مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های انحرافات اجتماعی (پیدایش اعتیاد)

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های انحرافات اجتماعی (پیدایش اعتیاد) کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های پیدایش اعتیاد مبانی نظری نظریه های پیدایش اعتیاد پیشینه تحقیق نظریه های پیدایش اعتیاد پیشینه داخلی نظریه های پیدایش اعتیاد…

  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان استقلال کودکان

    پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان استقلال کودکان تربیت کودکان استقلال کودکان استقلال طلبی نوجوان دانلود پایان نامه استقلال کودکان روشهای تربیت استقلال دهی به فرزندان رشد هویت و مبارزه برای استقلال دهی راهکارهای تقویت حس استقلال در…

  • بررسی و مطالعه ی تأثیر خدمات پس از فروش بر میزان رضایت مشتریان در شرکت مزدا یدک

    بررسی و مطالعه ی تأثیر خدمات پس از فروش بر میزان رضایت مشتریان در شرکت مزدا یدک کلمات کلیدی : بررسی و مطالعه ی تأثیر خدمات پس از فروش بر میزان رضایت مشتریان در شرکت مزدا یدک رفتن به سایت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی 117 صفحه

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی 117 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی مبانی نظری تفکر انتقادی پیشینه تحقیق تفکر انتقادی پیشینه داخلی تفکر انتقادی پیشینه خارجی تفکر انتقادی پیشینه پژوهش تفکر انتقادی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی

    پاورپوینت بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی پاورپوینت بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی تحقیق بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی قدرت رنگ در…

  • بررسی تطبیقی علم قاضی در اثبات دعوی

    بررسی تطبیقی علم قاضی در اثبات دعوی ادله اثبات دعوی علم قاضی در اثبات دعوی علم قاضی در اثبات دعوی در قوانین مصر علم قاضی در اثبات دعوی در قوانین ایران طریقت ادله اثبات دعوی و علم قاضی موضوعیت داشتن…

  • پاورپوینت برنامه ریزی اجتماعی و اقتصادی در شهر و روستا

    پاورپوینت برنامه ریزی اجتماعی و اقتصادی در شهر و روستا کلمات کلیدی : پاورپوینت برنامه ریزی اجتماعی و اقتصادی در شهر و روستا اهداف برنامه ریزی اجتماعی، اقتصادی برنامه ریزی مردم گرا جایگاه شهرسازی با مردم نظام های پنجگانه در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی 38 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی 38 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت منابع انسانی مبانی نظری مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی پیشینه داخلی مدیریت منابع انسانی پیشینه خارجی مدیریت منابع انسانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز ادبیات نظری ارزش ویژه برند سبز فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه…

  • دانلودکارآموزی - شركت برق منطقه اي خراسان و امور انتقال 16 ص

    دانلودکارآموزی - شركت برق منطقه اي خراسان و امور انتقال 16 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی - شركت برق منطقه اي خراسان و امور انتقال 16 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی - شركت برق منطقه اي…

  • بررسی روش های کنترل آبشستگی موضعی اطراف پایه پل

    بررسی روش های کنترل آبشستگی موضعی اطراف پایه پل آبشستگی آبشستگی موضعی آبشستگی پایه پل کنترل آبشستگی آبشستگی موضعی اطراف پایه پل روش های كنترل آبشستگی پایه پل روش های کاهش آبشستگی پایه پل روش‌های مقابله با آبشستگی کنترل آبشستگی…

  • حل و فصل دعاوی سرمایه گذاری از طریق داوری ایکسید و ضرورت الحاق ایران

    حل و فصل دعاوی سرمایه گذاری از طریق داوری ایکسید و ضرورت الحاق ایران مرکز داوری ایکسید نظام داوری ایکسید مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری حل و فصل دعاوی سرمایه گذاری حل و فصل اختلافات بین…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب منتشر

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب منتشر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب منتشر مبانی نظری اختلال اضطراب منتشر پیشینه تحقیق اختلال اضطراب منتشر پیشینه داخلی اختلال اضطراب منتشر پیشینه خارجی اختلال اضطراب منتشر…

  • رسانه و شبکه های اجتماعی

    رسانه و شبکه های اجتماعی رسانه های اجتماعی فناوری رسانه های اجتماعی مولفه های رسانه اجتماعی تقسیم بندی رسانه های اجتماعی مزاياي شبکه های اجتماعی پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی کارکرد شبکه هاي اجتماعی مجازي ویژگی های رسانه های اجتماعی…

  • پرسشنامه بررسی نقش تبلیغات بر پیشبرد فروش در ارزش ویژه نام تجاری

    پرسشنامه بررسی نقش تبلیغات بر پیشبرد فروش در ارزش ویژه نام تجاری پرسشنامه نقش تبلیغات پرسشنامه پیشبرد فروش پرسشنامه ارزش ویژه نام تجاری پرسشنامه نقش تبلیغات بر پیشبرد فروش پرسشنامه پیشبرد فروش در ارزش ویژه نام تجاری رفتن به سایت…

  • بررسی برداشتهای متفاوت و بعضا مغرضانه در مورد مسایل حقوقی زنان

    بررسی برداشتهای متفاوت و بعضا مغرضانه در مورد مسایل حقوقی زنان مسایل حقوقی زنان برداشتهای متفاوت در مسایل حقوقی زنان نگاه مغرضانه در مورد مسایل حقوقی زنان دانلود پایان نامه رشته حقوق بررسی برداشتهای متفاوت و بعضا مغرضانه در مورد…

  • ارزیابی میزان صادرات غیرنفتی و اثر آن بر رشد اقتصادی در ایران

    ارزیابی میزان صادرات غیرنفتی و اثر آن بر رشد اقتصادی در ایران صادرات غیرنفتی ارزیابی میزان صادرات غیرنفتی اثر صادرات غیرنفتی بر رشد اقتصادی رشد اقتصادی در ایران با صادرات غیرنفتی ارزیابی میزان صادرات غیرنفتی و اثر آن بر رشد…

  • استفاده از آمارگان مقاوم در جدا سازی كورسیگنال برای كاهش اثر داده های پرت

    استفاده از آمارگان مقاوم در جدا سازی كورسیگنال برای كاهش اثر داده های پرت جداسازی كور داده های پرت آمارگان مقاوم رفتن به سایت اصلی

  • آثار انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی

    آثار انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی پایان نامه انتقال سهم الشركه انتقال سهم الشركه در شرکت‏های تعاونی آثار انتقال سهم الشركه نسبت به انتقال دهنده آثار انتقال سهم الشركه نسبت به منتقل الیه آثار انتقال سهم الشركه نسبت به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوه های فرزندپروری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوه های فرزندپروری مبانی نظری شیوه های فرزندپروری دانلود مبانی نظری شیوه های فرزندپروری پیشینه تحقیق شیوه های فرزندپروری ادبیات نظری شیوه های فرزندپروری فصل دوم پایان نامه شیوه های فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی مبانی نظری ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی پیشینه پژوهش ساختار سرمایه و عدم تقارن اطلاعاتی مبانی نظری…

  • پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر با موضوع بهينه سازي پرتفوي؛ مدل ماركويتز

    پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر با موضوع بهينه سازي پرتفوي؛ مدل ماركويتز کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر با موضوع بهينه سازي پرتفوي؛ مدل…

  • مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان وضعیت سیاسی لبنان از گذشته تا بحال

    مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان وضعیت سیاسی لبنان از گذشته تا بحال حزب الله قطعنامه 425 وضعیت سیاسی لبنان حزب الله در نظام سیاسی لبنان دانلود مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان وضعیت سیاسی لبنان از گذشته تا بحال…

  • پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت

    پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت سیستم های حسابداری مدیریت تحقیق سیستم های حسابداری مدیریت مقاله سیستم های حسابداری مدیریت مسیرهای جریان اطلاعات در سیستم های اطلاعاتی حسابداری ویژگی های سیستم بودجه برای عملکرد مناسب سیستم…

  • بررسی تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس متاثر از قدرتهای خارجی

    بررسی تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس متاثر از قدرتهای خارجی سیر تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تحولات امنیتی خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس نظامهای امنیتی در منطقه خلیج فارس نقش قدرتهای خارجی…