مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد
ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 تاريخچه ارزيابي عملكردسابقه ارزيابی به گذشته‌های بسيار دور بر مي‌گردد. مطالعات نشان می‌دهد كه همواره در شكل گيری اجتماعات بشری تحت عنوان قبايل، پديده تقسيم كار در بين اعضای قبيله در مواردی نظير شكار، ايجاد امكان استراحت و غيره وجود داشته است. در اين دوران ارزيابي عملكرد به صورت ابتدايی موجود بوده است به گونه ای كه افراد موفق به گرفتن پاداش يا احتمالاً ترفيع مقام نايل شدند. نظام ارزيابی عملكرد به صورت رسمی، در سطح فردی و سازمانی از سال1800 ميلادی توسط رابرت اون در اسكاتلند در صنعت نساجي برای اولين بار مطرح گرديد، بطوريكه كالاهای توليد شده با استفاده از چوب‌هايی در رنگ‌های مختلف درجه بندی شدند كه اين كار در واقع نوعی ارزيابی از كيفيت و يا ستاده سازمان بوده است.در عصر حاضر، ارزيابی عملكرد در مقايسه با گذشته تكامل يافته و هم ‌پا با سير توسعه انديشه‌های مديريت، فرايند، ماهيت و كاركردهای ان توسعه و گسترش زيادی يافته است (دفتر ارزیابی عملکرد مدیریت، 1380).

 

 

 ارزيابي عملكرد در ايرانتاریخچه ارزیابی عملكرد در ایران به قرن هفتم هجری برمی‌گردد. این موضوع نخستین بار از سوی خواجه رشیدالدین فضل‌الله مطرح شد. قرن‌ها پس از آن در سال ۱۳۴۹ در كشور مقرر شد مدیریت و نحوه انجام امور مورد ارزیابی قرار گیرد. به این منظور مركز ارزشیابی سازمان‌های دولتی در نخست وزیری تشكیل شد. در سال ۱۳۵۲ با آغاز برنامه پنجم عمرانی به موجب بند ۸ ماده ۵ فصل سوم قانون برنامه و بودجه كشور، وظیفه ارزیابی عملكرد دستگاه‌های اجرایی به عهده سازمان برنامه و بودجه گذاشته شد و به همین منظور معاونت ارزشیابی سازمان‌های دولتی در این سازمان تشكیل شد.

در سال ۱۳۵۴ براساس اصلاحیه مورخ 28/12/1353 قانون استخدام كشوری و به موجب بند ۶ قسمت ب ماده ۶۰۴ قانون مذكور وظیفه ارزشیابی و كارایی در دستگاه‌های اجرایی كشور، به منظور راهنمایی آنها در جهت برقراری روش‌های صحیح اداری و اصول مدیریت و گزارش آن به نخست وزیر، به سازمان امور اداری و استخدامی‌كشور منتقل و در پی آن دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی تشكیل شد. در سال ۱۳۵۹ دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی در سازمان امور اداری و استخدامی‌كشور منحل و اقدامات مربوط به ارزیابی كارایی و عملكرد دستگاه‌های اجرایی تا سال ۱۳۷۶ متوقف شد. در سال ۱۳۷۹ نیز پس از ادغام دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی‌كشور و تشكیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، این وظیفه برعهده دفتر ارزیابی عملكرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور گذاشته شد (کریمی،1385)

 

 

 ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد 
نظام ارزيابی عملكرد را می‌توان از زوايای متفاوتی مورد بررسی قرار داد. دو ديدگاه مهم در خصوص ارزيابی عملكرد وجود دارد: 1) ديدگاه سنتی و 2) ديدگاه نوين. در ديدگاه سنتی، مهمترين هدف ارزيابی، قضاوت و ارزيابی عملكرد می‌باشد در حالی كه در ديدگاه مدرن، فلسفه ارزيابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفيت ارزيابی شونده متمركز شده است. ساير تفاوتهای اين دو ديدگاه را می توان به صورت زير بيان كرد:

نقش ارزيابي كننده: در ديدگاه سنتی ارزيابی كننده، هادی، مشورت دهنده و تسهيل كننده عمليات و عملكردها مي باشد.
دوره ارزيابي: در دیدگاه سنتی ارزیابی عملکرد، مهمترین هدف ارزیابی قضاوت و ارزیابی عملکرد می‌باشد. دیدگاه سنتی عملکرد دیدگاهی گذشته نگر دارد. در حالی که در دیدگاه مدرن فلسفه ارزیابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده متمرکز شده است و ارزیابی در راستای چشم انداز و اهداف آتی سازمان برنامه ریزی واجرا می‌شود (نجفی و سایرین،1388: 161-147)

هدف: در ديدگاه سنتی هدف كنترل ارزيابی دهنده و مچ گيری است و اعمال سبك دستوری و محاكمه‌ای از ويژگي های بارز آن به شمار مي‌آيد در حالي كه در ديدگاه مدرن، هدف اموزش، رشد و بهبود بهسازی افراد و سازمان اهداف می‌باشد. 
دلیل این‌که امروزه بیشتر سیستم های ارزیابی عملکرد‌‌سنتی ، استاتیک می‌باشند این است که این سیستم ها در برابر تغییرات داخلی و محیط خارجی سازمان پویا و حساس نیستند (رمضان زاده، 1390).

 

 

 سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین
در بررسی فلسفه وجودی ارزیابی عملکرد با دو دیدگاه سنتی و نوین روبه رو می شویم. بسیاری از انتقادات مربوط به سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد ناشی از ناکامی آنها در سنجش و نظارت بر ابعاد چندگانه عملکرد به واسطه تمرکز بیش از حد بر شاخصهای مالی است (زالی،1388) که این امر ریشه در تئوری های اقتصادی دارد. 
اما شاخصهای مالی به تنهایی نمی توانند تصویر مناسب و کاملی از فعالیتهای داخل سازمان برای طراحان سیستمهای کنترل مدیریت فراهم کنند (رجاییان.1384)

 

استفاده از شاخصهای مالی به عنوان تنها معیار در ارزیابی عملکرد اثرهای نامطلوب زیر را به دنبال خواهد داشت:
1-  عمدتا” کوتاه نگرند. لذا مدیرانی که عملکردشان با شاخصهای مالی ارزیابی می شود ترغیب می شوند که با خطر انداختن ارزشها و عملکرد بلند مدت سازمان. نتایج مالی کوتاه مدت را بهبود بخشند. بطور مثال کاهش هزینه های تحقیق و توسعه آموزش گر چه در کوتاه مدت با کاستن هزینه های سازمان سود کوتاه مدت را افزایش می دهد ولی در بلند مدت موقیت رقابتی سازمان را به خطر می اندازند.

 

2-شاخصهای مالی کلان نگر نیستند و عوامل بیرونی موثر بر فعالیتهای سازمانی را در نظر نمی گیرند. لذا دید محدودی به مدیران می دهند وآنها را وا می دارند که به سازمان به عنوان یک سیستم بسته نگاه کنند.

 

3-عمدتاً شاخصهای مالی گذشته نگر و تاخیر دارند. به این معنی که خود حاصل بهبود عملکرد سازمان در حوزه های دیگرند.این شاخصها عمدتاً حاصل شاخصهای پیش رو هستند. کاهش زمان معرفی محصول به بازار زمان فرآیند افزایش بازده فرآیندهای عملیاتی و…شاخصهای پیش رو بوده ومی توانند موجب بهبود شاخصهای تاخیرداری نظیر سودآوری و نرخ بازده سرمایه شوند. بی توجهی به شاخص های پیش رو موجب می شود که روابط علت و معلولی بین شاخص ها در نظر گرفته  نشود و سازمان نتواند مسیر بهبودعملکرد مالی خود را بیابد.

 

4-شاخصهای مالی با یک کاسه کردن عملکرد تمامی اجزاءی سازمان در چند معیار نمی توانند مبنایی برای ارزیابی عملکرد واحدها و فرآیندهای سازمانی قرار گیرند. به عبارتی افزایش سود می تواند حاصل  مجموعه ای از بهبودهای علی و معلولی در سازمان باشد. در این مجموعه برخی واحدها و فرآیندها موثرتر و برخی کم تاثیرتر بوده و حتی ممکن است برخی واحدها و فرآیند عملکرد نامناسبی داشته باشند ولی برآیند کلی (به علت عملکرد خوب دیگر واحدها، فرآیندها و یا عوامل بیرونی) مناسب باشد.

 

5-کنترل مالی صرف ممکن است مدیران را ترغیب کند که داده ها را دستکاری کنند. مثلاً مدیران ممکن است با استفاده از روشهای حسابداری از درآمد آینده برای اهداف جاری قرض بگیرند. از آنجا که در تعیین اهداف مالی در بودجه هر دوره مدیران نفوذ زیادی دارند. ممکن است آنها اهدافی را وضع کنند که به راحتی بتوان به آنها دست یافت.

 

6-کارکنان و نیروهای اجرایی سازمان دید محدودی نسبت به شاخصهای مالی دارند و درک اینکه چه فعالیتی در حوزه کاری آنان موجب ارتقاء و بهبود شاخص های مالی (نظیر نرخ بازده سرمایه و سودآوری) می شود برای آنها دشوار است. لذا نمی توانند فعالیتهای خود را در جهت بهبود این شاخصها جهت دهی کنند (نجمی و زارعی، 1387).

 

در مقاله زالی در سال 1388 وان بیان کرد که تکیه بر معیارهای مالی صرف برای اطمینان از اینکه استراتژی خوب اجرا شود کافی نیست. از این رو صاحبنظران و دست اندر کاران به جستجوی شیوه ها و سیستم های نوین ارزیابی عملکرد می پردازند که تا حد امکان نقطه ضعف ها ی سیستم های سنتی را نداشته و پاسخگوی مشکلاتی که به آنها اشاره شد باشند (زالی، 1387).پیتر دراکر در این زمینه به عنوان معضل سنجش ارزیابی عملکرد چنین بیان می دارد: ((سنجش سنتی عملکرد برای ارزیابی کسب و کار کافی نیست. دلیل اصلی اینکه چرا ارزیابی سنتی در تامین نیازهای جدید کسب و کار موفق نمی شود، ریشه در شاخصهای ناقص و ضعیف دارد. تاکید بر شاخص های حسابداری بیانگر دیدگاههای تاریخی به عملکرد مالی شرکتها می باشد. این شاخص ها نتیجه عملکرد مدیریت است نه علت آن.))

 

 

 

 فهرست مطالب 
ارزیابی عملکرد
2-1-1- مقدمه    11
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد    11
2-1-3- تاريخچه ارزيابي عملكرد     13
2-1-3-1- ارزيابي عملكرد در ايران     13
2-1-4- ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد      14
2-1-5- سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    15
2-1-5-1- سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد      16
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری     16
2-1-5-1-2- روش ABC      17
     2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی      17
     2-1-5-1-4- روشهای ارزیابی عملکرد افراد      18
     2-1-5-2- سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد    18
     2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو     18
     2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف    19
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع    19
2-1-5-2-4- روش بالدریج    20
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین    20
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا    21
 

منابع

 

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 

  • جایگاه صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری

    جایگاه صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری مسئولیت مدنی شهرداری دعاوی مسئولیت علیه شهرداری صلاحیت مراجع رسیدگی برای جبران خسارت متضرر از شهردای صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری مراجعه عمومی رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی مبانی نظری مهارتهای اجتماعی دانلود مبانی نظری مهارتهای اجتماعی پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی ادبیات نظری مهارتهای اجتماعی فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی ادبیات و مبانی…

  • بررسی مسئله رسوب و فرسایش در حوزه آبریز نیروگاههای برق آبی جریانی

    بررسی مسئله رسوب و فرسایش در حوزه آبریز نیروگاههای برق آبی جریانی فرسایش خاک رسوب كل تولید رسوب كلاس فرسایش بررسی مسئله رسوب و فرسایش در حوزه آبریز نیروگاههای برق آبی جریانی دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی بلوغ سازمانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی بلوغ سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بلوغ سازمانی مبانی نظری بلوغ سازمانی پیشینه تحقیق بلوغ سازمانی پیشینه داخلی بلوغ سازمانی پیشینه خارجی بلوغ سازمانی پیشینه پژوهش بلوغ سازمانی پیشینه نظری بلوغ سازمانی…

  • بررسی مبانی اخلاق اسلامی و معیار فعلی اخلاقی

    بررسی مبانی اخلاق اسلامی و معیار فعلی اخلاقی مبانی اخلاق اسلامی مبانی انسان شناسی مبانی ارزش شناسی معیار  فعل اخلاقی نظریه های اخلاق مبانی ارزش شناسی در اخلاق اسلامی مبانی انسان شناسی در اخلاق اسلامی پایان نامه اخلاق اسلامی موضوع…

  • طراحی سیستم روابط عمومی مركز

    طراحی سیستم روابط عمومی مركز تبلیغات‌ روابط عمومی روابط عمومی دیجیتال سیستم روابط عمومی مركز دانلود مقاله طراحی سیستم روابط عمومی مركز سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه رشته…

  • جایگاه قرآن و فقه در وضع قوانین

    جایگاه قرآن و فقه در وضع قوانین دانلود مقالات حقوق تدوین مقررات با استفاده از قرآن و فقه جایگاه و قلمرو فقه و قرآن در حقوق موضوعه ایران جایگاه قرآن و فقه در تدوین مقررات حقوق موضوعه قلمرو فقه و…

  • تعیین تعداد واحدهای لایه مخفی در شبکه‌های عصبی چند لایه و تنظیم پارامتر مراقبت در شبکه ART

    تعیین تعداد واحدهای لایه مخفی در شبکه‌های عصبی چند لایه و تنظیم پارامتر مراقبت در شبکه ART تنظیم پارامتر تعیین ساختار اتوماتاهای یادگیر شبکه های عصبی چند لایه الگوریتم انتشار خطا به عقب دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هوش…

  • پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی ۲۶ سوالی

    پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی ۲۶ سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت pdf تفسیر پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت استانداردسازی پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت دانلود پرسشنامه…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی بازنشستگی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی بازنشستگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازنشستگی مبانی نظری بازنشستگی پیشینه تحقیق بازنشستگی پیشینه داخلی بازنشستگی پیشینه خارجی بازنشستگی پیشینه پژوهش بازنشستگی پیشینه نظری بازنشستگی ادبیات نظری بازنشستگی چارچوب نظری بازنشستگی رفتن به…

  • بررسی موارد اختلافی نکاح در فقه امامیه و حنفی و قانون مدنی ایران

    بررسی موارد اختلافی نکاح در فقه امامیه و حنفی و قانون مدنی ایران نکاح در فقه حنفی نکاح در فقه امامیه شرایط نکاح در فقه حنفی نکاح فقه حنفی عقد نکاح در قانون مدنی ایران تحقیق نکاح تحقیق درباره نکاح…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی کارکنان 55 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی کارکنان 55 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی فصل دوم پایان نامه هوش اخلاقی کارکنان مبانی نظری هوش اخلاقی کارکنان پیشینه تحقیق هوش اخلاقی کارکنان پیشینه داخلی…

  • جنبشهای رادیکال آزاد پلی مر سازی C8H8 در رئاکتردیسک چرخشی

    جنبشهای رادیکال آزاد پلی مر سازی C8H8 در رئاکتردیسک چرخشی دانلود جنبشهای رادیکال آزاد پلی مر سازی C8H8 در رئاکتردیسک چرخشی پلی مر سازی C8H8 رئاکتردیسک چرخشی جنبشهای رادیکال آزاد پلیمرسازی در دسته راکتورهای متعارف پلی مرسازی در رئاکتر دیسک…

  • تکنیک های یادگیری ماشین برای حل مسئله در بازی برابر انسان

    تکنیک های یادگیری ماشین برای حل مسئله در بازی برابر انسان یادگیری ماشین یادگیری ماشین در بازی مقابل انسان تکنیک های یادگیری ماشین برای حل مسئله رهیافت یادگیری ماشین بر بازیها دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی تکنیک های…

  • پروپوزال ارزیابی ارتباط توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارمندان شرکت مخابرات

    پروپوزال ارزیابی ارتباط توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارمندان شرکت مخابرات رضایت شغلی توسعه منابع انسانی رضایت شغلی کارکنان رابطه توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارکنان ارتباط توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارمندان پروپوزال ارتباط توسعه منابع…

  • پاورپوینت و ارائه مطلب بودجه ،مبانی و وظایف ،انحرافات و کنترل مدیریت

    پاورپوینت و ارائه مطلب بودجه ،مبانی و وظایف ،انحرافات و کنترل مدیریت بودجه بندی بودجه (Budget) ترازنامه بودجه شده بودجه انعطاف پذیر بودجه دستمزد مستقیم مبانی بودجه دانلود پاورپوینت بودجه و کنترل مدیریت پاورپوینت بودجه و بودجه بندی همکاری در…

  • جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور

    جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور رفتن به سایت اصلی جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور 23 صفحه pdf   الگوی جاذبه قانون مزیت نسبی…

  • پاورپوینت تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد

    پاورپوینت تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد کلمات کلیدی : پاورپوینت تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد انواع سيستم هاي توليد زنجيره تامين مديريت زنجيره تامين ارتباط با…

  • بررسی نقاط ضعف و قوت راه اندازی موتورهای الکتریکی

    بررسی نقاط ضعف و قوت راه اندازی موتورهای الکتریکی موتور القایی موتورهای الکتریکی راه اندازهای موتورهای الکتریکی بررسی نقاط ضعف و قوت راه اندازی موتورهای الکتریکی دانلود پروژه راه اندازی موتورهای الکتریکی دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه رشته…

  • بررسی مبانی و پیشینه وسعت عمل و نتیجه مجرمانه در افساد فی الارض

    بررسی مبانی و پیشینه وسعت عمل و نتیجه مجرمانه در افساد فی الارض افساد فی الارض گستردگی جرم وسعت اثر جرم وسعت اثر جرم در افساد فی الارض بررسی مبانی و پیشینه وسعت عمل و نتیجه مجرمانه در افساد فی…

  • تعیین عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی

    تعیین عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش پایان نامه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی پایان نامه عوامل موثر بر استقرار مدیریت…

  • مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشكلات و اختلالهای روانی- رفتاری در خانواده

    مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشكلات و اختلالهای روانی- رفتاری در خانواده خانواده نظریه اثبات گرایی اختلالهای روانی رفتاری نظریه یادگیری و پیوند افتراقی دانلود مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشكلات و اختلالهای روانی…

  • پاورپوینت بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی

    پاورپوینت بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی پاورپوینت بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی تحقیق بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی قدرت رنگ در…

  • رویکردها، نظریه های و مدل های خط مشی گذاری عمومی در جهت تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی

    رویکردها، نظریه های و مدل های خط مشی گذاری عمومی در جهت تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی تعريف خط مشی گذاری خط مشی گذاری زیست محیطی تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی خط مشی گذاری عمومی نظریه های خط…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی مبانی نظری و…