عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش

عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش

مدیریت دانش در بانک
عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش
عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش
عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک

 

 

 

 

 

چکیده

هدف کلی این تحقیق حاضر به عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش بود. 

 

 

 بیان مسأله

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد رضایت شغلی 42 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد رضایت شغلی 42 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت…

  • تحلیل و مقایسه رویکردهای توجیه معرفت شناسی دینی با دیدگاه ملاصدرا

    تحلیل و مقایسه رویکردهای توجیه معرفت شناسی دینی با دیدگاه ملاصدرا پایان نامه معرفت شناسی پایان نامه معرفت شناسی دینی معرفت شناسی از دیدگاه ملاصدرا معرفت شناسی دینی از دیدگاه ملاصدرا رویکردهای توجیه معرفت شناسی معرفت شناسی دینی در جهان…

  • مقاله ترجمه شده تصمیم گیری قیمت گذاری زنجیره تأمین دو سطحی با یک تأمین کننده و دو خرده فروش تحت تنظیم مقررات کربن

    مقاله ترجمه شده تصمیم گیری قیمت گذاری زنجیره تأمین دو سطحی با یک تأمین کننده و دو خرده فروش تحت تنظیم مقررات کربن کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلال اضطراب فراگیر

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی اختلال اضطراب فراگیر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب فراگیر مبانی نظری اختلال اضطراب فراگیر پیشینه تحقیق اختلال اضطراب فراگیر پیشینه داخلی اختلال اضطراب فراگیر پیشینه خارجی اختلال اضطراب فراگیر پیشینه پژوهش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کار

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق کار کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اخلاق کار مبانی نظری اخلاق کار پیشینه تحقیق اخلاق کار پیشینه داخلی اخلاق کار پیشینه خارجی اخلاق کار پیشینه پژوهش اخلاق کار پیشینه نظری اخلاق کار ادبیات…

  • اختلالات خوردن در روانشناسی و بررسی عوامل و جنسیت در آن

    اختلالات خوردن در روانشناسی و بررسی عوامل و جنسیت در آن کلمات کلیدی : اختلال خوردن تغذیه درمان اختلالات خوردن اختلالات خوردن در روانشناسی اختلال خوردن در روانشناسی انواع اختلالات مربوط به خوردن درمان اختلالات خوردن در کودکان تحقیق پایان…

  • جزوه زبان آمادگی آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی + نمونه سوالات

    جزوه زبان آمادگی آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی + نمونه سوالات جزوه زبان آمادگی آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی نمونه سوالات رفتن به سایت اصلی جزوه زبان آمادگی آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی + نمونه سوالات ویژه کلیه دانشجویان مقطع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی مبانی نظری سبک های اسنادی ادبیات نظری سبک های اسنادی چارچوب نظری سبک های اسنادی فصل دوم پایان نامه سبک های اسنادی دانلود مبانی نظری سبک های اسنادی پیشینه سبک های اسنادی…

  • بررسی غرر و مفاهیم مشابه آن با بیان آرا فقها امامیه و شافعی

    بررسی غرر و مفاهیم مشابه آن با بیان آرا فقها امامیه و شافعی غرر در فقه غرر در فقه امامیه غرر در فقه شافعی مفاهیم مشابه غرر غرر در عرف جاهليّت غرر در عرف زمان حاضر مهم ترين تفاوت‏هاي غرر…

  • آسیب شناسی مقررات و تشریفات نکاح و انحلال آن

    آسیب شناسی مقررات و تشریفات نکاح و انحلال آن تعریف فقهی نکاح تعریف نکاح در فقه مقاله در مورد نکاح تحقیق دانشجویی در مورد طلاق دانلود مقاله در مورد طلاق مقاله علل طلاق در ایران پیشینه تحقیق در مورد طلاق…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادمانی مبانی نظری شادمانی پیشینه تحقیق شادمانی پیشینه داخلی شادمانی پیشینه خارجی شادمانی پیشینه پژوهش شادمانی پیشینه نظری شادمانی ادبیات نظری شادمانی چارچوب نظری شادمانی فصل دوم…

  • پرسشنامه ارزیابی کارایی شاخص رضایت مشتری در تجارت الکترونیک (بانکداری اینترنتی ) با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده های فازی

    پرسشنامه ارزیابی کارایی شاخص رضایت مشتری در تجارت الکترونیک (بانکداری اینترنتی ) با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده های فازی پرسشنامه رضایت مشتری در تجارت الکترونیک پرسشنامه کارایی شاخص رضایت مشتری در تجارت الکترونیک پرسشنامه بانکداری اینترنتی پرسشنامه کارایی…

  • ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن

    ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن کلمات کلیدی : جو سازمانی در ایران انواع جو سازمانی ابعاد جو سازمانی رویکردهای جو سازمانی نظریه های جو سازمانی جو روانشناختی سازمانی تعریف جو سازمانی در…

  • تحلیل دلایل سرقت و ارائه راهکارهای پیشگیری

    تحلیل دلایل سرقت و ارائه راهکارهای پیشگیری جرم شناسی سرقت عوامل موثر بر سرقت راههای پیشگیری از سرقت تحقیق در مورد سرقت علل و انگیزه سرقت بررسی علل و انگیزه سرقت پایان نامه سرقت پایان نامه عوامل موثر بر سرقت…

  • پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان آنالیز و اتوماسیون کتابخانه

    پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان آنالیز و اتوماسیون کتابخانه اتوماسیون کتابخانه شرح موجودیتها کتابخانه شرح خطوط جریان کتابخانه نمودارجریان داده ها کتابخانه شرح درونی سیستم کتابخانه نمودارارتباط موجودیتها کتابخانه دانلود پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان آنالیز و اتوماسیون کتابخانه سیستم…

  • تشریح ویژگی های رضایت شغلی و حفظ منابع انسانی

    تشریح ویژگی های رضایت شغلی و حفظ منابع انسانی رضایت شغلی حفظ منابع انسانی ویژگی های رضایت شغلی دانلود پایان نامه رضایت شغلی دانلود پایان نامه حفظ منابع انسانی دانلود پایان نامه ویژگی های رضایت شغلی تشریح ویژگی های رضایت…

  • حقوق متهم در ایران با نگاهی بر اسناد بین المللی

    حقوق متهم در ایران با نگاهی بر اسناد بین المللی اصل برائت حقوق متهم عدالت كیفری دانلود پایان نامه رشته حقوق دانلود پایان نامه حقوق حقوق متهم در ایران با نگاهی بر اسناد بین المللی حقوق متهم در نظام حقوقی…

  • بررسی و تشریح حوزه های طرحواره های ناسازگار اولیه

    بررسی و تشریح حوزه های طرحواره های ناسازگار اولیه کلمات کلیدی : ریشه تحولی طرحواره طرحواره های ناسازگار اولیه بیولوژی طرحواره های ناسازگار اولیه حوزه های طرحواره های ناسازگار اولیه انواع طرحواره های ناسازگار اولیه پایان نامه طرحواره های ناسازگار…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بهزیستی ذهنی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بهزیستی ذهنی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بهزیستی ذهنی مبانی نظری بهزیستی ذهنی پیشینه تحقیق بهزیستی ذهنی پیشینه داخلی بهزیستی ذهنی پیشینه خارجی بهزیستی ذهنی پیشینه پژوهش بهزیستی ذهنی پیشینه نظری…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی احساس پیوستگی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی احساس پیوستگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه احساس پیوستگی مبانی نظری احساس پیوستگی پیشینه تحقیق احساس پیوستگی پیشینه داخلی احساس پیوستگی پیشینه خارجی احساس پیوستگی پیشینه پژوهش احساس پیوستگی پیشینه نظری احساس پیوستگی ادبیات…

  • بررسی و تشریح نظریه های شناخت اجتماعی از زیر مجموعه های نظریه های یادگیری

    بررسی و تشریح نظریه های شناخت اجتماعی از زیر مجموعه های نظریه های یادگیری نظریه های یادگیری تحقیق نظریه های یادگیری نظریه های شناخت اجتماعی تحقیق نظریه های شناخت اجتماعی مسایل یادگیری در انسان زمینه و پیشینه نظریه های یادگیری…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن 3

    پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن 3 ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد BSC دانلود رایگان پرسشنامه bsc نمونه پرسشنامه کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمانی پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه…

  • بررسی مدیریت پسماندهای بیمارستانی یمارستان امام خمینی شهرستان پلدختر در سال 95-94

    بررسی مدیریت پسماندهای بیمارستانی یمارستان امام خمینی شهرستان پلدختر در سال 95-94 مدیریت پسماندهای بیمارستانی رشته بهداشت پایان نامه رشته بهداشت محیط پسماند عفونی پسماند غیر عفونی مدیریت پسماند بیمارستانی زائدات پاتولوژیك عفونی دارویی شیمیایی پسماند رادیواكتیو پایان نامه آماده…

  • پاورپوینت کتابخانه ها و حمایت از اقشار خاص

    پاورپوینت کتابخانه ها و حمایت از اقشار خاص کلمات کلیدی : پاورپوینت کتابخانه ها و حمایت از اقشار خاص تحقیق کتابخانه ها و حمایت از اقشار خاص مقاله کتابخانه ها و حمایت از اقشار خاص آشنایی با کتابخانه ها و…

  • سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-رشته شبکه

    سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات-رشته شبکه کلمات کلیدی : سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته سخت افزار سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و اطلاعات رشته مدیریت سوالات آزمون احراز صلاحیت مشاوران فناوری و…