مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات

مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنبات
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنبات
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات
ادبیات نظری ارزش ویژه برند لبنبات
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند لبنبات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنبات

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزش ویژه برند لبنیات

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

 

فصل دوم

مقدمه 10

1-2 نگرشی بر تحول نام تجاری در ایران 11

2-2 تعاریف برند 11

2-3 معانی نام و نشان تجاری 13

2-4 ارزش و اهمیت نام تجاری 14

2-4-1 ارزش نام یک نام تجاری خاص برای مصرف کننده 14

2-4-2 ارزش یک نام تجاری خاص برای سهامداران از نظر مالی 15

2-5 برندسازی 17

2-6 وجود برند 18

2-7 ارزش ویژه برند 18

2-8 دیدگاه ارزش ویژه نام و نشان تجاری کلر 19

2-9 استراتژی نام تجاری ، استراتژی کسب و کار 19

2-10 رویکردهای اندازه گیری ارزش ویژه برند 22

2-11 مدلهای ارزش ویژه برند 23

2-12 مدل ارزش ویژه آکر 29

2-13 تعریف مفاهیم و اجزای برند 30

2-14 بسط برند 35

2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37

2-16 تناسب درک شده از برند 39

2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41

2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43

2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45

2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47

2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50

2-20 مزایای بسط برند 50

2-21 مروری بر تحقیقات پیشین 52

2-21-1 تحقیقات خارجی 52

2-21-2 تحقیقات داخلی 57

2-22 مدل مفهومی 61

2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62

 

منابع  و مآخذ                                                                                                    

 

  • جایگاه نظم عمومی در انحلال نکاح در حقوق ایران

    جایگاه نظم عمومی در انحلال نکاح در حقوق ایران جایگاه نظم عمومی در انحلال نکاح انحلال نکاح چیست موجبات فسخ نکاح موجبات حق فسخ نکاح مقاله موجبات حق فسخ نکاح بررسی فقهی حقوقی موجبات فسخ نکاح موجبات فسخ نکاح در…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کمال گرایی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کمال گرایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه پژوهش کمال گرایی پیشینه نظری کمال گرایی…

  • استانداردها و معیارهای فنی طراحی ساختمان های اداری و آموزشی

    استانداردها و معیارهای فنی طراحی ساختمان های اداری و آموزشی طراحی معماری شهرکهای دانشجویی طراحی معماری ساختمان های آموزشی معیارهای فنی طراحی ساختمان های اداری و آموزشی استانداردهای فنی طراحی ساختمان های اداری و آموزشی شناخت استانداردهای فضا در طراحی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تراوش در بدنه سد

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تراوش در بدنه سد مبانی نظری پدیده تراوش در بدنه سد دانلود مبانی نظری پدیده تراوش در بدنه سد پیشینه تحقیق پدیده تراوش در بدنه سد ادبیات نظری پدیده تراوش در بدنه سد فصل دوم…

  • مبانی نظری مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق

    مبانی نظری مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق مبانی نظری erp مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی مبانی نظری پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی ERP در صنعت تولید…

  • پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی مبتنی بر پردازش اطلاعات

    پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی مبتنی بر پردازش اطلاعات کلمات کلیدی : پروتکل درمانی افسردگی خرید پروتکل درمانی افسردگی پروتکل درمانی افسردگی اساسی پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی دانلود و خرید پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی کاهش…

  • مقاله توحید

    مقاله توحید دانلود مقاله توحید مراتب توحید توحید از منظر اسلام یگانگی خدا از منظر قرآن کریم برهان تمانع چیست ؟ سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمندی بازاریابی 33 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمندی بازاریابی 33 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوشمندی بازاریابی مبانی نظری هوشمندی بازاریابی پیشینه تحقیق هوشمندی بازاریابی پیشینه داخلی هوشمندی بازاریابی پیشینه خارجی هوشمندی بازاریابی پیشینه پژوهش هوشمندی بازاریابی پیشینه نظری هوشمندی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت جامع

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت جامع مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت جامع مبانی نظری و پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد 103 صفحه آپدیت شده

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد 103 صفحه آپدیت شده کلمات کلیدی : مبانی نظری عملکرد پیشینه تحقیق عملکرد مبانی نظری عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان فصل دوم پایان نامه عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق…

  • مبانی نظری جایگاه بیماریهای صعب العلاج در عیوب فسخ نکاح و عیوب مجوز فسخ نکاح و بررسی آرای فقهای شیعه و سنی

    مبانی نظری جایگاه بیماریهای صعب العلاج در عیوب فسخ نکاح و عیوب مجوز فسخ نکاح و بررسی آرای فقهای شیعه و سنی کلمات کلیدی : عیوب فسخ نکاح فسخ نکاح در فقه مبانی نظری فسخ نکاح فسخ نکاح در فقه…

  • بررسی تطبیقی نکاح دختر باکره بدون اذن ولی

    بررسی تطبیقی نکاح دختر باکره بدون اذن ولی نکاح دختر باکره بدون اذن ولی اجازه ولی در عقد نکاح اذن ولی در نکاح باکره ولایت در نکاح اذن ولی در نکاح اذن ولی در نکاح باکره اذن ولی در نکاح…

  • پرسشنامه راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی

    پرسشنامه راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی کلمات کلیدی : پرسشنامه جذب گردشگر پرسشنامه جذب گردشگری پرسشنامه توسعه روستایی پرسشنامه گردشگری روستایی پرسشنامه راهکارهای جذب گردشگر پرسشنامه راهبردهای جاذبه توریستی پرسشنامه توسعه گردشگری روستایی پرسشنامه روشهای توسعه گردشگری روستایی…

  • تشریح سیستمهای اطلاعاتی راهبردی و بررسی انواع آن

    تشریح سیستمهای اطلاعاتی راهبردی و بررسی انواع آن سیستمهای اطلاعاتی سیستمهای اطلاعاتی راهبردی انواع سیستمهای اطلاعاتی راهبردی دانلود پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی راهبردی دانلود پاورپوینت رشته مدیریت تشریح سیستمهای اطلاعاتی راهبردی و بررسی انواع آن رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت رشته…

  • مبانی نظری ساختن سیستمهای اجرایی تولید با رایانش ابری

    مبانی نظری ساختن سیستمهای اجرایی تولید با رایانش ابری مبانی نظری سیستمهای اجرایی تولید دانلود مبانی نظری سیستمهای اجرایی تولید پیشینه تحقیق سیستمهای اجرایی تولید ادبیات نظری سیستمهای اجرایی تولید فصل دوم پایان نامه سیستمهای اجرایی تولید مبانی نظری و…

  • کارتحقیقی ارث زوج و زوجه در حقوق ایران

    کارتحقیقی ارث زوج و زوجه در حقوق ایران کارتحقیقی ،ارث زوج، زوجه، حقوق ایران رفتن به سایت اصلی   مقدمه ارث از لحاظ لغوی به معنای اصل است وگفته می شود :"هو فی ارث صدق"یعنی؛او بر اصل صداقت است ونیز"…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل بروز فساد اداری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری علل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری از دید اسلام دلایل بروز فساد اداری عوامل اقتصادی بروز فساد اداری عوامل موثر در بروز فساد اداری مبانی…

  • پروپوزال تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی

    پروپوزال تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی کلمات کلیدی : گردشگری روستایی گردشگری روستایی در ایران پروپوزال گردشگری روستایی وضعیت گردشگری روستایی در ایران سطح بندی نظام گردشگری روستایی سطح بندی روستاهای هدف گردشگری سطح بندی نظام…

  • پیشینه پژوهش و فصل دوم پایان نامه راهبردهای زبان آموزی

    پیشینه پژوهش و فصل دوم پایان نامه راهبردهای زبان آموزی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه راهبردهای زبان آموزی مبانی نظری راهبردهای زبان آموزی پیشینه تحقیق راهبردهای زبان آموزی پیشینه داخلی راهبردهای زبان آموزی پیشینه خارجی راهبردهای زبان آموزی…

  • عوامل خطر ساز و موثر در پرخاشگری از ظرف کودک و والدین

    عوامل خطر ساز و موثر در پرخاشگری از ظرف کودک و والدین کلمات کلیدی : مدل پرخاشگری کودکان مدل های پرخاشگری رویکردهای پرخاشگری نظریه های پرخاشگری کودکان نظریه های جامعه شناسی پرخاشگری عوامل خطر ساز و موثر در پرخاشگری نظریه…

  • رویکردهای بلوغ سازمان و سنجش آن از دیدگاه پژوهشگران مختلف

    رویکردهای بلوغ سازمان و سنجش آن از دیدگاه پژوهشگران مختلف کلمات کلیدی : پایان نامه بلوغ سازمانی رویکردهای بلوغ سازمانی تعریف نظری بلوغ سازمانی تعریف عملیاتی بلوغ سازمانی رویکردهای سنجش بلوغ سازمانی پایان نامه رویکردهای بلوغ سازمانی رویکردهای بلوغ سازمان از…

  • پرسشنامه بررسی تفاوت بین نگرش جوانان و بزرگسالان نسبت به تبلیغات موبایلی

    پرسشنامه بررسی تفاوت بین نگرش جوانان و بزرگسالان نسبت به تبلیغات موبایلی پرسشنامه نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه استاندارد سنجش نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه سنجش نگرش اینترنتی پرسشنامه نگرش جوانان نسبت به تبلیغات…

  • جزوه ریاضی پیشرفته (تبدیل انرژی)

    جزوه ریاضی پیشرفته (تبدیل انرژی) جزوه ریاضی پیشرفته تبدیل انرژی رفتن به سایت اصلی جزوه ریاضی پیشرفته (تبدیل انرژی) دست نویس دانشجو از جلسات کلاس بصورت تایپ شده و مرتب به تعداد 54 صفحه pdf مناسب جمع بندی و مرور…

  • شناسایی و تحلیل رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان بر مبنا مدل ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن

    شناسایی و تحلیل رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان بر مبنا مدل ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن عوامل شغلی ویژگیهای شغلی تعهد سازمانی کارکنان رابطه عوامل شغلی با تعهد سازمانی شناسایی رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان مدل…

  • بررسی فقهی حقوقی غرر در معاملات غیر بیع

    بررسی فقهی حقوقی غرر در معاملات غیر بیع غرر معاملات غرر معاملات غیر بیع بررسی فقهی غرر بررسی حقوقی غرر دانلود مقاله رشته حقوق بررسی فقهی حقوقی غرر در معاملات غیر بیع رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق…