مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

ارزش ویژه برند کاله
ارزش ویژه برند در شرکت کاله
رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند
مبانی نظری ارزش ویژه برند
مبانی نظری بسط برند
مبانی نظری ارزش ویژه برند در شرکت کاله

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

تحقیق حاضر بر اساس روش گردآوری داده ها،تحقیق توصیفی واز نوع پیمایشی است.داده های 377 پرسشنامه مبنای تحلیل قرارگرفت.جهت تجزیه و تحلیل داده ها وتایید مدل نیز از روش آزمون تحلیل رگرسیون استفاده شده است ونتایج این پژوهش نشان می دهد که سه بعد از مدل ارزش ویژه برند آکر(وفاداری به برند،آگاهی از برند،تداعی ازبرند)بر ارزیابی از بسط برند تأثیرمعنا داردارد ولی بین کیفیت ادراک شده و ارزیابی از بسط برند رابطه ی معنا داری وجود ندارد.نوگرایی مصرف کننده و تناسب محصول دو متغیر ارزش ویژه ی برند و ارزیابی از بسط برند  را تعدیل می کنند.

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزش ویژه ی برند

ارزیابی از بسط برند

نوگرایی مصرف کننده

تناسب محصول

 

 

 

 

 

مقدمه 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.در این فصل به بررسی و ارائه توضیحات در خصوص بیان مساله و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق و اهداف و فرضیه های تحقیق و در آخر به تعریف واژه های کلیدی تحقیق پرداخته می شود. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

 

فصل دوم

مقدمه 10

1-2 نگرشی بر تحول نام تجاری در ایران 11

2-2 تعاریف برند 11

2-3 معانی نام و نشان تجاری 13

2-4 ارزش و اهمیت نام تجاری 14

2-4-1 ارزش نام یک نام تجاری خاص برای مصرف کننده 14

2-4-2 ارزش یک نام تجاری خاص برای سهامداران از نظر مالی 15

2-5 برندسازی 17

2-6 وجود برند 18

2-7 ارزش ویژه برند 18

2-8 دیدگاه ارزش ویژه نام و نشان تجاری کلر 19

2-9 استراتژی نام تجاری ، استراتژی کسب و کار 19

2-10 رویکردهای اندازه گیری ارزش ویژه برند 22

2-11 مدلهای ارزش ویژه برند 23

2-12 مدل ارزش ویژه آکر 29

2-13 تعریف مفاهیم و اجزای برند 30

2-14 بسط برند 35

2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37

2-16 تناسب درک شده از برند 39

2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41

2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43

2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45

2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47

2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50

2-20 مزایای بسط برند 50

2-21 مروری بر تحقیقات پیشین 52

2-21-1 تحقیقات خارجی 52

2-21-2 تحقیقات داخلی 57

2-22 مدل مفهومی 61

2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62

 

منابع  و مآخذ                                                                                                    

 

 

  • نقش دیوان کیفری بین المللی در تامین صلح جهانی

    نقش دیوان کیفری بین المللی در تامین صلح جهانی تامین صلح جهانی اختلافات بین المللی دیوان کیفری بین المللی شورای امنیت و صلح جهانی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی نقش دیوان کیفری بین المللی در…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اشتراک دانش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اشتراک دانش کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اشتراک دانش مبانی نظری اشتراک دانش پیشینه تحقیق اشتراک دانش پیشینه داخلی اشتراک دانش پیشینه خارجی اشتراک دانش پیشینه پژوهش اشتراک دانش پیشینه نظری اشتراک دانش…

  • پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

    پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پرسشنامه erp پرسشنامه ارزیابی پیاده سازی erp پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پرسشنامه ارزیابی پیاده سازی erp در سازمان های دولتی پرسشنامه برنامه ریزی منابع سازمانی پرسشنامه عوامل حیاتی…

  • پرسشنامه ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

    پرسشنامه ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پرسشنامه تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پرسشنامه رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر…

  • مبانی نظری مقررات کیفری شکلی ایران

    مبانی نظری مقررات کیفری شکلی ایران مبانی نظری مقررات کیفری شکلی ایران پیشینه پژوهش مقررات کیفری شکلی ایران پیشینه تحقیق مقررات کیفری شکلی ایران فصل دوم پایان نامه مقررات کیفری شکلی ایران دانلود مبانی نظری مقررات کیفری شکلی ایران دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات 124 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات 124 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ساختار سازمانی مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق ساختار سازمانی پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات…

  • پاورپوینت با موضوع هویت برند

    پاورپوینت با موضوع هویت برند دانلود رایگان پاورپوینت هویت برند پاورپوینت هویت برند هویت برند مفهوم برند، لوگو و هویت برند مدیریت کارا و مناسب برند ابعاد هویت برند حوزه های تاثیر گذاری برند سهم برند قوی و کارا سهم…

  • پایان نامه داده کاوی در بانک

    پایان نامه داده کاوی در بانک کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining پایان نامه در مورد داده کاوی در بانک موضوع پایان نامه…

  • مقاله ترجمه شده طراحی زنجیره تأمین استوار با تولید چابک تحت عدم قطعیت تقاضا

    مقاله ترجمه شده طراحی زنجیره تأمین استوار با تولید چابک تحت عدم قطعیت تقاضا کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده طراحی زنجیره تأمین استوار با تولید چابک…

  • مدیریت و بازیافت زباله های شهری

    مدیریت و بازیافت زباله های شهری انواع زباله ها زباله های شهری بازیافت زباله های شهری مدیریت زباله های شهری مدیریت و بازیافت زباله های شهری دانلود مقالات محیط زیست دانلود مقالات رشته محیط زیست رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • خاک های مشکل آفرین و روش های بهسازی آن

    خاک های مشکل آفرین و روش های بهسازی آن خاک مسأله دار تزریق بهسازی خاک مقاومت برشی خاک های مشکل آفرین و روش های بهسازی آن بهسازی زمین دانلود مقالات کارشناسی ارشد عمران دانلود مقالات ارشد عمران رفتن به سایت…

  • مبانی نظری بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

    مبانی نظری بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی توسعه تفكر ناب اصول تولید ناب مكانیزم های اجرای تولید ناب مدل های تولید ناب رابطه بین تولید ناب و عملکرد مبانی نظری رابطه بین تولید ناب و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 7

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 7 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

  • تحلیل مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی وخودروهای احتراق داخلی

    تحلیل مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی وخودروهای احتراق داخلی سیستم انتقال قدرت خودروهای برقی سیستم انتقال قدرت خودروهای احتراق داخلی بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی بررسی سیستم انتقال در خودروهای احتراق داخلی بررسی سیستم انتقال قدرت در…

  • بررسی ساز و برگ سیستمهای انتقال جریان متناوب انعطاف‌پذیر

    بررسی ساز و برگ سیستمهای انتقال جریان متناوب انعطاف‌پذیر تجهیزات انتقال انرژی الکتریکی سیستمهای مدرن انتقال انرژی سیستم انتقال جریان متناوب انعطاف‌پذیر بررسی انواع تجهیزات خانواده FACTS بهره برداری و کنترل سیستمهای قدرت بررسی تجهیزات سیستمهای انتقال جریان متناوب انعطاف‌پذیر…

  • الگوهای تكامل فرآیند نوآوری تكنولوژیكی و بررسی تاثیر آن در دانشگاه ها

    الگوهای تكامل فرآیند نوآوری تكنولوژیكی و بررسی تاثیر آن در دانشگاه ها نوآوری در آموزش عالی ابعاد نوآوری دانشگاهی مدلهای نوآوری دانشگاهی تأثیر نوآوری بر فاكتورهای نظام آموزش پایان نامه نوآوری دانشگاهی دانلود پایان نامه نوآوری دانشگاهی الگوهای تكامل فرآیند…

  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش

    مبانی نظری ارزیابی تطبیقی بستر زیرساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش زیرساخت های مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان مبانی نظری زیرساختهای مورد نیاز پیاده سازی مدیریت دانش هدف از پیاده سازی مدیریت…

  • مقاله ترجمه شده تصمیم گیری قیمت گذاری زنجیره تأمین دو سطحی با یک تأمین کننده و دو خرده فروش تحت تنظیم مقررات کربن

    مقاله ترجمه شده تصمیم گیری قیمت گذاری زنجیره تأمین دو سطحی با یک تأمین کننده و دو خرده فروش تحت تنظیم مقررات کربن کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله…

  • تشخیص و درمان اسكیزوفرنی

    تشخیص و درمان اسكیزوفرنی اسكیزوفرنی سندرم كاپ گرا درمان اسكیزوفرنی تشخیص اسكیزوفرنی تشخیص و درمان اسكیزوفرنی روان‌گسیختگی دانلود پایان نامه اسكیزوفرنی دانلود پایان نامه روانپزشکی دانلود پایان نامه رشته روانپزشکی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته روانپزشکی تشخیص و…

  • مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی و شرایط تحقق آن

    مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی و شرایط تحقق آن مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی بررسی نگاه کیفری مقنن در مواجهه با شخص حقوقی شرایط تحقق مسئولیت کیفری در اشخاص حقوقی پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی پیشینه مسئولیت…

  • بررسی نفقه و جهیزیه به عنوان آثار مالی انحلال نکاح

    بررسی نفقه و جهیزیه به عنوان آثار مالی انحلال نکاح نفقه درعقد منقطع ماهیت حق زن بر نفقه نفقه پس از انحلال عقد دائم نفقه پس از آثار مالی انحلال نکاح جهیزیه پس از آثار مالی انحلال نکاح چگونگی استرداد…

  • پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مسأله تشخيص

    پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مسأله تشخيص کلمات کلیدی : پاورپوینت مسأله تشخيص پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل نوزدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه دکترحمید ابریشمی کتاب مبانی اقتصاد…

  • روند تبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده با تشریح تفاوتها و سطوح و مولفه های آن

    روند تبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده با تشریح تفاوتها و سطوح و مولفه های آن ابعاد سازمان یادگیرنده مولفه های سازمان یادگیرنده مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده اهمیت و ضرورت یادگیری سازمانی انواع مدل های سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق برون سپاری 2 مبانی نظری برون سپاری ادبیات نظری برون سپاری چارچوب نظری برون سپاری فصل دوم پایان نامه برون سپاری دانلود مبانی نظری برون سپاری پیشینه برون سپاری پیشینه تحقیق برون سپاری پیشینه داخلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل 69 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کارکردهای فراتحلیل مبانی نظری کارکردهای فراتحلیل پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل پیشینه داخلی کارکردهای فراتحلیل پیشینه خارجی کارکردهای فراتحلیل پیشینه پژوهش کارکردهای فراتحلیل پیشینه نظری…