مبانی نظری علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران

مبانی نظری علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران

ارزش ویژه برند
مبانی نظری ارزش ویژه برند
عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند
مبانی نظری عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکتهای بیمه
علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران
عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران بیمه نامه بدنه اتومبیل

 

 

 

 

 

چکیده

موفقیت یك سازمان تنها در مجموعه اهداف روشنی كه سازمان برای خودش قرار می دهد تعیین می گردد. برای بسیاری از سازمانهای خدماتی، سود یك هدف مهم هست و می تواند تركیبی از نتایج مالی كوتاه مدت (افزایش منابع یا جریان نقدی) و افزایش ارزش ویژه ی برندباشد. عواملی چون كیفیت ادراك شده، وفاداری به برند، آگاهی برند وتداعی برند ابعاد تشكیل دهنده ارزش ویژه برند هستند”.آکر “یکی از برجسته ترین دانشمندانی است که عوامل موثر بر ارزش ویژه برند را در قالب یک مدل ارایه نموده است .این مطالعه به ارزیابی عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه می پردازد. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی است و نحوه گرد آوری داد ه ها از نوع پیمایشی است.بدین منظور پرسشنامه ای با 26 سوال طراحی گردیده است.

برای پاسخ به سوالات مطروحه 200 نفر از خریداران بیمه نامه بدنه اتومبیل4شرکت خصوصی  بیمه گر آسیا، البرز، ملت و پارسیان که بیشترین سهم از بازار بیمه بدنه اتومبیل را دارا هستند  به عنوان نمونه آماری این پژوهش انتخاب گردید روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید.نتایج تحقیق نشان می دهد کیفیت ادراک شده،.وفاداری برند و تداعی گرها بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه ای به طور مستقیم تاثیر گذار است و آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند به طور مستقیم موثر نمی باشد.

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

تداعی برند

 

 

 

 

مقدمه

چنان‌كه می دانید در قرن بیست و یكم تحولات تكنولوژی، حمل و نقل و ارتباطات با سرعت و وسعت شگفت‌آوری انجام پذیرفته كه در نتیجه آن بیمه‌ها را نیز از زوایای مختلف و با شتاب توسعه داده است.در حال حاضر 20 برند بیمه‌گر به صورت 1 شركت دولتی و 15 شركت خصوصی و 3 شركت بیمه غیردولتی در مناطق آزاد اقتصادی و 1 شركت بیمه اتكایی در كشور فعال می‌باشند كه خدمات بیمه ای را در بیش از15200 نمایندگی و 270 كارگزاری ارائه می‌دهند. هم‌اكنون ضریب نفوذ بیمه در ایران معادل 5/1 درصد تولید ناخالص داخلی است كه با احتساب حق بیمه‌های تأمین اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های حمایتی، این ضریب معادل 6/4 درصد خواهد بود. 

 

در حالی كه در كشورهای توسعه‌یافته حدوداً 17 درصد است. لذا می‌توان متوجه شد كه دریافت حق بیمه‌های بالا، عدم آگاهی عمومی نسبت به كاركردهای بیمه، كافی نبودن تأمین‌های ارائه شده توسط شركت‌های بیمه، تحمیل شرایط یك‌طرفه و ارائه بیمه‌های سنتی به مردم، وجود آئین‌نامه‌ها و مقررات دست و پا گیر الزام به رعایت نرخ‌های ثابت و اجتناب از تخفیف براساس مصوبات شورای عالی بیمه، از جمله چالش‌هایی هستند كه كاهش فروش بیمه‌ها را در پی داشته‌اند. اگرچه طی یك دهه گذشته صنعت بیمه در ایران رشد قابل قبولی داشته اما هنوز آن‌طور كه باید به نیازهای اولیه مشتریان خود نگاه عمیقی نکرده است.در سال های گذشته با افزایش تعداد شرکت های خصوصی بیمه گر رقابت میان آنها به طور چشم گیری افزایش یافته است. در نتیجه یکی از نکات كلیدی در موفقیت استراتژی‌های بازاریابی درك رفتار مصرف‌كننده در تقابل با برندهاست. 

 

بدین‌ترتیب شناسایی نیازهای مصرف‌كنندگان و عوامل اثرگذار در انتخاب آنها از بین برندهای مختلف امری مهم به نظر می‌رسد. از این‌رو پژوهش حاضر در صدد است تا عوامل تأثیرگذار بر ارزش ویژه برند شركت‌های بیمه را مورد بررسی قرار دهد. امید است نتایج این پژوهش در جهت ارتقای خدمات بیمه‌ای مطابق با مطلوبیت‌های ارزشی مصرف‌كنندگان، ارائه اطلاعات به مدیران شركت‌های بیمه‌گر، تهیه استراتژی مناسب برای تأمین اطلاعات مورد نیاز شركت‌ها و همچنین برای برنامه‌های حمایتی بیمه مركزی ایران از شركت‌های بیمه‌گر در جهت آزادسازی رقابت و حذف مقررات دست و پا گیرمفید واقع گردد.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه ی تحقیق 

مقدمه 10

2-1- مفاهیم برند 11 

2-1-1- اهمیت برند 13

2-1-2- ارزش اقتصادی برند 16

2-1-3- برندینگ 16

2-1-3-1- برندینگ خدمات  17

2-1-4- مفهوم ارزش ویژه برند 23

2-1-5- اهمیت ارزش ویژه برند  28

2-1-6- رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند  30

2-1-6-1- رویکرد درون به بیرون  30

2-1-6-2- رویکرد بیرون به درون  33

2-1-6-3- رویکرد ترکییی 45

2-1-7-1- مدل ارزش ویژه برند آکر 49

2-1-7-2- مدل ارزش ویژه برند کلر 67

2-1-7-3- مدل ارزیابی دارایی برند رابکیم 70

2-1-7-4- مدل ایکویتر برند 72

2-1-7-5- مدل اینتر برند 72

2-1-7-6- مدل برندز 73

2-1-7-7- مدل رزونانس برند  74

2-1-8- مدل مفهومی تحقیق 79

2-1-9- چهارچوب نظری تحقیق 80

2-1-10- آشنایی با صنعت بیمه 83

2-1-10-1- مفاهیم بیمه 85

2-1-10-2- تاریخچه بیمه 87

2-1-10-3- خصوصی سازی صنعت بیمه  90

2-1-10-4- طرح تحول صنعت بیمه 91

2-1-11- پیشینه تحقیق 94

2-1-11-1- مروری بر تحقیقات گذشته خارجی 94

2-1-11-2- مروری بر تحقیقات گذشته داخلی 95

 

 

منابع

 

 

شکل‌ها

شکل 2-2- مدل نتمیر و همکاران 41

شکل 2-3- مدل تیلور و همکاران 42

شکل 2-4- دسته بندی رویکرد ارزش ویژه برند والستر 43

شکل 2-5- مدل ارزیابی ارزش ویژه برند جهانی 47

شکل 2-6- چگونه ارزش ویژه برند ارزش زایی میک ند 51

شکل 2-7- ابعاد دانش برند کلر 68

شکل 2-8- مدل برند یانگ و رابیم 72

شکل 2-9- هرم رزونانس برند 77

 

جداول

جدول 2-2- تحقیقات انجام شده بر روی ارزش ویژه برندکیم و کیم 48

 

نمودارها

نمودار 2-1- ارزیابی کیفیت خدمات و محصولات 23

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت کارکنان مبانی نظری ترک خدمت کارکنان ادبیات نظری ترک خدمت کارکنان چارچوب نظری ترک خدمت کارکنان فصل دوم پایان نامه ترک خدمت کارکنان دانلود مبانی نظری ترک خدمت کارکنان پیشینه ترک خدمت کارکنان…

  • پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد با روش تحلیل پوششی داده های فازی

    پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد با روش تحلیل پوششی داده های فازی مدل ارزیابی عملکرد سازمان مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد سازمان پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمان پروپوزال ارزیابی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 5

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 5 مبانی نظری اضطراب اجتماعی ادبیات نظری اضطراب اجتماعی چارچوب نظری اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه اضطراب اجتماعی دانلود مبانی نظری اضطراب اجتماعی پیشینه اضطراب اجتماعی پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی پیشینه داخلی…

  • مدل مکانیابی و تخصیص برای ارائه دهندگان خدمات با قابلیت کاربرد در سازمان غیرانتفاعی بهداشت و درمان

    مدل مکانیابی و تخصیص برای ارائه دهندگان خدمات با قابلیت کاربرد در سازمان غیرانتفاعی بهداشت و درمان کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رایگان رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده رایگان رشته صنایع مقاله…

  • پاورپوینت هدفگذاری در مدیریت استراتژیک

    پاورپوینت هدفگذاری در مدیریت استراتژیک دانلود پاورپوینت هدفگذاری در مدیریت استراتژیک انواع هدف، فرآیند هدفگذاری ویژگیهای هدفگذاری خوب چگونگی هدفگذاری و رسیدن به آن ماهیت هدفهای سازمانی، مدیریت بر مبنای هدف مراحل مدیریت بر مبنای هدف مدیریت غیر مبتنی بر…

  • تحلیل پوششی داده ها و بررسی مدلهای آن

    تحلیل پوششی داده ها و بررسی مدلهای آن تحلیل پوششی داده ها شاخص مالم كوئیست  تاریخچه تحلیل پوششی داده‌ها تحلیل پوششی داده‌ها مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده‌ها تحقیق تحلیل پوششی داده ها تحقیق مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده ها رفتن…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی کلمات کلیدی : پرسشنامه قصد خرید مشتریان پرسشنامه قصد خرید مشتری دانلود پرسشنامه قصد خرید پرسشنامه استاندارد قصد خرید پرسشنامه قصد خرید کالاهای تقلبی پرسشنامه عوامل موثر بر قصد خرید محصولات…

  • بررسی رویکرد های نظری اوقات فراغت و فعالیت های جسمانی

    بررسی رویکرد های نظری اوقات فراغت و فعالیت های جسمانی کلمات کلیدی : اوقات فراغت از دیدگاه اسلام عوامل موثر برگذران اوقات فراغت اوقات فراغت از دیدگاه جامعه شناسی اوقات فراغت و عوامل اجتماعی موثر بر آن اهمیت اوقات فراغت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری ادبیات نظری ارزش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی شغلی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دلبستگی شغلی مبانی نظری دلبستگی شغلی پیشینه تحقیق دلبستگی شغلی پیشینه داخلی دلبستگی شغلی پیشینه خارجی دلبستگی شغلی پیشینه پژوهش دلبستگی شغلی پیشینه نظری دلبستگی شغلی…

  • رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان

    رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان تسهیم دانش عملکرد شغلی کارکنان رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان پایان نامه تسهیم دانش پایان نامه عملکرد شغلی کارکنان عوامل موثر بر عملکرد شغلی عوامل موثر بر تسهیم دانش تئوری های…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی خلاقیت

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی خلاقیت کلمات کلیدی : مبانی نظری خلاقیت پیشینه تحقیق خلاقیت پیشینه خارجی خلاقیت پیشینه داخلی خلاقیت پیشینه تاریخی خلاقیت پیشینه تحقیق درباره خلاقیت تاریخچه خلاقیت در ایران پیشینه تحقیق در مورد خلاقیت پیشینه نظری خلاقیت…

  • مدل های اثربخشی سازمانی و عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان

    مدل های اثربخشی سازمانی و عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان مفهوم اثربخشی الگویی برای اثر بخشی ویژگی  نظام های اثر بخش مدل های اثربخشی سازمانی ادغام معیارهای اثربخشی در مدیریت     عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین…

  • پاورپوینت تعریف توسعه و مفاهیم مربوط به آن

    پاورپوینت تعریف توسعه و مفاهیم مربوط به آن کلمات کلیدی : پاورپوینت تعریف توسعه و مفاهیم مربوط به آن توسعه و مفاهیم مربوط به آن مفاهیم مربوط به توسعه تغییر اجتماعی انواع تغییر اجتماعی رابطه تغییر اجتماعی و توسعه مفهوم…

  • انسان، جامعه و دستاورد حاصل از تعامل این دو

    انسان، جامعه و دستاورد حاصل از تعامل این دو الگوهای اجتماعی تعامل انسان و جامعه دانلود مقاله انسان، جامعه و دستاورد حاصل از تعامل این دو ویژگی های اساسی انسانی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط 51 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی روابط 51 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه غنی سازی روابط مبانی نظری غنی سازی روابط پیشینه تحقیق غنی سازی روابط پیشینه داخلی غنی سازی روابط پیشینه خارجی غنی سازی روابط…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش 45 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فعالیت های پیشبرد فروش مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش پیشینه داخلی فعالیت های پیشبرد فروش…

  • پاورپوینت مبحث تجزیه وتحلیل تعارض تئوری بازی ها

    پاورپوینت مبحث تجزیه وتحلیل تعارض تئوری بازی ها کلمات کلیدی : پاورپوینت مبحث تجزیه وتحلیل تعارض تئوری بازی ها رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مبحث تجزیه وتحلیل تعارض (تئوری بازی ها) فصل9 کتاب اسکات به تعداد 47 اسلاید قابل ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای 27 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای 27 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب رایانه ای مبانی نظری اضطراب رایانه ای پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای پیشینه داخلی اضطراب رایانه ای پیشینه خارجی اضطراب رایانه ای…

  • پایان نامه رشته کشاورزی و محیط زیست با عنوان منابع طبیعی منطقه 12 تهران و نقش آن در كاهش آلودگی‌ها

    پایان نامه رشته کشاورزی و محیط زیست با عنوان منابع طبیعی منطقه 12 تهران و نقش آن در كاهش آلودگی‌ها فضای سبز تاریخچه گیاهان آپارتمانی ضرورت فضای سبز شهری منابع طبیعی منطقه 12 تهران دانلود پایان نامه رشته کشاورزی و…

  • مقاله ترجمه شده رشته مکانیک و مواد با عنوان مدل ساختار مایع تعاملی برای نانو لوله های کربنی با در نظرگرفتن اثر اندازه‎ ‎نانو جریان و نانو ‏ساختار

    مقاله ترجمه شده رشته مکانیک و مواد با عنوان مدل ساختار مایع تعاملی برای نانو لوله های کربنی با در نظرگرفتن اثر اندازه‎ ‎نانو جریان و نانو ‏ساختار عدد نودسن پارامتر ‏ویسکوزیته بی ثباتی واگرایی سرعت جریان بحرانی تعامل ساختار…

  • بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر

    بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر موزه در ایران موزه از نگاه ایکوم بررسی لزوم ایجاد موزه طرح راه اندازی موزه شهر دماوند دانلود پایان نامه رشته گردشگری بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • بررسی نظریه های شادکامی و ویژگی افراد شادکام

    بررسی نظریه های شادکامی و ویژگی افراد شادکام نظریه های شادمانی شادکامی از دیدگاه روانشناختی شادکامی از دیدگاه جامعه شناختی ویژگیهای اصلی افراد شادکام مقالات شادکامی شادکامی doc پایان نامه شادکامی شادکامی چیست تعریف شادکامی در روانشناسی نظریه های شادکامی…

  • پرسشنامه امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

    پرسشنامه امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استقرار مدیریت دانش پرسشنامه امکان سنجی استقرار مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پرسشنامه پیاده سازی سیستم…

  • ​​​​​​​الگوها و نظریه های روانشناسی در مورد تعامل دانش آموزان

    ​​​​​​​الگوها و نظریه های روانشناسی در مورد تعامل دانش آموزان کلمات کلیدی : تحقیق در مورد تعامل دانش آموز الگوی انگیزشی تعامل دانش آموز نظریه دلبستگی تعامل دانش آموز نظریه کنترل اجتماعی تعامل دانش آموز مدل آشنایی - مشارکت تعامل…