مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز

مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز
ادبیات نظری ارزش ویژه برند سبز
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند سبز
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری  رشته مدیریت

ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز

 

 

 

مقدمه

امروزه سازگاری با محیط زیست برای ایجاد اهداف گسترده برای ذینفعان مختلف در اجتماع در اولویت قرار دارد و بصورت جدی با سلامت انسان در ارتباط است (Khandoker and Mahbubul, 2011). نگرانی در حال رشدی در مورد مباحث مرتبط با محیط زیست در سطح جهانی وجود دارد. آگاهی مصرف­کنندگان افزایش یافته است و آنان متوجه شده­اند که خریدشان می­تواند باعث آسیب جدی به تعادل محیط زیست در زمین شود (Rahbar, 2008). بنابراین اکثر شرکت­­ها مایل به پذیرش حفاظت زیست­محیطی به عنوان مسئولیت اجتماعی خودشان هستند (Chen, 2011). مسئولیت اجتماعی در تولید محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست برای شرکت­هایی اهمیت پیدا می­کند که به دنبال مزیت رقابتی در دنیای کسب و کار هستند (Wahid, Rahbar and Shyan, 2011). همچنین اخیراً توجه زیست­محیطی با در نظر گرفتن گرم شدن جهانی به سرعت به عنوان یک مفهوم کلی نشان داده می­­شود، بنابراین شرکت­­های دوراندیش به دنبال استفاده کردن از این فرصت سبز هستند (Lee, Chang and Chen, 2013).

در این زمینه، بازاریابی سبز توجه مشتری را نسبت به بعضی از صنایع همانند اطلاعات و الکترونیک مبذول می­دارد (Chen, 2008). با این وجود همه شرکت­­ها دارای توانایی­­های کافی جهت انجام فعالیت­­های بازاریابی سبز نمی­باشند. برای شرکت­­ها، بازاریابی سبز باید تمام جنبه­­های عناصر و مفاهیم بازاریابی معمول را دربر بگیرد (Chang and Chen, 2013).­ شرکت­­ها باید به دنبال به کارگیری فعالیت­های بازاریابی سبز جهت رسیدن به تمایز برندی برتر و به دست آوردن مزیت رقابتی و همچنین گسترش کیفیت درک شده زیست­محیطی و آگاهی برندی در بازار باشند. هر چقدر که محصولات سبز مشهورتر شوند، شرکت­های بازایابی سبز نیز از شهرت برخوردار خواهند شد.

بازاریابی سبز دربردارنده محصولات و خدمات ارتقایی و توسعه یافته­ای است که ارضاء کننده خواسته­­ها و نیازهای زیست­محیطی مشتریان بدون تأثیر زیان بخش بر محیط است. اگر شرکت­­ها مایل به عرضه کردن محصولات سبز باشند، فعالیت­های بازاریابی سبز برای آنها در تعیین چگونگی مقدار منفعت قابل کسب مهم است. بازاریابی سبز می­تواند تغییر دهنده­ی فعالیت­­های بازاریابی در بازار باشد و با توجه به ایجاد نیازهای مشتری برای محصولات سبز، تمایزی را به وجود آورد (Chen, Chang and Wu, 2012). در نتیجه، مشتریان علاقه­مند به خرید محصولات از شرکتی هستند که از نظر اجتماعی و محیطی مسئولیت­پذیر می­باشند (Chang and Chen, 2012). بدین ترتیب شركت­ها این فرصت را دارند كه عملكرد زیست­محیطی­شان را بهبود بخشند و از تقاضاهای جدید مربوط به بازار سبز منتفع شوند (عباسی، عنایتی و رهبری ، 1391، 36).

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

اعتبار برند، تصویر برند سبز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوّم : ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز…………………………………………………………………………….. 18

2-2- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….30

2-2-1-ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………………………………….34

2-2-2- کیفیت درک شده برند………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند……………………………………………………………………………………..37

2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز……………………………………………………….38

2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………38

2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند……………………………………………………………….39

2-2-3- ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………………………………………….. 40

2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز……………………………………………………………………………….41

2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………..42

2-2-4- اعتبار برند………………………………………………………………………………………………………………….  43

2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند……………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………46

2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز……………………………………………………………………….47

2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………47

2-2-5-  تصویر برند سبز…………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز……………………………………………………………………………………………. 50

2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………….. 51

2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………. 52

2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………….. 52

2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری…………………………………………………………………………………….. 52

2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت………………………………………………………………………………………. 52

2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی…………………………………………………………………………………………… 52

2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………. 54

2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر………………………………………………………………………………… 54

2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر………………………………………………………………………………………………. 56

2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………… 58

2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك …………………………………………………………………………………. 59

2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو…………………………………………………………………………………. 61

2-3-2-7- مدل طنین برند کلر………………………………………………………………………………………………….. 61

2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن…………………………………………………………………………….. 63

2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران………………………………………………… 65

2-6- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 66

2-6- 1- داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 66

2-6-2- خارجی………………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی………………………………………………………………………………………20

(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند………………………………………………………. 53

(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………….67

(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل………………………………………………….68

(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم………………………………………………….68

(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم…………………………………………………69

(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم………………………………………………70

(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم………………………………………………..71

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………….53

(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر………………………………………………………………………………………… 55

(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر……………………………………………………………………………………………56

(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………….59

(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك………………………………………………………………………………….. 60

(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو………………………………………………………………………………… 61

(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر…………………………………………………………………………………………………. 62

(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن……………………………………………………………………………. 63

(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران……………………………………………………..65

 

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری تحلیل پوششی داده ها ادبیات و مبانی نظری تحلیل پوششی داده ها پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها دانلود پیشینه تحقیق تحلیل پوششی داده ها دانلود مبانی نظری تحلیل…

  • پرسش نامه انگیزش شغل از دیدگاه کارکنان هاکمن و اولدهام

    پرسش نامه انگیزش شغل از دیدگاه کارکنان هاکمن و اولدهام پرسش نامه انگیزش هاکمن و اولدهام شغل از دیدگاه کارکنان رفتن به سایت اصلی محتوای این بسته شامل موارد زیر می باشد : پرسشنامه عنوان کامل: پرسشنامه انگیزش شغل از…

  • اخلاق کار در ایران و ضرورت پرداختن به آن

    اخلاق کار در ایران و ضرورت پرداختن به آن کلمات کلیدی : ابعاد اخلاق کاری اخلاق کار در ایران پایان نامه اخلاق کاری انواع اخلاق در سازمانها عوامل موثر بر رعایت اخلاق کاری اهمیت و ضرورت پرداختن به اخلاق کاری…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رضایت از زندگی زناشویی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رضایت از زندگی زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رضایت از زندگی زناشویی مبانی نظری رضایت از زندگی زناشویی پیشینه تحقیق رضایت از زندگی زناشویی پیشینه داخلی رضایت از زندگی زناشویی…

  • پرسشنامه توسعه زنجیره تامین طبق مدل های ترکیبی ناب و چابک

    پرسشنامه توسعه زنجیره تامین طبق مدل های ترکیبی ناب و چابک کلمات کلیدی : پرسشنامه زنجیره تامین ناب پرسشنامه زنجیره تامین چابک پرسشنامه توسعه زنجیره تامین پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین ناب پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین چابک پرسشنامه اثرات…

  • پاورپوینت تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن

    پاورپوینت تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن کلمات کلیدی : پاورپوینت تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن تحقیق تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن قانون رسیدگی به تخلفات اداری قانون…

  • منطقه گرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

    منطقه گرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران منطقه گرایی سیاست خارجی جایگاه منطقه گرایی در سیاست خارجی ایران منطقه گرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانلود مقالات کارشناسی ارشد علوم سیاسی…

  • مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر نرخ طلا و ارائه مدل پیش بینی نرخ آن با استفاده از تکنیکهای پیشرفته داده کاوی

    مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر نرخ طلا و ارائه مدل پیش بینی نرخ آن با استفاده از تکنیکهای پیشرفته داده کاوی عوامل موثر بر قیمت طلا عوامل موثر بر قیمت طلا در ایران پیش بینی قیمت طلا با داده…

  • مبانی نظری بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک

    مبانی نظری بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک مدل های سبک تفکر نظریه های سبک های تفکر انواع سبک های تفکر استرنبرگ انواع سبک های تفکر از دیدگاه روانشناسی تاثیر سازگاری زناشویی بر اضطراب کودک تاثیر…

  • مقاله رشته مهندسی کشاورزی با عنوان سیستم های اطلاعاتی مدیریت در کشاورزی

    مقاله رشته مهندسی کشاورزی با عنوان سیستم های اطلاعاتی مدیریت در کشاورزی سیستم های اطلاعاتی سیستم های اطلاعاتی مدیریت سیستم های اطلاعاتی مدیریت در کشاورزی دانلود مقاله رشته مهندسی کشاورزی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مهندسی کشاورزی سیستم…

  • آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم

    آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم آلودگی هوای شهری ، آب و هوا و تاثیر آن بر ابتلا به آسم رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده هدف: مطالعه مکانیسم تشکیل کیفیت…

  • بررسی و مقایسه طرح ساختاری-راهبردی در ایران با نمونه های کشورهای دیگر

    بررسی و مقایسه طرح ساختاری-راهبردی در ایران با نمونه های کشورهای دیگر مقایسه طرح ساختاریراهبردی در ایران و جهان طرح های ساختاری راهبردی الگو و طراحی برنامه ریزی شهری در جهان ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی بررسی سیر…

  • پرسشنامه آسیب شناسی سیستم مدیریت استعداد در شرکت

    پرسشنامه آسیب شناسی سیستم مدیریت استعداد در شرکت پرسشنامه مدیریت استعداد دانلود پرسشنامه مدیریت استعداد پرسشنامه مدیریت استعداد آرمسترانگ پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس پرسشنامه مدیریت استعداد فیلیپس و راپر پرسشنامه مدیریت استعداد اوهلی دانلود پرسشنامه مدیریت استعداد پرسشنامه مدیریت استعداد…

  • معامله اعضا بدن افراد زنده در حقوق انگلستان

    معامله اعضا بدن افراد زنده در حقوق انگلستان معامله اعضا بدن معامله اعضا بدن افراد زنده ماهیت حقوقی انتقال اعضاء افراد زنده قواعد کلی معامله اعضا بدن افراد زنده تحقیق در مورد معامله اعضا بدن قواعد حقوقی خاص انتقال اعضا…

  • مبانی نظری بررسی رابطه بین اختلالات شخصیتی و مدیریت بدن در بین زنان

    مبانی نظری بررسی رابطه بین اختلالات شخصیتی و مدیریت بدن در بین زنان نشانه های اختلال شخصیت ویژگی های اختلال شخصیتی اختلالات شخصیتی در بین زنان مدیریت بدن در بین زنان مبانی نظری اختلالات شخصیت مبانی نظری اختلال شخصیت مبانی…

  • قواعد عمومی حاکم بر انتقال اعضاء و بافت های بدن انسان در حقوق انگلستان

    قواعد عمومی حاکم بر انتقال اعضاء و بافت های بدن انسان در حقوق انگلستان معامله اعضا بدن تحقیق در مورد معامله اعضا بدن معامله اعضا بدن در حقوق انگلستان قواعد عمومی حاکم بر انتقال اعضا در حقوق انگلستان رفتن به…

  • پرسشنامه استاندارد محقق ساخته ارزیابی عملکرد شهرداری ها

    پرسشنامه استاندارد محقق ساخته ارزیابی عملکرد شهرداری ها پرسشنامه ارزیابی عملکرد شهرداری پرسشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها پرسشنامه ارزیابی عملکرد شهرداری ها پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی عملکرد شهرداری دانلود پرسشنامه استاندارد ارزیابی عملکرد شهرداری ها رفتن به سایت اصلی مقدمه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودنظارتی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودنظارتی مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات و مبانی نظری خودکنترلی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی 64 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه داخلی یادگیری سازمانی پیشینه خارجی یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی ادبیات نظری یادگیری سازمانی فصل دوم پایان…

  • بررسی جرم سرقت و جرم شناسی آن

    بررسی جرم سرقت و جرم شناسی آن جرم شناسی سرقت عوامل موثر بر سرقت راههای پیشگیری از سرقت تحقیق در مورد سرقت علل و انگیزه سرقت بررسی علل و انگیزه سرقت پایان نامه سرقت دانلود پایان نامه عوامل موثر بر…

  • پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی مبتنی بر پردازش اطلاعات

    پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی مبتنی بر پردازش اطلاعات کلمات کلیدی : پروتکل درمانی افسردگی خرید پروتکل درمانی افسردگی پروتکل درمانی افسردگی اساسی پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی دانلود و خرید پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی کاهش…

  • پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت روابط عمومی

    پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت روابط عمومی روابط عمومی سیستم های سازمانی روابط عمومی ایران مدیریت روابط عمومی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت…

  • نظریه ها و متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی

    نظریه ها و متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی بروفی نظریه های رضایت شغلی کارکنان نظریه های مربوط به رضایت شغلی نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی مدل ها و نظریه های…

  • پرسشنامه اختلال رفتاری آخن باخ، سیاهه رفتاری کودک (CBCL)

    پرسشنامه اختلال رفتاری آخن باخ، سیاهه رفتاری کودک (CBCL) کلمات کلیدی : پرسشنامه آخنباخ cbcl نحوه نمره گذاری cbcl دانلود پرسشنامه آخنباخ پرسشنامه سیاهه رفتاری اخنباخ پرسشنامه اختلالات رفتاری کودکان پرسشنامه سیاهه رفتاری کودک آخنباخ پرسشنامه اختلالات رفتاری آخن باخ…

  • مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی ERP

    مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی ERP مبانی نظری پیاده سازی ERP دانلود مبانی نظری پیاده سازی ERP پیشینه تحقیق پیاده سازی ERP ادبیات نظری پیاده سازی ERP فصل دوم پایان نامه پیاده سازی ERP مبانی نظری و پیشینه تحقیق…