دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین 74 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین 74 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین
فصل دوم پایان نامه زنجیره تامین
مبانی نظری زنجیره تامین
پیشینه تحقیق زنجیره تامین
پیشینه داخلی زنجیره تامین
پیشینه خارجی زنجیره تامین
پیشینه پژوهش زنجیره تامین
پیشینه نظری زنجیره تامین
چارچوب نظری زنجیره تامین

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری زنجیره تامین تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق زنجیره تامین در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

مقدمه
در رقابت های جهانی موجود در عصر حاضر خواست مشتری بر کیفیت بالا،افزایش تنوع محصولات و خدمات رسانی سریع،موجب افزایش فشارهایی بر سازمان ها شده است که قبلاً وجود نداشته است،در نتیجه سازمان ها بیش از این نمی توانند از عهدۀ تمامی این کارها برآیند. در بازار رقابی موجود شرکت های کوچک و متوسط علاوه بر پرداختن به سازمان و منافع داخلی خود را نیازمند مدیریت و نظارت بر منافع و ارکان مرتبط خارج از سازمان می دانند . علت این امر در واقع دستیابی به مزیت یا مزایای رقابتی با هدف کسب سهم بیشتری از بازار است.

بر این اساس فعالیت هایی نظیر برنامه ریزی عرضه و تقاضا،تهیه مواد،تولید و برنامه ریزی محصول، خدمت،نگهداری کالا،کنترل موجودی،توزیع،تحویل و خدمت به مشتری که قبلاً همگی در سطح شرکت انجام می گرفته اینک به سطح زنجیره تأمین انتقال پیدا کرده است.مسأله کلیدی در یک زنجیره تأمین،مدیریت و کنترل هماهنگ تمام این فعالیت ها است.در حالت کلی زنجیره تأمین از دو یا چند سازمان تشکیل می شود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیلۀ جریان های مواد، اطلاعات و جریان های مالی به یکدیگر مربوط می شوند.این سازمان ها می توانند بنگاه هایی باشند که مواد اولیه،قطعات،محصول نهایی و یا خدمتی چون توزیع،انبارش،عمده فروشی و خرده فروشی تولید می کنند.حتی خود مصرف کننده نهایی را نیز می توان یکی از سازمان ها در نظر گرفت(حیدری قره بلاغ، 1387: 43).

 

 

     برای محیط همیشه در حال تغییر این دوران و تغییر در شیوه تعاملات شرکت ها با تأمین کنندگان و مشتریان و پیچیدگی بازارها،کاهش دوره عمر محصولات و اهمیت یافتن زمان پاسخگویی به مشتریان و افزایش انعطاف پذیری، زنجیره تأمین عاملی حیاتی برای رقابت پذیری سازمان ها می باشد.بنابراین شناخت زنجیره تأمین و اجرای آن به تعالی سازمان و عملکرد بهتر کمک می کند. تشدید صحنه رقابت جهانی در محیطی که به طور دائم در حال تغییر است ضرورت واکنش های مناسب سازمان ها و شرکت های تولیدی ـ صنعتی را دو چندان کرده و برای انعطاف پذیری آن ها با محیط نامطمئن خارجی پای می فشارد و سازمان های امروزی در عرصه ملی و جهانی به منظور کسب جایگاهی مناسب و حفظ آن نیازمند بهره گیری از الگوی مناسبی همچون مدیریت زنجیره تأمین در راستای تحقق مزیت رقابتی و انتظارات مشتریان هستند.مشتریان در سازمان های امروزی در تولید کالا و ارائه خدمت،رویه های انجام امور و فرآیند ها،توسعه دانش و توان رقابتی همراه و همگام اعضای سازمان می باشند(منصوری،1392 :10). 

 

     زنجیره های تأمین کلیه ی شرکت ها و فعالیت های مورد نیاز کسب و کار جهت طراحی،ساخت،تحویل و استفاده از یک محصول یا خدمت را شامل می شوند.هر کسب و کاری برای بقا و پیشرفت به زنجیره های تأمین خود وابسته بوده و در هر کدام از آن زنجیره ها نقشی را ایفا می کند.سرعت بالای تغییرات و عدم قطعیت در بازارها سبب شده است تا شناخت سازمان ها از زنجیره های تأمینی که در آن ها عضویت دارند و نقشی که در آن ها بازی می کنند از اهمیت فوق العاده ای برخوردار شوند.شرکت هایی که بدانند چگونه زنجیره های تأمین قوی ساخته و در آن ها مشارکت کنند،مزیت رقابتی مهمی در بازارشان در اختیار خواهند داشت(هوگس ، 2011 :14). 
     در ادامه به مروری بر ادبیات زنجیره تأمین، پرداخته و نهایتاً به معرفی شرکت مانیزان و ارائه چار چوب مفهومی مدل پیشنهادی پژوهش و سوابق و پیشینه تحقیق مورد مطالعه می – پردازیم. 

 

 

2-2- مفهوم زنجیره تأمین و تعاریف آن
     امروزه شیوه های مدیریت تولید گذشته که یکپارچگی کمتری را در فرآیندهایشان دنبال می کردند کارایی خود را از دست داده اند و زنجیره تأمین  به عنوان یک رویکرد یکپارچه برای مدیریت مناسب جریان مواد،کالا،اطلاعات و مالی،توانایی پاسخگویی به شرایط را دارا می باشد(صادقی مقدم و همکاران،1388 :72) .   

     زنجیره تأمین یک ساختار ترکیبی از همه ی فرآیند های تجاری است که هدفش خرسند نگه داشتن متقاضی از کالاها و خدمات مورد نیازش است.این زنجیره با توجه به درخواست مشتری از استخراج مواد خام شروع شده و با تحویل کالای نهایی به مشتری به پایان می رسد.در یک زنجیره تأمین که مدیریت صحیح در آن وجود دارد،همه ی اعضا در سازمان گسترش یافته،با هم کار می کنند تا یک محصول و یا خدمت مشترک را که مشتری مایل است برای آن پول پرداخت کند به بازار عرضه کنند.این شرکت چند گروهی (که بعضاً مجزا از یکدیگر هستند) به صورت یک سازمان گسترش یافته عمل کرده و از منابع شرکت (نیروی انسانی،فرآیندها،تکنولوژی و معیارهای عملکردی)استفاده بهینه می کند تا به یک انسجام عملیاتی دست یافته و در نتیجه محصول را با کیفیت بالا و هزینه کم به دست مصرف کننده نهایی برسانند(عباسی رائی و همکار،1387: 135).

 

 
 بر اساس نظر کوپاسینا  (1997) می توان زنجیره تأمین را با توجه به تمام فعالیت های مورد نیاز برای ارائه محصول به مشتری نهایی یا تمام فعالیت های مرتبط با جریان حمل کالا از مرحله ی ماده خام تا تحویل به مصرف کننده نهایی،و نیز جریان های اطلاعاتی مرتبط با آن ها تعریف نمود که در دید کلی شامل سه حوزه تدارک،تولید و توزیع است.یکی از نکات کلیدی در مدیریت زنجیره تأمین این است که زنجیره تأمین بایستی به عنوان یک کل منسجم در نظر گرفته شود. بنابراین زمانی که مدیران شرکت درصدد اتخاذ یک تصمیم فردی در یکی از بخش های زنجیره تأمین ـ تدارکات،تولید و یا توزیع هستند باید توجه داشته باشند که راه حل انتخابی باعث بهینه سازی کل زنجیره تأمین گردد. به طوری که چاپرا و میندل  (2001) نیز با تأکید بر حداکثر نمودن ارزش کل در زنجیره تأمین،عنوان می نمایند که توجه به تمام بخش های زنجیره تأمین به صورت یک کل منسجم در تأمین منافع متقابل اعضای زنجیره تأمین موثر است (حسینی و همکار،1391: 37).

 

زنجیره تأمین در یک تعریف ساده شامل تمام فعالیت های مورد نیاز برای ارائه یک محصول مشترک به مشتری نهایی بوده و مدیریت زنجیره تأمین در واقع مدیریت این فعالیت ها در زنجیره تأمین است در تعریفی دیگر،زنجیره تأمین به عنوان یک شبکه ای از موسسات تجاری مستقل یا نیمه مستقل در نظر گرفته می شوند که به صورت جمعی مسئول فراهم کردن،ساخت و توزیع محصول و فعالیت های مرتبط با محصولات مانند خدمات پس از فروش می باشند . زنجیره تأمین تمامی اتفاقاتی که بر روی محصول رخ می دهد و شامل مراحل قبل از تولید تا مرحله ی پس از مصرف می باشد ( از مواد اولیه تا تبدیل شدن به زباله ).

 

اصولاً زنجیره تامین چیزی بیش از تعاریف فوق یعنی جابه جایی فیزیکی کالا از زمین تا بازگشت دوباره به زمین است.زنجیره تأمین شامل اطلاعات،جابجایی پول و سرمایه و تخصیص سرمایه هوشی یا همان چیزی که کار فکری نامیده می شود است.بنابراین زنجیره تأمین شامل فرآیند های سیکل عمر در مقایسه با جریانات فیزیکی،اطلاعات،مالی وجریان دانش فکری که در جهت ارضای نیازهای مشتریان نهایی به وسیله محصولات و خدمات از چندین حلقه عرضه صورت می گیرد می باشد.به دلیل اینکه زنجیره تآمین از فرآیندها تشکیل می گردد،بنابراین طیف وسیعی از فعالیت ها شامل منابع یابی،تولید، حمل و نقل و فروش را در برمی گیرد.از دیدگاه تولیدی زنجیره تأمین یک رویکرد یکپارچه است که فعالیت های برنامه ریزی،تدارکات و کنترل جریان مواد و قطعات را از تأمین کنندگان تا مصرف کنندگان نهایی به عهده دارد.این تعریف در بر گیرنده مفاهیمی مانند مدیریت موجودی،مدیریت عملیات،مدیریت توزیع و ……. می باشد که در این بین مدیریت موجودی و توجه به جریان اطلاعات در کل زنجیره از اهمیت خاصی برخوردار است(جعفر نژاد و همکار،1385: 62).  

 

 

     زنجیره تأمین آرایش نهادی است که کسب و کار داخل یا خارج بنگاه را به منظور ارائه محصولات و خدمات پس از فروش آن ها به مصرف کننده نهایی با یکدیگر ارتباط می دهد و به همکاری وادار می سازد.لفظ آرایش نهادی،بدان معناست که دلیلی برای به دنبال هم بودن نهادها یا سری بودن آن ها مانند آنچه در واژه زنجیر روی می دهد وجود ندارد بلکه در اصل می توان به جای لغت زنجیره از شبکه تأمین یا حتی گروه تأمین و از این قبیل واژگان نیز استفاده کرد(طبیبی و همکار ،1388 :140). زنجیره تأمین یکی از ابزارهای استقرار بخشی (JIT) در تولید ناب محسوب می گردد.زنجیره تأمین مناسب به معنای تولید به موقع،تحویل به موقع، و هزینه های تحت کنترل مسیر از تأمین کننده تا مشتری است.لذا ایجاد یک سیستم اندازه گیری عملکرد در زنجیره تأمین می تواند کمک مؤثری در مسیر تولید و تحویل به موقع و ارزان یک سازمان باشد(معنوی زاده و همکاران ، 1386: 1) . 

زنجیره تأمین از دو یا بیش از دو سازمان مجزا تشکیل شده که از طریق جریان های کالایی، اطلاعاتی و مالی به هم پیوند یافته اند این سازمان ها ممکن است یکی از گروه های زیر باشد : 
    شرکت های تهیه کننده مواد اولیه 
    تولید کننده محصولات نیمه ساخته 
    سازندگان محصولات نهایی 
    عمده فروشان و توزیع کنندگان 
    خرده فروشان 

 

بنابراین می توان زنجیره تأمین را شبکه ای از شرکت های عرضه کننده مواد اولیه،تولید کننده و توزیع کننده دانست که فعالیت های خرید مواد اولیه،تبدیل این مواد به محصولات نیمه ساخته و نهایی و توزیع محصولات نهایی را به مشتریان نهایی انجام می دهند(منصوری ،1392 :6) .  هدف غایی زنجیره تأمین ارائه محصولات و خدمات به مشتری نهایی از طریق ایجاد ارتباط و همکاری میان کسب و کارهاست و در این راستا سرمایه،اطلاعات،مواد خام،کالا های واسطه و از این قبیل شکل همکاری میان این کسب و کارها را تعیین می کنند(طبیبی و همکار،1388: 141). 
برای بررسی یک سازمان منحصر به فرد در چارچوب این تعاریف،باید هر دو شبکه تأمین کنندگان و کانال های توزیع در نظر گرفته شوند تعاریف ارائه شده برای زنجیره تأمین موضوعات مدیریت سیستم های اطلاعات،منبع یابی و تدارکات،زمانبندی تولید،پردازش سفارشات،مدیریت موجودی،انبارداری و خدمت به مشتری را در بر می گیرد(منصوری،1392 :17).

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه16
2-2- مفهوم زنجیره تأمین و تعاریف آن18
2-3- مدیریت زنجیره تأمین و تعاریف آن21
2-4- مبانی ارزیابی عملکرد22
2-5- اصول نظام مدیریت زنجیره تأمین 23
2-6- طرح کلی یک زنجیره تأمین  27 
2-7- انقلاب زنجیره تأمین 27
2-8- دلایل و ضرورت های مدیریت زنجیره تأمین 28
2-9- اصول و مقدمات زنجیره تأمین29
2-10- حوزه های تصمیم گیری زنجیره تأمین29
2-11- اعضای زنجیره تأمین 31
2-12- انواع زنجیره تأمین31
2-13- عملکرد مدیریت در برابر چالش های زنجیره تأمین 33  
2-14- فازهای اصلی زنجیره تأمین34
2-15- تاریخچه زنجیره تأمین35
2-16- سیر تحول مدیریت زنجیره تأمین36
2-17- دهه 1990 میلادی و رشد سریع زنجیره های تأمین 40   
2-18- مدل کلی تحقیق42
2-19- معرفی شرکت مانیزان43
    2-19-1- تاریخچه مانیزان43
    2-19-2-کارخانجات و امکانات43 
    2-19-3- محصولات وفرآورده ها44
    2-19-4- بازار مصرف فرآورده ها44

2-20-پیشینه تحقیق44
2-20-2- پیشینه خارجی  50

منابع

 

 

 

  • پروپوزال ارزیابی واکنش بازار سهام در برابر اطلاعیه های سود نقدی بورس اوراق بهادار تهران

    پروپوزال ارزیابی واکنش بازار سهام در برابر اطلاعیه های سود نقدی بورس اوراق بهادار تهران اعلامیه های سود نقدی نقدشوندگی سهام تفاضل بازده قیمتی سهام اعلامیه های سود نقدی شرکتها رابطه اعلامیه های سود نقدی با بازده نقدی رابطه اعلامیه…

  • تبیین نقش مراكز ارزیابی در ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی

    تبیین نقش مراكز ارزیابی در ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی نظارت مراكز ارزیابی ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی مكانیسمهای نظارت و بازرسی تبیین نقش مراكز ارزیابی در ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریتی دانلود…

  • آزادی مطبوعات در سیستم اروپایی

    آزادی مطبوعات در سیستم اروپایی دانلود مقاله آزادی مطبوعات در سیستم اروپایی ابزار نظر سیاسی در مطبوعات پروندة لینگنز علیه اتریش اغتشاش در امنیت ملی توسط مطبوعات پرونده آنرور و گاردین علیه برتیانیا انتشار مطالب مغایر با اخلاقیات جامعه و…

  • جزوه توپولوژی جبری استاد فخری

    جزوه توپولوژی جبری استاد فخری جزوه توپولوژی جبری استاد فخری رفتن به سایت اصلی جزوه توپولوژی جبری استاد فخری قسمت اول : 23 صفحه قسمت دوم : 22 صفحه قسمت سوم : 24 صفحه دست نویس دانشحجو از مطالب کلاس…

  • بررسی تعیین تابعیت رای داور و انواع آن با تاکید بر تعیین رویه قضایی جاری

    بررسی تعیین تابعیت رای داور و انواع آن با تاکید بر تعیین رویه قضایی جاری انواع داوری از حیث تابعیت تابعیت رای داور تعیین تابعیت رای داور نظریات مختلف تعیین تابعیت رای داور معیار پذیرفته شده برای تعیین تابعیت رای…

  • انواع موتورهای الكتریكی و كاربرد آنها

    انواع موتورهای الكتریكی و كاربرد آنها موتور الكتریكی پست های فشار قوی دستگاههای الكترومكانیكی دانلود مقالات رشته الكترونیک دانلود مقالات الكترونیک انواع موتورهای الكتریكی و كاربرد آنها كاربرد موتورهای الكتریكی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله مهندسی الكترونیک انواع موتورهای…

  • جزوه دستنویس مدیریت تطبیقی (نوشته فرل هدی)

    جزوه دستنویس مدیریت تطبیقی (نوشته فرل هدی) جزوه دستنویس مدیریت تطبیقی نوشته فرل هدی رفتن به سایت اصلی جزوه دستنویس مدیریت تطبیقی (نوشته فرل هدی) طبق کلاس های خانم دکتر آقابابایی 21 صفحه  pdf دست نویس دانشجو از جلسات کلاس مناسب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد متوازن 93 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد متوازن 93 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد متوازن پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد متوازن دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد متوازن پیشینه تحقیق ارزیابی…

  • لزوم اجرایی کردن سیستم ABC در شرکتهای تولیدی

    لزوم اجرایی کردن سیستم ABC در شرکتهای تولیدی سیستم هزینه یابی سنتی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت سیستم ABC در شرکتهای تولیدی لزوم اجرایی کردن سیستم ABC در شرکتهای تولیدی ضرورت پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت…

  • اصول طراحی شهری خیابانها و میادین با بررسی فرآیند و اسناد طراحی

    اصول طراحی شهری خیابانها و میادین با بررسی فرآیند و اسناد طراحی اصول طراحی شهری اصول طراحی شهری خیابانها اصول طراحی شهری میادین آیین ها ،تکنیک ها و ابزار طراحی شهری فرآیند طراحی و اسناد طراحی فرایند طراحی فضای شهری…

  • ویژگی های تبلیغات موبایلی و عوامل تاثیرگذار بر افراد برای استفاده از آن

    ویژگی های تبلیغات موبایلی و عوامل تاثیرگذار بر افراد برای استفاده از آن کلمات کلیدی : تعاريف تبليغات موبايلي تاریخچه تبليغات در ايران تحقیق در مورد تبليغات موبايلي خصوصیات موبايل به عنوان ابزار  تبليغاتي عوامل موثر برای استفاده از تبلیغات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان دانلود مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان ادبیات نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی نابینایان مبانی نظری و پیشینه…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری شادکامی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری شادکامی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادکامی مبانی نظری شادکامی پیشینه تحقیق شادکامی پیشینه داخلی شادکامی پیشینه خارجی شادکامی پیشینه پژوهش شادکامی پیشینه نظری شادکامی ادبیات نظری شادکامی چارچوب نظری شادکامی…

  • پاورپوینت کتاب فرآیند خط مشی گذاری عمومی تالیف دکتر کرم اله دانش فرد

    پاورپوینت کتاب فرآیند خط مشی گذاری عمومی تالیف دکتر کرم اله دانش فرد پاورپوینت کتاب فرآیند خط مشی گذاری عمومی تالیف دکتر کرم اله دانش فرد رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب فرآیند خط مشی گذاری عمومی تالیف دکتر کرم…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک تجارت

    پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک تجارت پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک تجارت نمونه پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال در خصوص ارزیابی عملکرد پروپوزال رتبه بندی شعب بانک تجارت شاخص ارزیابی عملکرد بانک شاخص های ارزیابی عملکرد…

  • حل المسائل کتاب آنالیز والتر رودین

    حل المسائل کتاب آنالیز والتر رودین کتاب آنالیز والتر رودین Mathematical Analysis Rudin رفتن به سایت اصلی حل التمرین کتاب آنالیز والتر رودین Solution Manual For Principles of Mathematical Analysis - Rudin   توجه فرمایید این فایل تماما به زبان…

  • نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی سلامت روان سالمندان

    نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی سلامت روان سالمندان کلمات کلیدی : فصل 3 پایان نامه روانشناسی نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی دانلود فصل سوم پایان نامه روانشناسی موضوع پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه درباره…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 2 پیشینه مدیریت دانش تاریخچه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش چارچوب نظری مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش…

  • ارزیابی دین ورزی جوانان حوزوی و دانشگاهی

    ارزیابی دین ورزی جوانان حوزوی و دانشگاهی دینداری جوانان پایبندی به دین دانلود پایان نامه نگرش جوانان به دین دین ورزی جوانان دانلود پایان نامه پایبندی به دین در دانشجویان پایبندی مذهبی دانشجویان دانلود پایان نامه دین ورزی جوانان دانشگاهی…

  • دانلود پرسشنامه وسواس عملی فوآ و همكاران

    دانلود پرسشنامه وسواس عملی فوآ و همكاران کلمات کلیدی : پرسشنامه فوآ و همكاران پرسشنامه وسواس عملي پرسشنامه وسواس اجباری پرسشنامه وسواس عملی فوآ پرسشنامه سندروم وسواس پرسشنامه اختلال وسواسی عملی پرسشنامه وسواس عملی فوآ و همكاران رفتن به سایت…

  • مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت ارزیابی درجه بلوغ سنگ منشاء

    مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت ارزیابی درجه بلوغ سنگ منشاء سنگ منشاء حوضه رسوبی زاگرس بازسازی تاریخچه تدفین رسوبات مدلسازی حرارتی چاههای نفتی میزان بلوغ سنگهای منشاء هیدروکربنی مدل سازی ژئوشیمیایی چاههای نفتی مدلسازی حرارتی چاههای نفتی در جهت…

  • سبب شناسی اختلال اضطراب اجتماعی و بررسی مدل های آن

    سبب شناسی اختلال اضطراب اجتماعی و بررسی مدل های آن اختلال اضطراب اجتماعی شیوع اختلال اضطراب اجتماعی در ایران انواع اختلال اضطراب اجتماعی سبب شناسی اختلال اضطراب اجتماعی مدلهای سبب شناسی اختلال اضطراب اجتماعی عوامل اختلال اضطراب اجتماعی معیارهای اختلال…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بی تفاوتی سازمانی مبانی نظری بی تفاوتی سازمانی پیشینه تحقیق بی تفاوتی سازمانی پیشینه داخلی بی تفاوتی سازمانی پیشینه خارجی بی تفاوتی سازمانی پیشینه پژوهش بی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی پیشینه فرسودگی شغلی تاریخچه فرسودگی شغلی پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی پیشینه پژوهشی فرسودگی شغلی مبانی نظری فرسودگی شغلی چارچوب نظری فرسودگی شغلی ادبیات نظری فرسودگی شغلی فصل دوم پایان نامه فرسودگی شغلی مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهکارهای مبارزه با فساد اداری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهکارهای مبارزه با فساد اداری مبانی نظری راهکارهای مبارزه با فساد اداری پیشینه تحقیق در مورد راهکارهای مبارزه با فساد اداری مبانی نظری در مورد راهکارهای مبارزه با فساد اداری چارچوب نظری راهکارهای مبارزه با…