مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه خارجی هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی پیشینه نظری هوش سازمانی…

  • شرایط، اهداف و آثار ثبت ازدواج و طلاق

    شرایط، اهداف و آثار ثبت ازدواج و طلاق تعریف فقهی نکاح تعریف نکاح در فقه پایان نامه در مورد نکاح تحقیق دانشجویی در مورد طلاق پایان نامه در مورد طلاق آثار ثبت ازدواج آثار ثبت طلاق شرایط ثبت ازدواج اهداف…

  • بررسی روشهای تعیین تراوایی و مقایسه نتایج با تراوایی مغزه

    بررسی روشهای تعیین تراوایی و مقایسه نتایج با تراوایی مغزه دانلود پایان نامه تخمین تراوایی تراوایی مغزه روشهای تعیین تراوایی خصوصیات پتروفیزیکی سنگ مخزن بررسی روشهای تعیین تراوایی و مقایسه نتایج با تراوایی مغزه تخمین تراوایی با داده های لاگهای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش…

  • ارزیابی زیست محیطی نیروگاه های برقابی كوچك ضرورت یا عدم ضرورت

    ارزیابی زیست محیطی نیروگاه های برقابی كوچك ضرورت یا عدم ضرورت آلودگی زیست محیطی نیروگاه های برقابی كوچك ارزیابی زیست محیطی نیروگاه ارزیابی زیست محیطی نیروگاه های برقابی كوچك ضرورت یا عدم ضرورت دانلود مقالات برق دانلود مقالات رشته برق…

  • پاورپوینت فصل سوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات

    پاورپوینت فصل سوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات پاورپوینت فصل سوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان مروری بر پردازش اطلاعات و سیستم های برنامه…

  • حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت

    حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال غیر نیوتنی در یک کانال قائم با شرایط مرزی حرارتی متفاوت کانال قائم جریان سیال غیر نیوتنی جابجایی اجباری انتقال حرارت بصورت جابجایی اجباری شرایط مرزی حرارتی متفاوت حل عددی جابجایی اجباری جریان سیال…

  • دانلود پرسشنامه دست برتری ادینبورگ با روایی و پایایی

    دانلود پرسشنامه دست برتری ادینبورگ با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه دست برتری پرسشنامه دست برتری ادینبورگ پرسشنامه دست برتری 10 سوالی دانلود پرسشنامه دست برتری ادینبورگ روایی پرسشنامه دست برتری ادینبورگ پایایی پرسشنامه دست برتری ادینبورگ پرسشنامه…

  • امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی

    امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی اجرای ERP برنامه ریزی منابع سازمان اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی امکان سنجی پیاده سازی سیستم های ERP در سازمانهای دولتی امکان سنجی پیاده سازی و…

  • پاورپوینت بررسی دستگاه های حفر تونل (TBM)

    پاورپوینت بررسی دستگاه های حفر تونل (TBM) پاورپوینت بررسی دستگاه های حفر تونل TBM پاورپوینت دستگاه های حفر تونل TBM دستگاه های حفر تونل TBM تحقیق دستگاه های حفر تونل TBM دستگاه های حفر تونل TBM تاریخچه حفاری طبقه بندي…

  • پرسشنامه استاندارد سنجش مهارت های اجتماعی دانش آموزان ماتسون

    پرسشنامه استاندارد سنجش مهارت های اجتماعی دانش آموزان ماتسون پرسشنامه مهارتهای اجتماعی ماتسون پرسشنامه ی مهارت های اجتماعی ماتسون پرسشنامه سنجش مهارتهای اجتماعی ماتسون روایی پرسشنامه مهارتهای اجتماعی ماتسون پرسشنامه مقیاس مهارتهای اجتماعی ماتسون نمره گذاری پرسشنامه مهارت های اجتماعی…

  • پروتکل درمانی شناختی رفتاری CBT اختلالات جنسی

    پروتکل درمانی شناختی رفتاری CBT اختلالات جنسی کلمات کلیدی : پروتکل درمانی اختلالات جنسی پروتکل درماناختلالات جنسیcbt خرید پروتکل درمانی اختلالات جنسی پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلالات جنسی پکیج درمان شناختی رفتاری اختلالات جنسی تکنیک های cbt برای درمان اختلالات…

  • بررسی کاهش تراوش از پی سد با استفاده از بتن پلاستیک

    بررسی کاهش تراوش از پی سد با استفاده از بتن پلاستیک دیواره آب بند روشهای طرح اختلاط دیوار آب بند سد كرخه طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند سد دانلود پایان نامه بتون پلاستیک دانلود پایان نامه روشهای اجرایی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه و انگیزه پیشرفت 68 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه و انگیزه پیشرفت 68 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزه و انگیزه پیشرفت مبانی نظری انگیزه و انگیزه پیشرفت پیشینه تحقیق انگیزه و انگیزه پیشرفت پیشینه داخلی انگیزه و انگیزه پیشرفت…

  • پرسشنامه مقیاس زمینه یابی و خودگزارشی تشخیص و ویژگی های شغلی اولدهام و هاكمن

    پرسشنامه مقیاس زمینه یابی و خودگزارشی تشخیص و ویژگی های شغلی اولدهام و هاكمن کلمات کلیدی : پرسشنامه ویژگیهای شغلی هاکمن و اولدهام پرسشنامه ویژگیهای شغلی هاکمن پرسشنامه ویژگی های شغل پرسشنامه مدل ویژگیهای شغلی پرسشنامه استاندارد ویژگی های شغلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت 63 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت 63 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد هویت مبانی نظری تعهد هویت پیشینه تحقیق تعهد هویت پیشینه داخلی تعهد هویت پیشینه خارجی تعهد هویت پیشینه پژوهش تعهد هویت پیشینه نظری…

  • پروژه پایگاه داده SQL Server - فروشگاه مواد غذایی

    پروژه پایگاه داده SQL Server - فروشگاه مواد غذایی پروژه پایگاه دادهSQLفروشگاه مواد غذاییپروژه ترم آخرSQL SERVERکاردانیکارشناسی رفتن به سایت اصلی پروژه مقاطع كاردانی و کارشناسی كامپیوتر درس پایگاه داده SQL Server با عنوان فروشگاه مواد غذایی پایگاه داده فروشگاه…

  • بررسی مدت زمان با میزان رضایت زناشویی

    بررسی مدت زمان با میزان رضایت زناشویی زندگی زناشویی دانلود پایان نامه رضایت زناشویی دانلود پایان نامه سازگاری در زندگی زناشویی شناسایی عوامل سازگاری در زندگی زناشویی بررسی مدت زمان با میزان رضایت زناشویی بررسی و شناخت عوامل منجر به…

  • روش بهینه انتخاب مته برای حفاری های نفت و گاز ایران

    روش بهینه انتخاب مته برای حفاری های نفت و گاز ایران انتخاب مته روش انرژی ویژه عوامل ژئومکانیکی روش مقاومت حفاری مقاومت فشاری تک محوره روش هزینه حفاری واحد طول روش بهینه انتخاب مته حفاری های نفت و گاز ایران…

  • علل تاثیرگذار بر بحرانهای بانكی و ارتباط آن با تقاضای پول

    علل تاثیرگذار بر بحرانهای بانكی و ارتباط آن با تقاضای پول تقاضای پول بحران های بانکی ارتباط بحران های بانکی و تقاضای پول دانلود پایان نامه تقاضای پول دانلود پایان نامه بحران های بانکی اثر بحران های بانکی بر تقاضای…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP مبانی نظری عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP مبانی نظری عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP دانلود مبانی نظری پیاده سازی موفق ERP پیشینه تحقیق پیاده سازی موفق ERP…

  • دانلود مقاله فرستنده های FM وAM

    دانلود مقاله فرستنده های FM وAM سیستم FM و AM مدارات رادیویی مدولاسیون فرکانس و دامنه دانلود مقالات رشته الکترونیک فرستنده های FM و AM دانلود مقالات الکترونیک دانلود مقاله فرستنده های FM وAM سیستم همکاری در فروش فایل رفتن…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد معدن و زمین شناسی با عنوان طراحی و بررسی فنی و اقتصادی معدن سنگ فسفات شمشك (جیرود)

    پایان نامه کارشناسی ارشد معدن و زمین شناسی با عنوان طراحی و بررسی فنی و اقتصادی معدن سنگ فسفات شمشك (جیرود) تاریخچه اكتشاف كانسار و فسفات عملیات اكتشافی محاسبه اقتصادی و استهلاک معدن معدن سنگ فسفات شمشك (جیرود) زمین شناسی،چینه…

  • موجبات پیدایش غرر در معامله

    موجبات پیدایش غرر در معامله غرر در مبيع غرر در ثمن غرر در معامله ارکان غرر در معامله غرر در شرط معامله پایان نامه غرر در معامله چگونگی رفع غرر از مورد معامله غرر از جهت اوصاف مورد معامله ضابطه…

  • مبانی نظری ارزیابی و تطبیق راه حل های امنیتی در محاسبات ابری

    مبانی نظری ارزیابی و تطبیق راه حل های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری مبانی نظری محاسبات ابری doc مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری مبانی نظری امنیت در رایانش ابری مبانی نظری راه حل…