستم اطلاعاتی عملیاتی TPS 45

سیستمهای كارهای دانش‌بر KWS : 46

سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی: 48

مزایای فن‌آوری اطلاعات: 51

محدودیتهای فن‌آوری اطلاعات: 52

قسمت دوم:پیشینه تحقیق 54

پیشینه تحقیق: 55

الف) تحقیقات خارج از كشور: 55

1- بررسی و پژوهش اسمیت 55

بررسی و پژوهش ویگاند: 56

تحقیق فیفرولبلباسی: 57

تحقیقات تریست و بمفورد: 59

ب) تحقیقات انجام شده در ایران: 60

خلاصه و نتیجه گیری از فصل دوم: 62

 

  • پرسشنامه بررسی تاثیرات عوامل شناختی و عاطفی بر رضایت مشتریان در جبران خطاها، قصد خرید مجدد خدمات و تبلیغات شفاهی

    پرسشنامه بررسی تاثیرات عوامل شناختی و عاطفی بر رضایت مشتریان در جبران خطاها، قصد خرید مجدد خدمات و تبلیغات شفاهی پرسشنامه قصد خرید مجدد پرسشنامه رضایت مشتریان پرسشنامه تاثیرات عوامل عاطفی بر رضایت مشتریان پرسشنامه تاثیرات عوامل شناختی بر رضایت…

  • بررسی داوری در نظام حقوقی ایران و جایگاه آن در فقه اسلامی

    بررسی داوری در نظام حقوقی ایران و جایگاه آن در فقه اسلامی اقسام داوری مقایسه داوری با مفاهیم مشابه داوری در حقوق ایران بررسی داوری در نظام حقوقی ایران داوری در فقه اسلامی مشروعیت قاضی تحكیم در فقه امامیه مشروعیت…

  • پاورپوینت محيط فرهنگي در بازاريابي بين المللي ( فصل دوم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی)

    پاورپوینت محيط فرهنگي در بازاريابي بين المللي ( فصل دوم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی) پاورپوینت محيط فرهنگي در بازاريابي بين المللي ( فصل دوم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی) پاورپوینت فصل دوم کتاب…

  • بزهکاری اطفال و مسئولیت کیفری انها در حقوق ایران و ترکیه و تحلیل قواعد حاکم بر آنها

    بزهکاری اطفال و مسئولیت کیفری انها در حقوق ایران و ترکیه و تحلیل قواعد حاکم بر آنها بزهکاری اطفال در حقوق ایران بزهکاری اطفال در قانون جدید عوامل بزهکاری اطفال کار تحقیقی بزهکاری اطفال پایان نامه بزهکاری اطفال بزهکاری اطفال…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 77 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 77 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اضطراب اجتماعی ادبیات نظری اضطراب اجتماعی چارچوب نظری اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه اضطراب اجتماعی دانلود مبانی نظری اضطراب اجتماعی پیشینه اضطراب اجتماعی پیشینه تحقیق…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی 61 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی 61 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه احساس امنیت شغلی مبانی نظری احساس امنیت شغلی پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی پیشینه داخلی احساس امنیت شغلی پیشینه خارجی احساس امنیت شغلی…

  • پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی و قصد ترک سازمان

    پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی و قصد ترک سازمان پرسشنامه ویژگیهای فردی پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه قصد ترک سازمان پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با قصد ترک سازمان رفتن…

  • پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه دانش مفهومی پرسشنامه دانش مفهومی معلمان دانلود پرسشنامه دانش مفهومی معلمان پرسشنامه محقق ساخته دانش مفهومی معلمان پرسشنامه دانش مفهومی معلمان محقق ساخته نمره گذاری پرسشنامه…

  • سمینارکارشناسی ارشد فیزیک هسته ای کاربردی با عنوان تئوری کوانتومی اتلاف: مفاهیم وکاربردهایش برای درهم تنیدگی کوانتومی

    سمینارکارشناسی ارشد فیزیک هسته ای کاربردی با عنوان تئوری کوانتومی اتلاف: مفاهیم وکاربردهایش برای درهم تنیدگی کوانتومی دینامیک لیندبلد تئوری کوانتومی اتلاف درهم تنیدگی کوانتومی سمینارکارشناسی ارشد فیزیک هسته ای کاربردی با عنوان تئوری کوانتومی اتلاف مفاهیم وکاربردهایش برای درهم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده آنلاین 71 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده آنلاین 71 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده آنلاین مبانی نظری رفتار مصرف کننده آنلاین پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده آنلاین پیشینه داخلی رفتار مصرف کننده آنلاین…

  • مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان

    مدیریت ریسک اعتباری در بانکها در اعطای تسهیلات به مشتریان مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق…

  • سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-رشته شبکه

    سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-رشته شبکه کلمات کلیدی : سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته سخت افزار سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته مدیریت سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و…

  • کارآموزی آشنایی با تاسیسات الکتریکی

    کارآموزی آشنایی با تاسیسات الکتریکی دانلود گزارش کارآموزی رشته الکترونیک دانلود کارآموزی آشنایی با تاسیسات الکتریکی دانلود گزارش کارآموزی الکترونیک دانلود کارآموزی رشته الکترونیک دانلود گزارش کارآموزی خرید گزارش کارآموزی رشته الکترونیک فروش گزارش کارآموزی رشته الکترونیک رفتن به سایت…

  • بررسی فقهی و حقوقی خرید و فروش دین

    بررسی فقهی و حقوقی خرید و فروش دین خرید و فروش دین دانلود پایان نامه خرید و فروش دین بررسی فقهی خرید و فروش دین بررسی حقوقی خرید و فروش دین خرید و فروش دین از نگاه فقه خرید و…

  • مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان

    مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده‌کاوی مبانی نظری…

  • پاورپوینت بررسی انواع کابل های متداول در شبکه

    پاورپوینت بررسی انواع کابل های متداول در شبکه پاورپوینت بررسی انواع کابل های متداول در شبکه پاورپوینت بررسی انواع کابل های متداول در شبکه پاورپوینت انواع کابل های متداول در شبکه انواع کابل های متداول در شبکه كابل هم محور…

  • انواع روشهای تنش زدایی و اندازه گیری تنشهای پسماند

    انواع روشهای تنش زدایی و اندازه گیری تنشهای پسماند تنش زدایی تنشهای پسماند انواع روشهای تنش زدایی انواع روشهای اندازه گیری تنشهای پسماند طبقه بندی روش های تنش زدایی نحوه تشكیل تنش های پسماند تشریح تنش پسماند در جوش دانلود…

  • زیبایی شناسی و بررسی تزیینات معماری بناهای ایران

    زیبایی شناسی و بررسی تزیینات معماری بناهای ایران تزئینات دوره قاجار تزئینات معماری دوره قاجار معماری قاجار خانه های دوره قاجار معماری دوره پهلوی زیبایی شناسی معماری بناهای ایران زیبایی شناسی معماری بناهای دوره قاجار ویژگی معماری خانه های دوره…

  • ارزش در معرض خطر و بازدهی‌های حدی در بازار سکه بهار آزادی و بازار سهام در ایران

    ارزش در معرض خطر و بازدهی‌های حدی در بازار سکه بهار آزادی و بازار سهام در ایران ارزش در معرض خطر بازدهی‌های حدی بازار سکه بهار آزادی بازار سهام در ایران تئوری ارزش حدی پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی…

  • پرسشنامه بررسی نحوه گرایش سازمان ها به سوی مشتری مداری، کارآفرینی، ریسک پذیری و تاثیر آن بر توسعه عملکرد شرکت های کوچک و متوسط

    پرسشنامه بررسی نحوه گرایش سازمان ها به سوی مشتری مداری، کارآفرینی، ریسک پذیری و تاثیر آن بر توسعه عملکرد شرکت های کوچک و متوسط پرسشنامه نحوه گرایش سازمان ها به سوی مشتری مداری پرسشنامه نحوه گرایش سازمان ها به سوی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره 50 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره 50 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری طرحواره پیشینه تحقیق طرحواره پیشینه داخلی طرحواره پیشینه خارجی طرحواره پیشینه پژوهش طرحواره چارچوب نظری طرحواره فصل دوم پایان نامه طرحواره مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تئوری های بازنشستگی 28 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تئوری های بازنشستگی 28 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تئوری های بازنشستگی مبانی نظری تئوری های بازنشستگی پیشینه تحقیق تئوری های بازنشستگی پیشینه داخلی تئوری های بازنشستگی پیشینه خارجی تئوری های بازنشستگی…

  • پاورپوینت مدیریت زمان

    پاورپوینت مدیریت زمان پاورپوینت مدیریت زمان مدیریت زمان تحقیق مدیریت زمان مقاله مدیریت زمان ویژگیهای زمان ارزش و اهمیت زمان ارزش و اهمیت زمان اصول مديريت زمان رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت زمان، در قالب ppt…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بازاریابی هوشمند

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بازاریابی هوشمند کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی هوشمند مبانی نظری بازاریابی هوشمند پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند پیشینه داخلی بازاریابی هوشمند پیشینه خارجی بازاریابی هوشمند پیشینه پژوهش بازاریابی هوشمند پیشینه نظری بازاریابی…

  • ابرازگری هیجانی و تشریح ابعاد و مولفه های هیجان

    ابرازگری هیجانی و تشریح ابعاد و مولفه های هیجان کلمات کلیدی : ابعاد ابرازگری هیجانی سبک های ابرازگری هیجانی نظریه های ابرازگری هیجانی مولفه های ابرازگری هیجانی نظریه های ابرازگری هیجانی پایان نامه ابرازگری هیجانی ابعاد و مولفه های هیجان…