مبانی نظری ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

مبانی نظری ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

مدیریت کیفیت جامع
مدیریت ارتباط با شهروندان
کیفیت خدمات الکترونیک
مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی
مدیریت کیفیت در سازمانها
مدل مناسب کیفیت خدمات
ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور
مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مبانی نظری کیفیت خدمات
مبانی نظری در مورد کیفیت خدمات
مبانی نظری کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار جهت مبانی نظری کیفیت خدمات سازمان راهنمایی و رانندگی می باشد که در آن پژوهش ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا مورد بررسی قرار می گیرد.پس از شناسایی ابعاد و مؤلفه های کیفیت خدمات سازمان ناجا و  و بررسی مدل فعلی کیفیت خدمات ، به ارائه یک مدل مناسب برای کیفیت خدمات سازمان راهور می پردازد.

 

 

 

سازمان های دولتی برای خمت به مردم ایجاد شدند. لذا باید بازخورد نظرات مردم را بگیرند و سریعاً به آن پاسخ دهند. فعالیت ها و عملکرد بخش دولتی را همانند بخش خصوصی می توان، با معیارهای مدیریت کیفیت جامع مورد ارزیابی و سنجش قرار داد. سازمان های دولتی خدمت مدار هستند. نظرات شهروندان در گرفتن خدمات دولتی بیشتر متوجه نتایج زودرس است و به کیفیت خدمات درازمدت توجهی ندارند (الوانی، 1380).

 

 

شهروندان به خدمات راهنمایی و رانندگی نیاز مبرم دارند و انتظار دارند این نیازمندی با کیفیت تأمین شود. پلیس برای پاسخ به نیازهای ترافیکی مردم باید کارا و بهره ور باشد. عدم مدیریت کیفیت خدمات ضمن آن که باعث کاهش کارایی و بهره وری خدمات در سازمان می شود، موجبات بدبینی و کاهش اعتبار و اطمینان این سازمان در بین شهروندان می شود و رفتارهای سلیقه ای نسبت به مشتریان را در سازمان تسری می دهد. ارائه خدمات با کیفیت بدون داشتن مدل مدیریت کیفیت میسر نیست. ارائه مدل مدیریت کیفیت نیز با مطالعه علمی امکان-پذیر است.

 

 

 

مزایای ناشی از کیفیت خدمات خود عاملی است که سازمان ها را به ارائه خدمات باکیفیت ترغیب می کند. یکی از اثرات مستقیم ارائه خدمت با کیفیت، افزایش توانایی سازمان جهت ارائه خدمات به  صورتی کارا به مشتریان است، چرا که سازمان خواسته ها و نیازهای مشتریانش را شناسایی کرده است. لذا از خدمات غیرضروری کاسته و/یا آن ها را حذف کرده است (Royne etc al, 1998). بررسی های به عمل آمده توسط محقق از سازمان تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی، دفتر تحقیقات و مطالعات کاربردی پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر منابع تاکنون تحقیقی تحت عنوان «مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی ایران» صورت نگرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین     13
1-2  مبانی نظری تحقیق     14
    1-1-2  تاریخچه مدیریت کیفیت در سازمان ها      14
    2-1-2  تئوری مدیریت کیفیت جامع و تحولات آن .    19
    3-1-2  مدل های مدیریت کیفیت در کل .    28
    4-1-2  تفاوت مدیریت کیفیت در خدمات و تولید .      43
    5-1-2  نمونه ای از مدل های مدیریت کیفیت در خدمات     49
           1-5-1-2  مقیاس SYSTRA-SQ       52
           2-5-1-2  مدل کیفیت خدمات پاراسورامن     53
           3-5-1-2  مدل لهتینن و لهتینن .    57
           4-5-1-2  مدل گاروین     58
           5-5-1-2  مدل گرونروز     58
           6-5-1-2  مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی مور     59
           7-5-1-2  مدل های ZRM  .    60
           8-5-1-2  مدل های پاسخ گویی در خدمات .    75
           9-5-1-2  مدل کیفیت خدمات الکترونیک E- SQ .    84
          10-5-1-2  مدل کیفیت پشتیبانی خدمات الکترونیکی E-Recs-Qual .    88
    6-1-2  مدل کیفیت در پلیس     88
    7-1-2  معیارهای انجمن بین المللی رؤسای پلیس   IACP.    90
    8-1-2  کیفیت در پلیس ایران     91
2-2  پژوهش های انجام شده .    103
    1-2-2  پژوهش های انجام شده داخلی در حوزه مدیریت کیفیت خدمات .    103
    2-2-2  تحقیقات خارجی انجام شده .    108
3-2  دلایل استفاده از TQM در مدل کیفیت راهور .    118
    1-3-2  دلایل استفاده از مدل EFQM  در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    2-3-2  دلایل استفاده از مدل Servqul در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    3-3-2  دلایل استفاده از مدل E- SQ در مدل مفهومی کیفیت راهور     120
    4-3-2  جمع بندی دلایل استفاده از مدل مفهومی تحقیق .

 

فهرست منابع و مآخذ

 

 

فهرست شکل ها
شکل 1-1: مدل مفهومی تحقیق     6
شکل 1-2: قلمرو مدیریت کیفیت جامع .    21
شکل 2-2: جوایز تعالی در قاره های جهان  .    28
شکل 3-2: چرخه دمینگ     30
شکل 4-2: ساختار مدل EFQM  بر اساس ویرایش 2010     32
شکل 5-2: منطق رادار در EFQM .    33
شکل 6-2: مفاهیم پایه ای مدل EFQM .    33
شکل 7-2: مدل شبکه ضوابط پاداش کیفیت ملی مالکوم بالدریج .    37
شکل 8-2: چارچوب ارتباط بین  ابعاد، دیدگاه و فعالیت های کیفیت .    45
شکل 9-2: کیفیت خدمات درک شده     54
شکل 10-2: مدل شکاف کیفیت خدمات .    56
شکل 11-2: ابعاد کیفیت خدمات     59
شکل 12-2: مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی     60
شکل 13-2: نمودار مدل کانو     62
شکل 14-2: روابط با مشتریان     63
شکل 15-2: مدل طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهادشده     65
شکل 16-2: مدل گذر خدماتی تعدیل شده     68
شکل 17-2: چارچوب عملیاتی پردازش مشتری     68
شکل 18-2: مدل رفتاری کیفیت خدمات     69
شکل 19-2: فرآیند رضایت مندی و وفاداری مشتری .    70
شکل 20-2: نیازهای کیفیت مشتریان     72
شکل 21-2: مدل سلسله مراتبی کیفیت خدمات .    75
شكل 22-2: انواع پاسخ گويي با رويكرد پيوستاري .    76
شکل 23-2: مدل اقتضایی پاسخ گویی     81
شکل 24-2: توالی ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی     86
شکل 25-2: ساختار مکنا .    94
شکل 26-2: مدل مدیریت کیفیت و تعالی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .    97
شکل 27-2: ابعاد و مؤلفه های مورد نظر در طرح مکنا .    98
شکل 28-2: ضروریات و امکانات مورد نیاز یک کلانتری از منظر مکنا .    99
شکل 29-2: مدل مفهومی تحقیق .    128
 

   

    
فهرست جداول
جدول 1-2: خلاصه ای از تعاریف و تئوری های صاحب نظران کیفیت .    18
جدول 2-2: سیرتکاملی کیفیت از نظر انجمن کنترل کیفیت آمریکا .    24
جدول 3-2: ویژگی های مراحل گوناگون تکامل TQM     25
جدول 4-2: ارزش های محوری در مدل های دمینگ بالدریج و اروپایی .    39
جدول 5-2: مفاهیم و ارزش های اصلی در جوایز کشورهای مختلف     41
جدول 6-2: مقایسه عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات .    50
جدول 7-2: انواع اشتباهات در خدمت     67
جدول 8-2: گونه های پاسخ گویی در بخش دولتی     78
جدول 9-2: نظام های پاسخ گویی برحسب ارزش ها و انتظارات رفتاری .    78
جدول 10-2: بسط مفهوم پاسخ گویی اجتماعی سازمانی برای سازمان های دولتی .    82
جدول 11-2: مدل های تعالی سازمانی مورد استفاده در پلیس های دنیا .    89
جدول 12-2: تطبیق ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت به تفکیک مدل ها براساس ادبیات تحقیق     121
جدول 13-2: ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت براساس جدول 12-2 .    125
جدول 14-2: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق برای اخذ نظر خبرگان         127
جدول 15-2: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان              129
    

 

 

  • برآورد حجم پولهای کثیف در ایران

    برآورد حجم پولهای کثیف در ایران کلمات کلیدی : مقاله پولشویی در ایران مقاله پولشویی ابعاد مختلف پدیده پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف حجـم اقتصاد زیرزمینی در ایران تخمین روند حجم پول های کثیف در ایران تاثیر…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرآیندهای مدیریت دانش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش ادبیات نظری فرآیندهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

  • پایان نامه رشته صنایع غذایی با عنوان ماء الشعیر

    پایان نامه رشته صنایع غذایی با عنوان ماء الشعیر ماء الشعیر دانلود پایان نامه ماء الشعیر مالت کنترل کیفی نوشیدنی گازدار دانلود پایان نامه رشته صنایع غذایی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته صنایع غذایی با عنوان ماء الشعیر  …

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب سازمان تامین اجتماعی با DEA

    پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب سازمان تامین اجتماعی با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی…

  • بررسی مقتضیات رفع توقیف اموال و مراجع و مقامات صالح در رفع توقیف

    بررسی مقتضیات رفع توقیف اموال و مراجع و مقامات صالح در رفع توقیف کلمات کلیدی : رفع توقیف از اموال غیر منقول مقتضیات رفع توقیف اموال غیر منقول پایان نامه رفع توقیف از اموال غیر منقول رفع توقیف از مال…

  • مقاله شیوه های نوین انبارداری

    مقاله شیوه های نوین انبارداری انبارداری مدیریت انبار معیارهای ارزیابی شیوه های نوین انبارداری دانلود مقاله شیوه های نوین انبارداری اهداف انبار و انبارداری اهمیت و مزایای سیستم صحیح انبارداری رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان…

  • تحلیلی بر رشد اقتصادی در كشورهای عضو سازمان كنفرانس اسلامی (OIC) با تاكید بر تجارت و سرمایه انسانی

    تحلیلی بر رشد اقتصادی در كشورهای عضو سازمان كنفرانس اسلامی (OIC) با تاكید بر تجارت و سرمایه انسانی تجارت رشد اقتصادی سرمایه انسانی كشورهای OIC سازمان كنفرانس اسلامی تحلیلی بر رشد اقتصادی در كشورهای عضو OIC سیستم همکاری در فروش…

  • پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلسازي اقتصادسنجي (II)

    پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلسازي اقتصادسنجي (II) کلمات کلیدی : پاورپوینت مدلسازي اقتصادسنجي II پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه دکترحمید ابریشمی کتاب…

  • پیش بینی بازده سهام بر اساس حجم معاملات سهام

    پیش بینی بازده سهام بر اساس حجم معاملات سهام مدل پرابیت بازده سهام حجم معاملات سهام پیش بینی بازده سهام حجم معامله در بورس دانلود مقاله حجم معامله اثر حجم معامله در رابطه بین سود و بازده دانلود مقاله کارشناسی…

  • بررسی جهات ابطلال رای داوری با تاکید به نظام حقوقی ایران

    بررسی جهات ابطلال رای داوری با تاکید به نظام حقوقی ایران بطلان رأی داوری بطلان رأی داوری در حقوق ایران پایان نامه بطلان رأی داوری در حقوق ایران ابطلال رای داوری پایان نامه ابطلال رای داوری بررسی جهات ابطلال رای…

  • ارزیابی ماده 118 لایحه اصلاحی قانون تجارت و بررسی حدود اختیارات مدیران شرکت در انجام معاملات

    ارزیابی ماده 118 لایحه اصلاحی قانون تجارت و بررسی حدود اختیارات مدیران شرکت در انجام معاملات دانلود پایان نامه ماده 118 دانلود پایان نامه مسئولیت مدنی مدیران ماده 118 لایحه اصلاحی قانون تجارت مسئولیت مدنی مدیران شركتهای تجاری حدود اختیارات…

  • مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها

    مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها مطالبات معوق پیشینه مطالبات معوق در ایران روشهای پیشنهادی برای وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق بانکی از نگاه مشتریان مبانی نظری مطالبات…

  • گزارش کارآموزی رشته اقتصاد با عنوان گزارش مقایسه ای یافته های علمی دوره كارشناسی با كار عملی در محیط كارآموزی

    گزارش کارآموزی رشته اقتصاد با عنوان گزارش مقایسه ای یافته های علمی دوره كارشناسی با كار عملی در محیط كارآموزی محیط كارآموزی نظام برنامه ریزی اصل 44 قانون اساسی نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دانلود گزارش کارآموزی رشته اقتصاد با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی دانلود مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی ادبیات نظری نوشتن برنامه بازاریابی فصل دوم پایان نامه نوشتن برنامه بازاریابی مبانی نظری و پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رغبت سنج هالند 69 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رغبت سنج هالند 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رغبت سنج هالند مبانی نظری رغبت سنج هالند پیشینه تحقیق رغبت سنج هالند پیشینه داخلی رغبت سنج هالند پیشینه خارجی رغبت سنج هالند…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی 147 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی 147 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی مبانی نظری مدیریت مشارکتی پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی مبانی…

  • مدل های هوش سازمانی، فرایند و ضرورت به کار گیری آن در شرکتها و سازمانها

    مدل های هوش سازمانی، فرایند و ضرورت به کار گیری آن در شرکتها و سازمانها کلمات کلیدی : ابعاد هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی مولفه های هوش سازمانی انواع هوش و مولفه های آن نظریه های هوش سازمانی مدل…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش منابع تکوین خود

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش منابع تکوین خود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منابع شناخت خود مبانی نظری منابع شناخت خود پیشینه تحقیق منابع شناخت خود پیشینه داخلی منابع شناخت خود پیشینه خارجی منابع شناخت خود…

  • خصوصی سازی شرکت های بیمه دولتی در اجرای اصل 44 قانون اساسی

    خصوصی سازی شرکت های بیمه دولتی در اجرای اصل 44 قانون اساسی خصوصی سازی بیمه در اصل 44 قانون اساسی خصوصی سازی صنعت بیمه خصوصی سازی شرکت های بیمه دولتی دانلود مقالات رشته بیمه دانلود مقالات بیمه خصوصی سازی شرکت…

  • تاثیر شرایط تاریخی و سیاسی بر اقامه نماز جمعه و فتاوای فقها

    تاثیر شرایط تاریخی و سیاسی بر اقامه نماز جمعه و فتاوای فقها کلمات کلیدی : وجوب نماز جمعه در قرآن وجوب نماز جمعه در زمان غیبت وجوب تخییری نماز جمعه وجوب تعیینی نماز جمعه ادله وجوب نماز جمعه حکم وجوب…

  • ارزیابی کارایی عملکرد شرکتهای تعاونی مصرف در کشور

    ارزیابی کارایی عملکرد شرکتهای تعاونی مصرف در کشور ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت‌های تعاونی مصرف مقاله ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد شرکت‌های تعاونی مصرف…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشونت 45 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشونت 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خشونت مبانی نظری خشونت پیشینه تحقیق خشونت پیشینه داخلی خشونت پیشینه خارجی خشونت پیشینه پژوهش خشونت پیشینه نظری خشونت ادبیات نظری خشونت چارچوب نظری…

  • پروپوزال بررسی تاثیر سرمایه فکری در شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران بر شاخص توسعه انسانی

    پروپوزال بررسی تاثیر سرمایه فکری در شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران بر شاخص توسعه انسانی سرمایه فکری در شرکت های بورس شاخص توسعه انسانی در شرکت های بورس تاثیر سرمایه فکری بر شاخص توسعه انسانی رابطه سرمایه فکری…

  • دانلودکارآموزی - مراحل نصب نرم افزارها 70 ص

    دانلودکارآموزی - مراحل نصب نرم افزارها 70 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی - مراحل نصب نرم افزارها 70 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی - مراحل نصب نرم افزارها 70 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید :…

  • بررسی نحوه به حداکثر رساندن مقاومت كنترل كننده در برابر اختلالات در سیستم های كنترل

    بررسی نحوه به حداکثر رساندن مقاومت كنترل كننده در برابر اختلالات در سیستم های كنترل الگوریتم ژنتیک طراحی كنترل كننده ها كنترل كننده های پارامتری طراحی كنترل كننده های مقاوم بررسی نحوه به حداکثر رساندن مقاومت كنترل كننده در برابر…