مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات نظری ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

 

 

 

*** دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

مقدمه

امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمان هاست که آنها را در جهت ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار یاری می رساند. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار، هدف اساسی بسیاری از سازمان ها می باشد زیرا یک برند قدرتمند می تواند اعتماد مشتریان را در هنگام خرید کالاها و خدمات افزایش دهد و به آنا کمک کند تا عوامل ناملموس را بهتر درک نمایند. به عبارت دیگر می توان گفت یک برند قدرتمند، دارایی با ارزشی برای شرکت محسوب می شود (Chen and Chang, 2008). انجمن بازاریابی آمریکا ، نام و نشان تجاری را اینگونه تعریف می کند: یک نام، عبارت، نشانه، نماد یا طرح یا ترکیبی از آنهاست که به منظور شناسایی کالا یا خدمات از یک فروشنده یا گروه فروشندگان و ایجاد تمایز آنها از رقبایشان ارائه می شود. این تمایزات ممکن است عملکردی، منطقی، یا محسوس و یا نمادین، عاطفی و نا محسوس باشند (کفاش پور و نیاکان، 1390).

 

ارزش ویژه برند یکی از مشهورترین و مهم ترین مفاهیم بازاریابی است که امروزه بطور گسترده ای توسط محققان و صاحب نظران بازاریابی مورد بحث قرار می گیرد. از دلایل این اهمیت، نقش استراتژیک و مهم ارزش ویژه برند در تصمیمات مدیریتی و ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان ها و مشتریان است (گیلانی نیا و موسویان، 1389). ارزش ویژه برند، سازمان ها را قادر می سازد که علاوه بر حفظ سهم بازار خود، مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند (Lee and Back, 2009). در واقع ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی می شود، مخارج و هزینه های فعالیت های ترفیعی را کاهش می دهد و از طریق گسترش برند، سکویی برای رشد و توسعه آن ایجاد می نماید. ارزش ویژه برند حتی می تواند باعث افزایش سهم بازار و افزایش سودآوری شده و برای سازمان ها جریان نقدی ایجاد نماید (Buil et al.., 2008).

 

 

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند

گفته شده که کلمه ی برند، حیاتش را به عنوان اسم در زمان نوردیک های باستان (ساکنان قدیمی اسکاندیناوی) آغاز کرده و به تدریج به فعل تبدیل شده است. مشاهده شده که در هزازان سال قبل کشتی سازان وایکینگ، کشتی هایی را که می ساختند، نامگذاری می کردند. اینگونه استعمال برند، شبیه چیزی بود که اکنون آن را علامت تجاری می نامیم (Coomber, 2002). در زمان روم باستان، صنعتگران، محصولات خود را امضاء و یا به هر طریق دیگر، علامت گذاری می کردند و این کار به مصرف کنندگان کمک می کرد تا محصولاتی را که دوستانشان پیشنهاد می کردند، شناسایی کنند (قدرتمندترین شکل تبلیغات) و یا محصولاتی را که پیشتر امتحان کرده و از آن راضی هستند ، مجددا خریداری نمایند (رحیمی هلری، 1384). 

 

تنها در نیمه ی دوم قرن نوزدهم میلادی بود که استفاده از نام تجاری به عنوان وسیله ی پیشرفته ی بازاریابی، تکامل پیدا کرده و به تدریج نام های تجاری به جای محدود ماندن در قیمت پایین و توزیع محلی، جهش بزرگی را به سمت کالاهای با کیفیت در بازارهای انبوه، انجام دادند، تغییراتی هم در قانون علامت تجاری ایجاد شد اما با وجود اینکه نام تجاری گسترش یافت، مدیریت آن به همان شکل ثابت ماند و مالکین و مدیران شرکت ها، مسئولیت آنها را به عهده داشتند (Coomber, 2002).

 

در دوره ی بعد از جنگ جهانی اول، نامهای تجاری در جایگاه واقعی خود قرار گرفتند. در این دوره، مصرف کنندگان فورد  را می خواستند نه وسیله ی حمل و نقل موتوری، کم کم شرکت ها شروع کرند به کمک تعدادی از نام های تجاری که قادر بودند به صورت انبوه تولید، توزیع و فروخته شوند. جدایی وظایف تولید، بازاریابی و فروش. از یکدیگر به شدت تشویق می شد. هنری فورد معتقد بود مدیران باید به صورت مجزا کار کنند تا مشکلات همکاران آنها، دامنگیرشان نشود و به راحتی روی کار که برای آن استخدام شده اند، تمرکز کنند. در سال 1925 شرکت جنرال موتورز  با سازماندهی جدید و تعهد به تغییرات سالانه در مدلها، شرکت فورد را به زیر کشید. 

 

در سال 1931 شرکت پراکتر اند گمبل  در سازماندهی وظیفه ای یک مرحله جلوتر رفت و وظیفه ی جدیدی را تعریف نمود و آن مدیریت نام تجاری بود. آنها معتقد بودند که داشتن نامهایی چون صابون های حمام آیوری و کامی بهترین راه برای سازماندهی آنها این است که مسئولیت هر نام تجاری را به فرد مشخصی به نام مدیر نام تجاری داده شود. این عمل در دهه 50 فراگیر شد. در دهه ی 80، افزایش جهانی شدن تجارت برند نام تجاری نیز، اثر گذاشت. ایجاد نام های تجاری جدید به صرف نبود، بنابراین شرکت ها سمت نام های تجاری جهانی شرکتی رفتند تا بتوانند دامنه ی محصولاتشان را پوشش دهند. در واقع تحولی در درک نام تجاری ایجاد شده بود. شرکت ها برای خرید نام های تجاری هفت تا هشت برابر درآمد آن را پرداخت می کردند. بنابراین عملا نام تجاری به ترازنامه هم راه پیدا نمود (رحیمی هلری، 1384). این اتفاق در اروپا زودتر از ایالات متحده افتاد. در حالیکه شرکت های امریکایی فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی وسیعی را در امریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان انجام می دادند، اروپایی ها یاد می گرفتند که با فرهنگ های مختلف (با اختلاف جزیی) کشورهای خاص انطباق ایجاد کنند (Coomber, 2002).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 2

بخش اول:ادبیات پژوهش ارزش ویژه برند 4

2-1) مقدمه 4

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند 5

2-1-2) اهمیت برند 7

2-1-3) تعریف و تشریح برند 9

2-1-4) تصویر برند 12

2-1-5) ارزش ویژه برند 13

2-1-5-1) ارزش ویژه برند مالی 15

2-1-5-2) ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده 16

2-1-6) ضرورت خلق و حفظ ارزش ویژه برند 18

2-1-7) ابعاد ارزش ویژه برند 22

• وفاداری به برند 22

• آگاهی از برند 23

• کیفیت ادراک شده 24

• تداعی برند 25

2-1-8) مزایای ارزش ویژه برند 26

• مزایای ارزش ویژه برند برای شرکت 26

2-1-9) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند 30

2-1-10) مدل های ارزش ویژه برند 31

• مدل ارزش ویژه برند آکر 32

شکل 2-3-1) مدل دانش برند کلر 35

شکل 2-3-2) مدل ارزش ویژه برند آکر 37

شکل 2-3-3) ابعاد ارزش ویژه برند مدل آکر 39

نمودار 2-3-1) تشریح مدل ارزش ویژه برند آکر 40

• مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41

شکل 2-3-4) مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41

• هرم ارزش ویژه برند مشتری محور کلر 42

شکل 2-3-5) هرم ارزش ویژه برند کلر 43

2-1-11) آمیخته ی بازاریابی و ارزش ویژه برند 44

 

بخش دوم:پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 47

فهرست منابع و مآخذ: 60

منابع لاتین: 66

 

 

 

  • ارزیابی ارتباط دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی بچه ها در مدارس

    ارزیابی ارتباط دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی بچه ها در مدارس پیشرفت تحصیلی کودکان دو زبانه بودن کودکان رابطه دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی ارتباط دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی بچه ها دوزبانگی و افت تحصیلی اثرات…

  • پاورپوینت اخلاق پژوهش

    پاورپوینت اخلاق پژوهش کتاب دانلود پاورپوینت اخلاق رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت اخلاق پژوهش نوشته احمدحسین شریفی 18 اسلاید

  • تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی و ورقهای پوششی

    تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی و ورقهای پوششی تقویت اتصالات فولادی صلب طرح لرزه ای سازه های فولادی دلایل عملكرد ضعیف اتصالات صلب تقویت اتصالات فولادی صلب با ورقهای پوششی تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل موثر بر استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اسلامی

    پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل موثر بر استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اسلامی پرسشنامه خدمات بانکداری پرسشنامه خدمات بانکداری اسلامی دانلود پرسشنامه خدمات بانکداری دانلود پرسشنامه خدمات بانکداری اسلامی پرسشنامه استاندارد خدمات بانکداری اسلامی پرسشنامه استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اسلامی…

  • بررسی تعامل توسعه و گسترش فیزیکی شهر با فرآیندهای ژئومورفولوژیک

    بررسی تعامل توسعه و گسترش فیزیکی شهر با فرآیندهای ژئومورفولوژیک روند توسعه شهری مخاطرات ژئومورفولوژیک تعامل توسعه شهری با مخاطرات ژئومورفولوژیک بررسی تعامل توسعه و گسترش فیزیکی شهر با فرآیندهای ژئومورفولوژیک دانلود پایان نامه جغرافیا دانلود پایان نامه رشته جغرافیا…

  • اهمیت و ضرورت استفاده از هوش سازمانی و توانمندسازهای کلیدی آن

    اهمیت و ضرورت استفاده از هوش سازمانی و توانمندسازهای کلیدی آن کلمات کلیدی : تعریف هوش سازمانی ابعاد هوش سازمانی عناصر هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی تحقیق کامل هوش سازمانی مولفه های هوش سازمانی چیست اهمیت و ضرورت هوش…

  • ویژگیها و الگوهای شناخت و بررسی فرهنگ سازمانی

    ویژگیها و الگوهای شناخت و بررسی فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی الگوهای شناخت فرهنگ سازمانی پایان نامه فرهنگ سازمانی دانلود پایان نامه فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی ازدیدگاه نظریه پردازان مدیریت شکل گیری فرهنگ سازمان رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • بررسی فقهی و حقوقی غرر در معامله در ایران و کنوانسیون بیع بین المللی

    بررسی فقهی و حقوقی غرر در معامله در ایران و کنوانسیون بیع بین المللی قاعده ی غرر غرر در معامله غرر در معامله در ایران غرر در معامله در کنوانسیون بیع بین المللی بررسی قاعده غرر قاعده غرر در فقه…

  • پاورپوینت مسئولیت و اختیار در سازمانها

    پاورپوینت مسئولیت و اختیار در سازمانها پاورپوینت مسئولیت و اختیار در سازمانها مسئولیت و اختیار در سازمانها تعريف اختيار تعريف مسئوليت رابطه اختيار و مسئوليت تفويض اختيار اهمیت تفویض اختیار مزایای تفویض اختیار اصول تفويض اختيار چرا افراد تفویض اختیار…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در نمایندگی‌های سایپا  ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت سایپا با تحلیل پوششی داده…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری شبکه های اجتماعی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری شبکه های اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شبکه های اجتماعی مبانی نظری شبکه های اجتماعی پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی پیشینه داخلی شبکه های اجتماعی پیشینه خارجی شبکه های اجتماعی…

  • بررسی تطبیقی نکاح و طلاق در فقه و حقوق

    بررسی تطبیقی نکاح و طلاق در فقه و حقوق نکاح در فقه حنفی نکاح در فقه امامیه شرایط نکاح در فقه حنفی نکاح فقه حنفی عقد نکاح در قانون مدنی ایران طلاق در قانون مدنی ایران حق طلاق در قانون…

  • مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه

    مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه بررسی نقش و فرم در سفالینه های شوش معنی نقوش سفالینه های شوش علل و انگیزه بوجود آمدن نقوش سفالینه های شوش علل پیدایش نقوش سفالینه های شوش وجه مشخص سفالینه های…

  • جزوه ازمایشگاه فیزیولوژی

    جزوه ازمایشگاه فیزیولوژی جزوه ازمایشگاه فیزیولوژی رفتن به سایت اصلی جزوه ازمایشگاه فیزیولوژی به تعداد 62 صفحه ورد قابل ویرایش   نکاتی درباره کار در آزمایشگاه آزمایش 1: تهیه گسترش خونی آزمایش 2: اثر پتیالین بزاق بر نشاسته آزمایش 3:…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP کامل 111 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP کامل 111 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تکنولوژی Cloud ERP دانلود مبانی نظری تکنولوژی Cloud ERP پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP ادبیات نظری تکنولوژی Cloud ERP فصل دوم پایان نامه تکنولوژی…

  • پروپوزال ارائه مدلی جهت تقلب مالی در صنعت بانکی

    پروپوزال ارائه مدلی جهت تقلب مالی در صنعت بانکی کلمات کلیدی : پروپوزال پولشویی پولشویی در صنعت بانکی پروپوزال مبارزه با پولشویی کشف پولشویی با داده کاوی طراحی الگویی براي تقلبات مالی کاربرد داده کاوی در کشف تقلبات مالی کشف…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش زنجیره تامین

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش زنجیره تامین مبانی نظری زنجیره تامین دانلود مبانی نظری زنجیره تامین پیشینه تحقیق زنجیره تامین ادبیات نظری زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه زنجیره تامین مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین ادبیات و مبانی…

  • دانلود پاورپوینت همزمانی سیستم OFDM مبتنی بر همبستگی سمبل های دریافتی و روش های تخمین کانال مبتنی بر ارسال سمبل پایلوت

    دانلود پاورپوینت همزمانی سیستم OFDM مبتنی بر همبستگی سمبل های دریافتی و روش های تخمین کانال مبتنی بر ارسال سمبل پایلوت سیستم OFDM همزمانی فریمی مدولاسیون چندحاملی دانلود پاورپوینت همزمانی فریمی در سیستم OFDM دانلود پاورپوینت ارائه الگوریتم جدید برای…

  • محاسبه عملكرد منطقی با قطب‌ها (poles) و باقیمانده‌ها

    محاسبه عملكرد منطقی با قطب‌ها (poles) و باقیمانده‌ها كسری جزئی اعداد چند قطبی قطبها و باقیمانده ها سیستم ماشین حساب جبری كامپبوتری محاسبه عملكرد منطقی با قطبها و باقیمانده ها دانلود مقاله رشته حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر فرم 28 سوالی همراه با تفسیر، روایی و پایایی معتبر

    پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر فرم 28 سوالی همراه با تفسیر، روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه سلامت روان گلدبرگ پرسشنامه سلامت روان گلدبرگ و هیلر دانلود پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ تفسیر پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ دانلود…

  • بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین

    بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین بازاریابی بانکداری نوین نقش بازاریابی در بانکداری نوین بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین بازاریابی اینترنتی در صنعت بانکداری بانكداری الكترونیكی در ایران ‏دانلود پایان نامه مدیریت ‏دانلود پایان نامه رشته مدیریت…

  • بررسی نفقه و جهیزیه به عنوان آثار مالی انحلال نکاح

    بررسی نفقه و جهیزیه به عنوان آثار مالی انحلال نکاح نفقه درعقد منقطع ماهیت حق زن بر نفقه نفقه پس از انحلال عقد دائم نفقه پس از آثار مالی انحلال نکاح جهیزیه پس از آثار مالی انحلال نکاح چگونگی استرداد…

  • تاثیر جغرافیا بر فرهنگ و تشریح ساختار اجتماعی و اصالت ترکمن

    تاثیر جغرافیا بر فرهنگ و تشریح ساختار اجتماعی و اصالت ترکمن تاریخ اجتماعی ترکمن ساختار اجتماعی ترکمن ساختار اجتماعی و اصالت ترکمن تاثیر جغرافیا بر فرهنگ ترکمن تشریح ساختار اجتماعی و اصالت ترکمن عوامل مهم در تبیین ساختار اجتماعی طوایف…

  • بررسی تاثیر سرمایه فکری در شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران بر شاخص توسعه انسانی

    بررسی تاثیر سرمایه فکری در شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران بر شاخص توسعه انسانی سرمایه فکری در شرکت های بورس شاخص توسعه انسانی در شرکت های بورس تاثیر سرمایه فکری بر شاخص توسعه انسانی رابطه سرمایه فکری و…

  • فایل های پاورپوینت درس تصمیم گیری در مسایل مالی دکتر لشگری

    فایل های پاورپوینت درس تصمیم گیری در مسایل مالی دکتر لشگری تصمیم گیری در مسایل مالی دکتر لشگری رفتن به سایت اصلی فایل های پاورپوینت درس تصمیم گیری در مسایل مالی دکتر لشگریشامل مباحث زیر می باشد.اجاره داراییها به تعداد…