مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری

مبانی نظری اندازه گیری رضایت مشتری
پیشینه اندازه گیری رضایت مشتری
دانلود مبانی نظری اندازه گیری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری
ادبیات نظری اندازه گیری رضایت مشتری
فصل دوم پایان نامه اندازه گیری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق در مورد اندازه گیری رضایت مشتری
مبانی نظری در مورد اندازه گیری رضایت مشتری
دانلود پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری رضایت مشتری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

مقدمه مبانی نظری اندازه گیری رضایت مشتری :

– تعريف رضايت مشتري
    امروزه جلب كامل رضايت مشتري هدف اصلي بسياري از سازمان ها شده است. موتورولا و زيراكس از اولين شركت هايي بودند كه هدف “رضايت 100درصد مشتري” را براي خود انتخاب كردند . تمركز بر مشتري براي اين شركت ها و بسياري از شركت هايي كه اين هدف را دنبال مي كنند ، به عنوان نتيجة حركتي به سمت كيفيت گرايي بوده ، ولي براي برخي ديگر از كارشناسان  بخشي از هدف گذاري هاي مديريت ارشد سازمان بوده است[32].

 

 

رضايت مشتري به دو صورت تعريف شده است[32] :

به عنوان خروجي و يا به عنوان فرآيند.

 

 دسته اول رضايت مشتري را به عنوان نتيجة نهايي حاصل از مصرف يك كالا يا خدمت تعريف مي كنند :
    خروجي فرآيند خريد و مصرف كه در نتيجة مقايسة خدات و هزينه هاي خريد با آنچه توسط مشتري پيش بيني شده بود ، حاصل مي شود. 
    دسته دوم تعاريفي هستند كه بيشتر بر جنبه هاي ادراكي و روانشناختي تاثيرگذار بر رضايت مشتري تاكيد دارند: 
    ارزيابي اينكه آيا كالا يا خدمت دريافت شده همانگونه كه انتظار مي رفته بوده است. يا ارزيابي اينكه آيا آلترناتيو انتخاب شده با معيارهاي از پيش تعيين شده سازگار بوده است.

 

    يكي از تعاريف جامعي كه در اين زمينه وجود دارد مربوط به استاندارد

 

 

2000 :ISO 9000  است كه رضايت مشتري را برداشت وي از ميزان برآورده شدن الزاماتش تعريف كرده است. همچنين ذكر كرده است كه شكايت مشتري مي تواند نشان دهنده عدم رضايت وي باشد ولي عدم شكايت نشان دهنده رضايت بالاي مشتري نيست .[20]

 

    استاندارد 2000 : ISO 9001 نيز ضرورت توجه به مشتري را تصريح كرده است و به عنوان يكي از اندازه گيري هاي عملكرد سيستم مديريت كيفيت ، سازمان بايد اطلاعات مربوط به برداشت مشتري از ميزان برآورده سازي الزامات مشتري توسط سازمان را مورد پايش قرار دهد. روش هاي دريافت و استفاده از اين اطلاعات بايد معين شوند.

 

 

اندازه گيري رضايت مشتري
يكي از صاحبنظران در مورد مشتري مي گويد[21]:
((مشتري هميشه رئيس بوده، هست و خواهد بود . مشتري تنها رئيسي است كه بايد او را راضي كنيد. او صاحب و مالك همه دارايي هاي شماست. او كسي است كه براي شما خانه، اتومبيل و لباس مي خرد. او هزينه گردش و تفريح شما را فراهم مي سازد، فرزندانتان را به مدرسه مي فرستد. هزينه ويزيت پزشك و تهيه داروي شما را تقبل مي شود او پرداخت كننده چك هاي وصولي شماست . او كسي است كه به شما ارتقا و ترفيع ميدهد. مشتري كسي است كه اگر او را از خود برنجانيد حقوق و مزايايتان را قطع مي كند)).اگر شما سيستمي داشته باشيد كه رضايت مشتريان را بصورت مستمر اندازه گيري كند مانند اين است كه همواره فشارخون، ضربان قلب و علائم حياتي را در برابر ديدگان خود داريد. مشتريان راضي به احتمال زياد براي تكرار خريد مراجعه مي نمايند ولي مشتريان خشنود(شيفته) بي ترديد خريد خود را تكرار خواهند كرد و به مشتريان ماندگار(وفادار) تبديل خواهند شد. تفاوت مشتريان راضي و شيفته در اين است كه مشتريان راضي به راحتي ممكن است توسط رقبا ربوده شوند . اگر رقبا به يك مشتري راضي خدمات يا محصولي مشابه با كمي برتر ارائه دهند احتمال گرايش مشتري به خريد از رقبا بسيار زياد خواهند بود . اما مشتريان شيفته به ندرت به تبليغات يا دعوت ديگر سازمانها توجه مي نمايند [21].

 

اندازه گيري مرتب و پيوسته خشنودي مشتريان يك ضرورت انكار ناپذير جهت وفادار سازي مشتريان است . بر اساس تحقيقات TARP نزديك به 25% از مشتريان از خريد خود ناخشنود مي شوند و 95% نسبت به شكايت از سازمان مربوط اقدام نمي كنند . طبق تحقيقات انجام شده مشترياني كه شكايت نمي كنند دليل رفتار خود را نبود سيستم شفاف و راحت جهت ارتباط و انتقال شكايت اعلام داشته اند[23].به همين دليل براي سازمان مشتري مدار لازم است كه در مورد ارتباط با مشتري در تمام زمانها (پيش از خريد، در هنگام خريد و پس از خريد) اقدامي انجام دهد.

 

 

عواملي كه در هر مرحله تاثير گذار هستند عبارتند از[23]:

در هنگام خريد:
شهرت سازمان، نام تجاري، تجربيات پيشين، نظرات ديگران، تبليغات، فرهنگ سازي مصرف، كيفيت، ويژگي و عملكرد محصول، توضيحات فروشندگان،    ضمانتها و گارانتي ها،    قيمت،    برنامه ها و سياستهاي پشتيباني از مشتري،

 

 

 

پس از خريد:
    سهولت نصب و استفاده،    پاسخ به شكايات ،اقدام به موقع براي تعميرات، در دسترس بودن عرضه كننده و خدمات او،    قطعات يدكي،     مقايسه عملكرد محصول با محصولات رقبا
    با توجه به اينكه مشتري در كدام مرحله از خريد قرار دارد صداي مشتري ها (VOC) مختلف دريافت خواهد شد. در جمع آوري VOC بايد از همه مراحل اطلاعات را جمع آوري كرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم. مبانی نظری تحقیق
2-1- مشتری
2-1-1- مقدمه
      2-1-2- تعریف مشتری
      2-1-3- انواع مشتری
      2-1-4- ارزش مشتری
2-2- رضایت مشتری
2-2-1- مفهوم رضایت مشتری
2-2-2- تعریف رضایت مشتری
2-2-3- دلایل افزایش اهمیت جلب رضایت مشتری
2-2-4- اندازه گیری رضایت مشتری
2-2-5- برنامه اندازه گیری رضایت مشتری
2-2-6- فرآیند اندازه گیری رضایت مشتری
2-2-7- چرا می خواهیم رضایت مشتری را اندازه گیری کنیم؟
2-2-8- چه کسی از اطلاعات بدست آمده استفاده خواهد کرد؟
2-2-9- داده ها باید به چه صورت باشند؟
2-2-10- اهداف متداول اندازه گیری رضایت مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری
مروري بر تحقيقات گذشته    30
شکل 3-1- اجراي موفق مديريت ارتباط با مشتري (بولينگ و همكاران ، 2006) [29]    37
   شکل 3-2-  عناصر کليدي مديريت ارتباط با مشتري (ليندگرين و همكاران ، 2006)[36]    38
8 عنصر سازنده CRM از نظر گارتنر    42
•    تمركز بر مشتريان اصلي و كليدي    43
•    سازماندهي فرايندهاي كسب و كار    44
•    مديريت دانش    44
•    برخورداري از فناوريهاي مدرن و به روز    45
شکل 1 مدل ارزيابي موفقيت استراتژي مديريت ارتباط با مشتري در صنعت نساجي[9]    49
فهرست منابع و مآخذ:    56

منابع

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی 50 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی 50 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کارایی پیشینه تحقیق کارایی فصل دوم پایان نامه اندازه گیری کارایی مبانی نظری اندازه گیری کارایی پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی پیشینه داخلی اندازه گیری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رسانه 76 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رسانه 76 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رسانه ادبیات نظری رسانه چارچوب نظری رسانه فصل دوم پایان نامه رسانه دانلود مبانی نظری رسانه پیشینه رسانه پیشینه تحقیق رسانه پیشینه داخلی رسانه پیشینه خارجی رسانه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نوآوری دانشگاهی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نوآوری دانشگاهی مبانی نظری نوآوری دانشگاهی دانلود مبانی نظری نوآوری دانشگاهی پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی ادبیات نظری نوآوری دانشگاهی فصل دوم پایان نامه نوآوری دانشگاهی مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی ادبیات و مبانی…

  • بررسی اصول ارگونومی در طراحی مبلمان

    بررسی اصول ارگونومی در طراحی مبلمان مدیریت کیفیت کاربرد اصول ارگونومیک مهندسی فاکتورهای انسانی اصول ارگونومی در طراحی مبلمان دانلود پایان نامه رشته مهندسی صنایع دانلود پایان نامه مهندسی صنایع دانلود پایان نامه صنایع خرید پایان نامه صنایع رفتن به…

  • پاورپوینت فرآیند سرمایه گذاری مخاطره پذیر با سود بالا

    پاورپوینت فرآیند سرمایه گذاری مخاطره پذیر با سود بالا کلمات کلیدی : پاورپوینت فرآیند سرمایه گذاری مخاطره پذیر با سود بالا سرمایه گذاری مخاطره پذیر با سود بالا سرمایه مخاطره پذیر تعريف مخاطره پذیر صنعت سرمايه مخاطره پذير فرآیند سرمایه…

  • ​​​​​​​فصل دوم پایان نامه و پیشینه تحقیق در مورد خلاقیت و نوآوری

    ​​​​​​​فصل دوم پایان نامه و پیشینه تحقیق در مورد خلاقیت و نوآوری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خلاقیت و نوآوری مبانی نظری خلاقیت و نوآوری پیشینه تحقیق خلاقیت و نوآوری پیشینه داخلی خلاقیت و نوآوری پیشینه خارجی خلاقیت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس والدگری 24 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس والدگری 24 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس والدگری مبانی نظری استرس والدگری پیشینه تحقیق استرس والدگری پیشینه داخلی استرس والدگری پیشینه خارجی استرس والدگری پیشینه پژوهش استرس والدگری پیشینه نظری…

  • بررسی قانونی و حقوقی قاعده غرر با توجه به منابع و مبانی آن

    بررسی قانونی و حقوقی قاعده غرر با توجه به منابع و مبانی آن قاعده غرر غرر در عرف غرر در قانون منابع قاعده غرر مبانی قاعده غرر دانلود پایان نامه غرر بررسی قانونی و حقوقی قاعده غرر با توجه به…

  • علل جرایم و بزهکاری اطفال و نوجوانان در ایران و بررسی عوامل بازدارنده

    علل جرایم و بزهکاری اطفال و نوجوانان در ایران و بررسی عوامل بازدارنده عوامل بزهکاری اطفال کار تحقیقی بزهکاری اطفال پایان نامه بزهکاری اطفال بزهکاری اطفال در حقوق ایران علل ارتکاب بزه اطفال و نوجوانان عوامل بازدارنده بزهکاری اطفال و…

  • موارد و آثار مقایسه ای فسخ بیع اقساطی

    موارد و آثار مقایسه ای فسخ بیع اقساطی فسخ بیع اقساطی آثار فسخ بیع اقساطی موارد فسخ بیع اقساطی پایان نامه فسخ بیع اقساطی فسخ بیع اقساطی در حقوق ایران فسخ بیع اقساطی در قانون متحدالشکل تجاری آمریکا فسخ بیع…

  • پروپوزال واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی

    پروپوزال واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی جایگاه زن درترانه های محلی بررسی ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی لری مقام زن در ترانه های محلی ترکی…

  • مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی

    مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی مبانی نظری مدیریت تنوع فرهنگی پیشینه تحقیق سطح مشارکت اجتماعی پیشینه تحقیق مدیریت تنوع فرهنگی مبانی نظری سطح مشارکت اجتماعی مبانی نظری مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی مبانی نظری نظریه…

  • ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش

    ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش پایان نامه انگیزش پایان نامه انگیزش شغلی پایان نامه انگیزش کارکنان پایان نامه انگیزه پایان نامه ایجاد انگیزه در کارکنان پایان نامه عوامل موثر بر انگیزش کارکنان پایان نامه در مورد…

  • پایان نامه کارشناسی رشته تغذیه با عنوان نوشابه و صنایع نوشابه‌سازی

    پایان نامه کارشناسی رشته تغذیه با عنوان نوشابه و صنایع نوشابه‌سازی ویژگیهای آب در صنایع نوشابه‌سازی آزمایشات انجام گرفته روی نوشابه صنایع نوشابه‌سازی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته تغذیه با عنوان نوشابه و صنایع نوشابه‌سازی همکاری در فروش فایل همکاری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 11

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 11 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • بررسی عوامل و ویژگیهای موثر بر اثربخشی نظام ارزشیابی عملكرد كاركنان

    بررسی عوامل و ویژگیهای موثر بر اثربخشی نظام ارزشیابی عملكرد كاركنان دانلود مقالات رشته مدیریت بررسی عوامل و ویژگیهای موثر بر اثربخشی نظام ارزشیابی عملكرد كاركنان بهبود عملكرد ارزشیابی عملكرد مدیریت منابع انسانی دانلود مقاله سیستم اثربخش ارزشیابی عملكرد كاركنان…

  • بررسی تطبیقی نکاح دختر باکره بدون اذن ولی

    بررسی تطبیقی نکاح دختر باکره بدون اذن ولی نکاح دختر باکره بدون اذن ولی اجازه ولی در عقد نکاح اذن ولی در نکاح باکره ولایت در نکاح اذن ولی در نکاح اذن ولی در نکاح باکره اذن ولی در نکاح…

  • مبانی نظری شناسایی علل پیدایش و بروز جرایم و جعل اسناد ثبتی و ثبت شرکتها و ارئه راهکارها

    مبانی نظری شناسایی علل پیدایش و بروز جرایم و جعل اسناد ثبتی و ثبت شرکتها و ارئه راهکارها کلمات کلیدی : مبانی نظری ثبت اسناد مبانی نظری جعل اسناد مبانی نظری در مورد جعل اسناد جعل اسناد ثبتی در حقوق…

  • مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و نظریه نمایندگی و کمک به پایه ریزی برنامه کار وسیع

    مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و نظریه نمایندگی و کمک به پایه ریزی برنامه کار وسیع نقش حسابرسی روابط نمایندگی بین سهامداران و مدیران در توسعه حسابرسی دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و…

  • طبقه‌بندی جوشكاری

    طبقه‌بندی جوشكاری جوشكاری نقاط جوش دسته بندی جوشكاری طبقه‌بندی جوشكاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک رفتن به سایت اصلی طبقه‌بندی جوشكاری   مقدمه…

  • تاثیر تحولات جامعه سوریه و جابجایی در ارکان قدرت بر دگرگونی در ژئوپلیتیک شیعه و تاثیر بر منافع ملی ایران

    تاثیر تحولات جامعه سوریه و جابجایی در ارکان قدرت بر دگرگونی در ژئوپلیتیک شیعه و تاثیر بر منافع ملی ایران کلمات کلیدی : پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه نقش ایران در بحران سوریه جابجایی قدرت در…

  • پروپوزال سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM

    پروپوزال سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی روش های ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها انواع مدل های ارزیابی…

  • مقاله خواستگاری

    مقاله خواستگاری ازدواج زناشویی دانلود مقاله خواستگاری مفهوم خواستگاری و جایگاه آن در اسلام سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته علوم اجتماعی fileina پایان نامه…

  • پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان با ارتباطات سازمانی

    پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان با ارتباطات سازمانی پرسشنامه ارتباطات سازمانی پرسشنامه نقش ارتباطات سازمانی پرسشنامه رضایتمندی کارکنان پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان     1) هدف…

  • برف و تشخیص آن با استفاده از تصاویر و اطلاعات ماهواره ای

    برف و تشخیص آن با استفاده از تصاویر و اطلاعات ماهواره ای برف سنجی سنجش از دور سنجنده MODIS تشخیص و جداسازی ابر از برف دانلود مقاله رشته جغرافیا با عنوان برف و تشخیص آن با استفاده از تصاویر و…