مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

مقدمه
در این فصل با توجه به موضوع تحقیق ابتدا راجع به مبانی نظری تحقیق که شامل مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد و مفهوم کارت امتیازی متوازن می شود بحث می شود. سپس به مبانی تجربی تحقیق که شامل تحقیقات داخلی و خارجی می شود پرداخت می شود. در پایان فصل نیز با توجه به مباحث اراده شده در فصل، چارچوبی نظری و یک مدل ویژه برای انجام این تحقیق تبیین می شود.

 

 

ب: مبانی نظری پژوهش2-1) مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد
در این بخش ابتدا به مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد پرداخته می شود و سپس به فواید ارزیابی عملکرد، معایب و مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد،معرفی الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ها اشاره می شود

 

 

2-1-1) تعریف ارزیابی عملکرد:
ارزیابی عملکرد را به شیوه های مختلفی تعریف کرده اند که هر کدام از چشم انداز ویژه ای به آن نگاه کرده اند. پژوهشگری همچون سینجر ارزیابی عملکرد را فرآیندی دانسته است رسمی، که کارمند را از بازخورد تشخیصی نتایج مثبت یا منفی عملکرد شغلی خود آگاه می کند(گودرزی نژاد،1382).برخی دیگر نیز مانند هالاچمی  آن را کوششی سیستماتیک برای دانستن این که خدمات دولتی تا چه حد جوابگوی نیازهای مردم بوده و توانایی دولت در برآورده نمودن آن تا چه اندازه است دانشسته اند و برخی نیز آن را فرآیند  سنجش و اندازه گیری عملکرد در دستگاه های اجرایی در چهارچوب اصولی و مفاهیم علمی مدیریت برای تحقق و وظایف سازمانی و در قالب برنامه های اجرایی دانسته اند(هینگافت ،2000 به نقل از باقری،1389).
به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین و در دوره زمانی معین با هدف بازنگری، اصلاح و بهبود مستمر آن می باشد(رحیمی،1385)

 

 

 

 

 

تعریف کارت امتیازی متوازن
کاپلان و نورتون یک دیدگاه مدیریتی جدید را که قادر است راهبرد را به واژه های عملیاتی تبدیل کند و از این راه موجب رشد گردد، ارائه نموده اند. آنها معتقد اند که کارت امتیازی متوازن رسالت و راهبرد سازمان را به دسته ای از معیار ارزیابی عملکرد جامع تبدیل می کند و چارچوبی را برای مدیریت و ارزیابی راهبردی فراهم می آورد (هپوُرث ،1998).
کارت امتیازی متوازن ابزاری است که اهداف و راهبرد کلی بیان شده در نقشه راهبرد را به مجموعه کاملی از هدف ها و برنامه های عملیاتی ترجمه می کند و بدین ترتیب چارچوبی برای سیستم نظارت و سنجش راهبرد بوجود می آورد(آریا،1381).
کارت امتیازی متوازن روشی است که سازمان ها به کمک آن می توانند راهبرد تجاریشان را در قالب مجموعه ای از اهداف عملیاتی بر بخش های مختلف سازمان منتقل کنند و از این طریق رفتار عملکرد کل سازمان را متحول کنند(خدری،1382).

 

 

 

 بستر شکل گیری کارت امتیازی متوازن
سال 1987، انجمن ملی حسابداران آمریکا(NAA ) در موسسه (LCAM ) نشان داد که 60 درصد از مجموع مدیران مالی و اجرایی شرکتهای آمریکایی از سیستم ارزیابی عمبکرد شرکت خود ناراضی بودند. در این دوره سیستم های سنتی ارزیابی عملکرد عمدتا متکی بر سنجه های مالی بوده و امور مالی شرکت ها مسئول انجام این ارزیابی ها بودند. در این دوره ادبیات حسابداری مدیریت صنعتی از به کارگیری معیارهای مالی در ارزیابی عملیات مدیریت طرفداری می کرد. بیشتر محققین همانند آنتونی (1989) و مرچنت (1989) طرفدار این موضوع بودند که معیارهای کمی، داده های مالی را بهم ارتباط داده، خلاصه ای از عملکرد کلی را تهیه و مدیریت سطوح بالا را از درگیری های تصمیمات عملیاتی دور نگه می داد. در نتیجه می تواند نقش یک آگاهی دهنده و راهبر را در تصمیم گیری های جاری بازی کند بدون اینکه نیازی به هزینه های اضافی باشد(مظفری،1389).

 

 

 علی رغم این طرفداری محققین مشکلات بسیاری را برای استفاده صرف از معیارهای عملکرد مالی ذکر می کنند. برای نمونه اکسلر و پیبورن (1992) معیارهای مالی را معیارهای ضعیف دانسته اند چرا که نتیجه کارکرد مدیران را بعد از یک دوره زمانی تعیین می¬کنند و در ارزیابی ارتباط اعمال مدیران و نتایج مالی گزارش شده ناتوان می باشند. افزون براین، معیارهای عملکرد مالی هیچ رهنمودی برای عملکرد آنی ندارند، چرا که شامل هیچ معیاری که مربوط به رضایت مشتریان و یادگیری سازمانی باشد، نیستند. همچنین معیارهای مالی بیشتر بر مدیریت داخل سازمان تمرکز دارند تا خارج از آن. به علاوه معیارهای مالی تصویری کامل از عملکرد مدیران ارائه نمی دهند (نمازی،1382). بنابر این اگرچه در عصر اقتصاد صنعتی که مزیت های رقابتی عمدتا بر کاهش بهای تمام شده و تولید انبود مبتنی بود، معیارهای مالی شاخص های خوبی برای سنجش موفقیت شرکت ها بودند اما با پیچیده تر شدن مناسبات اقتصادی و مسائل کسب و کار در آستانه قرن 21 اتکای شرکت ها بر سنجه های مالی برای ارزیابی عملکرد و نشان دادن قوت و ضعف آنها کمرنگ و نارسایی سنجه های مالی بیش از حد نمایان شد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

 

 

کارت امتیازی متوزان امکان بررسی کسب و کار از 4 دیدگاه را برای مدیران امکان پذیر می سازد. در حقیقت هدف کارت امتیازی متوازن از این امر، متصل ساختن کنترل عملیاتی کوتاه مدت به راهبرد و بینش بلند مدت کسب و کار است (آماراتونگا  و همکاران،2001). در مدل عمومی ارائه شده توسط کاپلان و نورتون، برای ارزیابی عملکرد سازمان ها چهار بعد مالی،مشتری، فرآیند های داخلی، رشد و یادگیری پیشنهاد شده است. بسیاری از نویسندگان که از آن زمان تا کنون در این زمینه مطلب نوشته اند، این ابعاد چهارگانه را به عنوان عناصری غیر قابل تغییر در ارزیابی متوازن تلقی کرده اند در حالی که امروز ثابت شده است که تعداد این ابعاد می تواند با توجه به مضامین و حوزه های مورد توجه سازمان در رابطه با تحقق استراتژی متفاوت باشد. بسیاری از سازمان ها به فناوری نیروی انسانی، مسائل محیطی و ذی نفعان دیگری مانند تامین کنندگان مواد اولیه به حدی اهمیت قائلند که تحقق استراتژی خود را از منظر این عوامل نیز مورد ارزیابی قرار می دهند.(باقری،1389)

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم
الف: مقدمه
ب: مبانی نظری پژوهش
2-1: مبنی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد
2-1-1: تعریف ارزیابی عملکرد:
2-1-2: فواید ارزیابی عملکرد:
2-1-3: معایب و مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد
2-1-4: بررسی مختصر ارزیابی عملکرد سنتی و نوین و احصاء تفاوت ها
2-1-5: تعدادی دیگر از الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ها
2-1-5-1: جایزه دمینگ
2-1-5-2: جایزه کیفیت ملی مالکوم بالدریج
2-1-5-3: جایزه کیفیت اروپایی
2-2: مبانی مفوم شناسی کارت امتیازی متوازن
2-2-1: تعریف کارت امتیازی متوازن
2-2-2: بستر شکل گیری کارت امتیازی متوازن
2-2-3: روند شکل گیری و تکامل کارت امتیازی متوازن
2-2-4: ابعاد کارت امتیازی متوازن
2-2-4-1: بعد مالی
2-2-4-2: بعد مشتریان
2-2-4-3: بعد فرآیند های داخلی:
2-2-4-4: بعد رشد و یادگیری
2-2-5: رابطه میان چهار منظر کارت امتیازی متوازن
2-2-6: توازن در ارزیابی متوازن
2-2-7: ویژگی های کارت امتیازی متوازن
2-2-8: کارکرد های کارت امتیازی متوازن
2-2-9:ارتباط کارت امتیازی متوزان با سایر سیستم ها و روش های ارزیابی عملکرد
2-2-10: وجه تمایز ارزیابی عملکرد متوازن در سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی
2-2-11: راهبرد و کارت امتیازی متوازن
2-2-12: موانع موجود در جهت استقرار کارت امتیازی متوازن
2-2-13: نقاط قوت ارزیابی عملکرد از طریق کارت امتیازی متوازن
2-2-14: مراحل ساخت کارت امتیازی متوازن

ج: پیشینه تجربی پژوهش
2-3-1: تحقیقات داخلی
2-3-2: تحقیقات خارجی

د: چارچوب نظری تحقیق
2-4-1: پیاده سازی کارت امتیازی متوازن

منابع

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا
 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب 60 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب 60 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تولید ناب مبانی نظری تولید ناب پیشینه تحقیق تولید ناب پیشینه داخلی تولید ناب پیشینه خارجی تولید ناب پیشینه پژوهش تولید ناب پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 2 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

  • پاورپوینت (اسلاید) مشتری مداری

    پاورپوینت (اسلاید) مشتری مداری کلمات کلیدی : پاورپوینت مشتری مداری مشتری مداری تحقیق مشتری مداری مقاله مشتری مداری بررسی مشتری مداری حياتی ترين اصول در امر مشتری مداری خصوصیات شرکتهای مشتری نواز انتظارات مشتریان مديريت روابط مشتري اهداف مهم CRM…

  • پاورپوینت فصل پانزدهم مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع تجزیه و تحلیل شرکت (ویرایش جدید)

    پاورپوینت فصل پانزدهم مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع تجزیه و تحلیل شرکت (ویرایش جدید) دانلود پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع تجزیه…

  • پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی

    پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی محیط پویا، تغییرات در کسب و…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد هوش معنوی 51 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد هوش معنوی 51 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش معنوی مبانی نظری هوش معنوی پیشینه تحقیق هوش معنوی پیشینه داخلی هوش معنوی پیشینه خارجی هوش معنوی پیشینه پژوهش هوش…

  • وب سرور اپاچی

    وب سرور اپاچی وب سرور چیست وب سرور آپاچی انواع وب سرور نصب وب سرور آپاچی htaccess دانلود مقاله رشته کامپیوتر و IT دانلود مقاله کامپیوتر و IT رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته کامپیوتر و IT وب سرور…

  • مقاله درخت كاكائو

    مقاله درخت كاكائو دانلود مقاله درخت كاكائو شکلات تئوبروما (Theobroma) فرایند رشد میوه درخت کاکائو رابطه میان خوردن شكلات و كاهش فشار خون خرید تحقیق سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی مبانی نظری تنیدگی شغلی دانلود مبانی نظری تنیدگی شغلی پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی ادبیات نظری تنیدگی شغلی فصل دوم پایان نامه تنیدگی شغلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی ادبیات و مبانی…

  • هزینه های اشتغال و رابطه آن با سلامت زنان

    هزینه های اشتغال و رابطه آن با سلامت زنان اشتغال زنان اثر اشتغال بر سلامت زنان بیکاری نیروی کار زنان در ایران مشارکت نیروی کار زنان در ایران دانلود مقالات رشته اقتصاد دانلود مقالات اقتصاد هزینه های اشتغال و رابطه…

  • پاورپوینت مدیریت دانش

    پاورپوینت مدیریت دانش دانلود رایگان پاورپوینت مدیریت دانش پاورپوینت مدیریت دانش مدیریت دانش تعریف دانش تبدیل اطلاعات به دانش تعریف مدیریت دانش دانش تصریحی دانش ضمنی سازمان های دانایی محور دانشگر(دانشورز ) رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع…

  • تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی

    تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی دانلود پایان نامه پی وی سی افزودنیهای فرایند PVC افزودنیهای خواص PVC دانلود پایان نامه رشته صنایع تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی رفتن به سایت…

  • مدل ها و رویکردها و مولفه های توانمندسازی

    مدل ها و رویکردها و مولفه های توانمندسازی مدل ها و رویکردها و مولفه های توانمندسازی رفتن به سایت اصلی توانمند سازی مفهومی مبهم و غیر یکسان  داشته و افراد مختلف به تناسب ویژگی های خود از آن استنباط دارند…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری 70 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری 70 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مسئولیت پذیری مبانی نظری مسئولیت پذیری پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری پیشینه داخلی مسئولیت پذیری پیشینه خارجی مسئولیت پذیری پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری پیشینه نظری…

  • مدل ها و کارکردهای روش فراتحلیل و مراحل اجرای آن

    مدل ها و کارکردهای روش فراتحلیل و مراحل اجرای آن کلمات کلیدی : مدل های فراتحلیل کارکردهای فراتحلیل مراحل روش فراتحلیل فراتحلیل در تحقیقات آموزشی مبانی فراتحلیل در روانشناسی دانلود پایان نامه فراتحلیل پایان نامه با موضوع فراتحلیل رفتن به…

  • کدهای اخلاق در پژوهش

    کدهای اخلاق در پژوهش اخلاق در پژوهش کدهای اخلاق در پژوهش مقاله اخلاق در پژوهش اهمیت اخلاق در پژوهش سایت اخلاق پزشکی اخلاق در پژوهش pdf کد اخلاق مقاله ملاحظات اخلاقی در انجام پژوهش کاربرد اخلاق در پژوهش چیست تاریخچه…

  • پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدل نرمال: مدل رگرسيون خطي نرمال كلاسيك

    پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدل نرمال: مدل رگرسيون خطي نرمال كلاسيك کلمات کلیدی : پاورپوینت مدل نرمال: مدل رگرسيون خطي نرمال كلاسيك پاورپوینت فصل چهارم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل چهارم…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEA

    پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر کیفیت رابطه و پیامدهای حاصل از آن

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر کیفیت رابطه و پیامدهای حاصل از آن پرسشنامه کیفیت رابطه پرسشنامه پیامدهای حاصل از کیفیت رابطه پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت رابطه پرسشنامه کیفیت رابطه در بانک پرسشنامه پیامدهای حاصل از کیفیت رابطه در بانک…

  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی فرهنگ سازمانی در مدارس متفاوت

    مبانی نظری ارزیابی تطبیقی فرهنگ سازمانی در مدارس متفاوت فرهنگ سازمانی مدارس فرهنگ سازمانی در مدارس فرهنگ سازمانی مدیران مدارس فرهنگ سازمانی معلمان مدارس مقایسه فرهنگ سازمانی مدارس خاص با مدارس عادی مبانی نظری فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مکانیک و ریخته گری با عنوان تولید چدن با گرافیت فشرده با استفاده روش افزودن گوگرد به مذاب عملیات شده با منیزیم

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مکانیک و ریخته گری با عنوان تولید چدن با گرافیت فشرده با استفاده روش افزودن گوگرد به مذاب عملیات شده با منیزیم چدن با گرافیت فشرده مکانیزم تشکیل گرافیت فشرده ریز ساختاری و مورفولوژی چدن…

  • تحقیق آماده نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری

    تحقیق آماده نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری دانلود تحقیق آماده با عنوان نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری مشاركت چیست مدیریت مشاركتی چیست…

  • ارزیابی علل تاثیرگذار بر نرخ طلا و ارائه مدل پیش بینی نرخ آن با استفاده از تکنیکهای پیشرفته داده کاوی

    ارزیابی علل تاثیرگذار بر نرخ طلا و ارائه مدل پیش بینی نرخ آن با استفاده از تکنیکهای پیشرفته داده کاوی عوامل موثر بر قیمت طلا عوامل موثر بر قیمت طلا در ایران پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی ارائه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار 71 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار 71 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی بازار پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار پیشینه داخلی نقدشوندگی بازار پیشینه خارجی نقدشوندگی بازار پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات مبانی نظری فناوری اطلاعات دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات نظری فناوری اطلاعات فصل دوم پایان نامه فناوری اطلاعات مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات و مبانی…