تاثیر روشهای نوروسایکولوژی بیکر در درمان دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی

تاثیر روشهای نوروسایکولوژی بیکر در درمان دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی

نارساخوانی
دانلود پایان نامه نارساخوانی تحولی
اختلالهای یادگیری
نوروسایکولوژی بیکر
تاثیر روشهای نوروسایکولوژی بیکر در درمان دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی
دانلود پایان نامه روانشناسی
دانلود پایان نامه ارشد روانشناسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

تاثیر روشهای نوروسایکولوژی بیکر در درمان دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی

(مطالعه موردی:دانش آموزان 11-9 ساله شهر تهران در پایه های سوم، چهارم و پنجم ابتدایی)

 

 

 آپدیتها:

1ـ آزمون وکسلر کودکان

2ـ فرم تاریخچه موردی 

3ـ آزمون اختلال خواندن 

4ـ آزمون اختلال سلوک و ADHD اقتباس شده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) براساس DSM-IV

 

چکیده

در پژوهش حاضر، اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی مورد بررسی قرار گرفت. به منظور انجام این پژوهش، ابتدا تعداد 165 نفر از دانش آموزان مشکوک به نارساخوانی در مقطع ابتدایی از پایه های سوم، چهارم و پنجم به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای  به صورت تصادفی انتخاب و سپس از میان آنها تعداد 60 دانش آموز پس از اجرای آزمونهای تشخیصی ( از جمله آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون اختلال خواندن، آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک ) به صورت هدفمند برگزیده شدند. سپس، آزمودنیهای نارساخوان بر مبنای مقیاس طبقه بندی بیکر، درچهارگروه آزمایشی وگواه نوع L/p ( تعداد هر گروه 15 نفر ) به صورت تصادفی جایگزین شدند.

 

 پس از اجرای پیش آزمون در هر دو گروه، گروههای آزمایشی نوع L/p به مدت 20 جلسه، تحت درمان شیوه های نوروسایکولوژی (HSS ) قرار گرفتند. اما گروههای  گواه نوع L/p، هیچگونه روش درمانی را دریافت نکردند. پس از آن، در هر دو گروه آزمایشی و گواه، پس آزمون ( بلافاصله پس از اتمام درمان ) و آزمون پی گیری ( پس از گذشت 4 ماه ) به اجرا درآمد. در پایان داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل واریانس آمیخته، تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر و آزمونt  وابسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهشی حاکی از آن بود که اولاً مداخله های نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر سبب افزایش میزان دقت و درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L گردید. همچنین این شیوه ها موجب افزایش میزان درک وسرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p گردید. ثانیاً، کاربرد این شیوه های درمانی موجب پایداری اثرات درمان  ( پس از گذشت 4 ماه ) در این گروه از کودکان شد.

 

 

 

کلمات کلیدی:

نارساخوانی

نارساخوانی تحولی

اختلالهای یادگیری

نوروسایکولوژی بیکر

 

 

مقدمه

در قرن حاضر، نارساخوانی یکی از مباحث چالش برانگیز آموزش و پرورش ویژه به شمار می رود. به اعتقاد پاره ای از متخصصان اختلالهای یادگیری حدود 80 درصد دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری، در خواندن مشکل دارند ( به نقل از لرنر، 1997 ). ضعف در خواندن معمولاً منجر به مشکلات دیگری می شود. این گونه کودکان فرصت های استخدامی را از دست می دهند. بسیاری از کودکان به خاطر عملکرد تحصیلی ضعیف و شکست های مکرر از مدرسه اخراج می شوند.

 

فن آوری پیشرفته و اتوماتیک شدن کارها در جهان امروز ایجاب می کند که افراد تحصیلات بالایی داشته باشند. مشاغل قدیمی به سرعت منسوخ می شود و فرایند بازآموزی به صورت ضرورتی اجتناب ناپذیر درمی آید. و پیش بینی می شود کارمندان در هر شغلی به دفعات مجبور شوند به بازآموزی در حرفه خود بپردازند تا آمادگی های لازم را برای مشاغل جدید کسب کنند. توانایی خواندن به صورتی کارآمد، ابزاری مهم در بازآموزی و حفظ شغل است. به هر حال، خواندن مشکل تحصیلی عمده ای برای دانش آموزان ناتوان در یادگیری است. ناتوانی خواندن پیامدهای بسیار جدی در مورد پیشرفت تحصیلی، استخدام و موفقیت در زندگی دارد ( لرنر، 1997 ).  

 

کودکان مبتلا به نارساخوانی در هنگام خواندن مرتکب اشتباهات متعددی می شوند. این اشتباهات با حذف، افزودن یا وارونه نمودن کلمات مشخص می شود. این کودکان در تفکیک بین حروف از نظر شکل و اندازه دچار مشکل هستند، به خصوص حروفی که فقط از نظر جهت یابی و طول خطوط با هم تفاوت دارند. سرعت خواندن آنها پایین و غالباً با حداقل درک همراه است. اکثر کودکان نارساخوان توانایی رونویسی از متن چاپی را دارند، اما تقریباً آنها درهجی کردن ضعیف هستند. این کودکان ممکن است از وسط یا آخر کلمه شروع به خواندن نمایند. نارسایی در به خاطر آوردن و عدم استمرار فراخوانی موجب  می شود که فرد اسم و صدای حروف را بخوبی به خاطر نیاورد و از آن پرهیز می کنند. اضطراب آنها در مقابل تقاضاهایی که زبان نوشتاری را ایجاب می کند، افزایش می یابد، اکثر کودکان مبتلا به نارساخوانی که آموزشهای کمکی دریافت نمی کنند ممکن از شکست مستمر و یاس ناشی از آن دچار احساس شرم و تحقیر شوند. با گذشت زمان این احساسها عمیق تر می گردند. کودکان بزرگتر ممکن است احساس خشم یا افسردگی پیدا کنند و احترام به نفس پایین نشان دهند. ( کاپلان ـ سادوک، 2003 ، ترجمه رفیعی ورضاعی ). 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه 2

1ـ بیان مسأله 6

2ـ اهمیت و ضرورت مسأله 13

3ـ اهداف، سوالها و فرضیه های پژوهش 15

4ـ متغیرها و تعریف نظری و عملیاتی آنها 18

خلاصه 20

 

فصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیقات 

بخش اول: مبانی نظری 22

1ـ تعریف اختلالهای یادگیری 22

2ـ سیر تحول تاریخی اختلالهای یادگیری 30

1) دوره بنیانگذاری: تحقیقات نخستین درباره مغز 30

2) دوره انتقالی: مطالعه بالینی کودکان 33

3) دوره یکپارچگی: رشد سریع برنامه های مدارس 43

4) دوره معاصر (از سال 1980 تا کنون) 44

3ـ طبقه بندی اختلالهای ویژه یادگیری بر مبنای DSM-IV-IR 44

1) اختلال خواندن 45

2) اختلال در ریاضیات 46

3) اختلال بیان نوشتاری 48

4) اختلال یادگیری که به گونه دیگر مشخص نشده است (NOS) 49

4ـ تعریف خواندن 50

5ـ تحول خواندن 55

6ـ مدل های خواندن 56

1) مدل پایین ـ بالا و مدل بالا ـ پایین 56

2) مدل تعاملی جبرانی 57

3) مدل پیوندگرایی 59

4) مدل آوایی 61

5) مدل ببین و بگو 63

6) مدل تعادل خواندن بیکر 63

7ـ نارساخوانی 70

1) تعریف نارساخوانی 70

2) نشانه های بالینی نارساخوانی 75

3) اختلالهای همراه با نارساخوانی 81

الف ـ اختلالهای جانبی شدن 81

ب ـ اختلالهای سازمان یافتگی فضایی ـ زمانی 82

ج ـ نابهنجاری حرکات چشم ها 83

د ـ تأخیر زبان گفتاری 85

هـ ـ اختلالهای ادراکی 86

و ـ اختلال حافظه کوتاه مدت 87

ز ـ اختلال نارسایی توجه (ADD) و ADHD 88

ح ـ اختلالهای رفتاری 91

4) شیوع نارساخوانی 94

5) تاریخچه نارساخوانی 95

6) سبب شناسی نارساخوانی 99

الف ـ عوامل ژنتیکی 100

ب ـ عوامل عصب شناختی 103

ج ـ تقارن نیمکره های مغزی 107

د ـ غلبه طرفی مغز 111

هـ ـ عوامل حرکتی 114

و ـ عوامل شناختی 115

ز ـ عوامل رفتاری 118

ح ـ عوامل محیطی 121

ط ـ عوامل عاطفی 122

8ـ دیدگاه های مختلف در مورد نارساخوانی 124

9ـ نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی 124

10ـ طبقه بندی نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی 131

الف ـ نارساخوانی اکتسابی 131

ب ـ نارساخوانی تحولی 140

11ـ فرآیند شکل گیری مدل تعادل خواندن از دیدگاه بیکر 148

12ـ عملکرد نیمکره های مغزی از دیدگاه بیکر 154

13ـ طبقه بندی نارساخوانی تحولی از دیدگاه بیکر 156

1) نارساخوانی نوع L (زبان شناختی) 156

2) نارساخوانی نوع P (ادراکی) 156

14ـ بررسی اعتبار طبقه بندی نارساخوانی نوع P/L 158

15ـسبب شناسی نارساخوانی تحولی نوع P/L 162

16ـ شیوه های درمانی نوروسایکولوژی از دیدگاه بیکر 164

بخش دوم: یافته های پژوهشی 168

خلاصه 180

 

فصل سوم: روش تحقیق 

1ـ طرح تحقیق 184

2ـ روشهای آماری 185

3ـ تعریف جامعه آماری و ویژگیهای آن 186

4ـ روش نمونه گیری و حجم نمونه 187

5ـ ابزارهای پژوهشی 188

1) آزمون وکسلر کودکان 188

2) آزمون اختلال خواندن 188

3) آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک اقتباس شده از پرسشنامه    علائم مرضی کودکان (CSI-4) براساس DSM-IV 199

4) جعبه آموزشی لامسه ای 203

5) برنامه نرم افزاری HEMSTIM 206

6ـ فرآیند تشخیص و روش اجرا 209

7ـ فرآیند طبقه بندی دانش آموزان نارساخوان براساس مدل تعادل خواندن بیکر 211

8ـ فرآیند اجرای شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر 212

1) تحریک خاص نیمکره ها از طریق کانال دیداری (HSS-VIS) 212

2) تحریک خاص نیمکره ها از طریق کامال لامسه ای (HSS-tac) 221

خلاصه 227

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل 

1ـ ارائه نتایج کمی 229

الف: توصیف داده ها 229

ب ـ تحلیل داده ها 234

ـ تحلیل واریانس آمیخته (3 2) 234

فرضیه اول: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر میزان دقت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L: 235

فرضیه دوم: الف) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعL 241

فرضیه دوم: ب) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعP 246

فرضیه سوم: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان سرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p 252

خلاصه 258

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 

1ـ بحث و تحلیل درباره یافته ها 260

2ـ محدودیتها 270

3ـ پیشنهادات 271

4ـ کاربردهای آموزشی و پرورشی 272

منابع 

1) منابع فارسی 274

2) منابع انگلیسی 276

 

 

 

 

فهرست جدول ها و نمودارها

جدول ها

عنوان صفحه

جدول 1: مشخصات گروههای آزمایشی و گواه نوع L 229

جدول 2: مشخصات گروههای آزمایشی و گواه نوع P 229

جدول 3: میانگین و انحراف معیار حاصله از اجرای آزمون  اختلال خواندن (مولفه خطای خواندن) برای گروههای آزمایشی و گواه نوع L 230

جدول 4: میانگین و انحراف معیار حاصله از اجرای آزمون اختلال خواندن (مولفه درک خواندن) برای گروههای آزمایشی و گواه نوع L 231

جدول 5: میانگین و انحراف معیار حاصله از اجرای آزمون اختلال خواندن (مولفه درک خواندن) برای گروههای آزمایشی و گواه نوع P 232

جدول 6: میانگین و انحراف معیار حاصله از اجرای آزمون و اختلال خواندن (مولفه سرعت خواندن) برای گروههای آزمایشی و گواه نوع P 233

جدول 7: نتایج تحلیل واریانس آمیخته برای بررسی اثرات گروه و آزمون در نمرات خطای خواندن نوع L 235

جدول 8: نتایج تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر برای بررسی اثرات آزمون در نمرات خطای خواندن گروه آزمایشی و گواه نوع L 238

جدول 9:  نتایج آزمون آماری t وابسته برای مقایسه چندگانه میانگین های عامل آزمون (مولفه خطای خواندن) 240

جدول 10: نتایج تحلیل واریانس آمیخته (3 2) برای بررسی اثرات گروه و آزمون در نمرات درک مطلب گروههای آزمایشی و گواه نوع L 241

جدول 11: خلاصه نتایج تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر برای بررسی اثرات آزمون بر درک مطلب گروههای آزمایشی و گواه نوع L 244

جدول 12: نتایج آزمون آماری t وابسته برای مقایسه چندگانه میانگین های عامل آزمون (مولفه درک خواندن ـ نوع L) 245

جدول 13: نتایج تحلیل واریانس آمیخته (3 2) برای بررسی اثرات گروه و آزمون در نمرات درک خواندن گروههای آزمایشی و گواه نوع P 247

جدول 14: نتایج تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر برای بررسی اثرات آزمون بر درک خواندن گروههای آزمایشی و گواه نوع P 249

جدول 15: نتایج آزمون آماری t وابسته برای مقایسه چندگانه میانگین های عامل آزمون (مولفه درک خواندن ـ نوع P) 251

جدول 16: نتایج تحلیل واریانس آمیخته (3 2) برای بررسی اثرات گروه و آزمون در نمرات سرعت خواندن گروههای آزمایشی و گواه نوع P 252

جدول 17: نتایج تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر برای بررسی اثرات آزمون بر سرعت خواندن گروههای آزمایشی و گواه نوع P 255

جدول 18: نتایج آزمون آماری t وابسته برای مقایسه چندگانه میانگین های عامل آزمون (مولفه سرعت خواندن ـ نوع P). 257

 

نمودارها

1ـ نمودار اثر متقابل آزمون و گروه: (مولفه خطای خواندن ـ نوع L) 237

2ـ نمودار اثر متقابل آزمون و گروه: (مولفه درک خواندن ـ نوع L) 242

3ـ نمودار اثر متقابل آزمون و گروه: (مولفه درک خواندن ـ نوع P) 248

4ـ نمودار اثر متقابل آزمون و گروه: (مولفه سرعت خواندن ـ نوع P) 253

 

 

 

  • نقش گروه های فشار اسرائیل محور در سیاست گذاری خارجی در ایالات متحده آمریكا و تاثیر آن ها بر سیاست اين كشور در قبال جمهوری اسلامی ایران

    نقش گروه های فشار اسرائیل محور در سیاست گذاری خارجی در ایالات متحده آمریكا و تاثیر آن ها بر سیاست اين كشور در قبال جمهوری اسلامی ایران کلمات کلیدی : پایان نامه اسرائیل سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران جايگاه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی 62 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی 62 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد…

  • پرسشنامه ارائه الگوی مناسب استراتژیک تغییر و استفاده از آن برای افزایش عملکرد

    پرسشنامه ارائه الگوی مناسب استراتژیک تغییر و استفاده از آن برای افزایش عملکرد مدیریت استراتژیك تغییر موضوعات تغییر در سطح استراتژیك ارائه الگوی مناسب استراتژیک تغییر افزایش عملکرد با استراتژیک تغییر پرسشنامه مدیریت استراتژیك تغییر پرسشنامه موضوعات تغییر در سطح…

  • مفهوم برنامه درسی و تاریخچه برنامه ریزی درسی

    مفهوم برنامه درسی و تاریخچه برنامه ریزی درسی برنامه درسی برنامه ریزی درسی پیشینه برنامه ریزی درسی راهبردهای یاددهی راهبردهای یادگیری ارزشیابی در برنامه ریزی درسی دانلود پایان نامه برنامه درسی دانلود پایان نامه برنامه ریزی درسی رفتن به سایت…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش وضعیت مدیریت دانش 69 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش وضعیت مدیریت دانش 69 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش مبانی نظری وضعیت مدیریت دانش پیشینه تحقیق وضعیت مدیریت…

  • پیدا کردن بهترین مدل برای پیش بینی تقاضای دارو با دیتا ماینینگ

    پیدا کردن بهترین مدل برای پیش بینی تقاضای دارو با دیتا ماینینگ افزایش بهره وری مالی داروخانه با داده کاوی بهینه سازی خرید دارو با داده کاوی پیش بینی مصرف دارو با داده کاوی استفاده از روشهای داده کاوی در…

  • شناسایی بافت و اقلیم شیراز

    شناسایی بافت و اقلیم شیراز دانلود تحقیق بافت شهر شیراز دانلود تحقیق اقلیم شهر شیراز شناخت بافت و اقلیم شهر شیراز دورههای تاریخی توسعه شهر شیراز ساختار ا صلی شهر شیراز موقعیت جغرافیایی شیراز ساختار فضایی شهر شیراز دانلود تحقیق…

  • تشکیل پوشش فسفات در فلزات و بررسی شتاب دهنده ها در آن

    تشکیل پوشش فسفات در فلزات و بررسی شتاب دهنده ها در آن مكانیسم‌های واكنش پوشش فسفات در فلزات شتاب دهنده ها عناصر شیمیایی تشکیل پوشش فسفات در فلزات و بررسی شتاب دهنده ها در آن دانلود پایان نامه پوشش فسفات…

  • پاورپوینت ریسک های اموال و دارایی

    پاورپوینت ریسک های اموال و دارایی دانلود پاورپوینت ریسک های اموال و دارایی تعریف اموال طبقه بندی ریسک های اموال ودارایی طبقه بندی ریسک از لحاظ منشا ایجاد خسارت طبقه بندی ریسک از لحاظ ماهیت خسارت الگوهای نحوه برخورد با…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شاخص های توسعه انسانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شاخص های توسعه انسانی مبانی نظری توسعه انسانی دانلود مبانی نظری توسعه انسانی پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات نظری توسعه انسانی فصل دوم پایان نامه توسعه انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش اختلال اضطرابی وابسته مصرف مواد و دارو

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش اختلال اضطرابی وابسته مصرف مواد و دارو کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطرابی وابسته مصرف مواد و دارو مبانی نظری اختلال اضطرابی وابسته مصرف مواد و دارو پیشینه تحقیق اختلال…

  • امکان سنجی پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در موسسات آموزش عالی

    امکان سنجی پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در موسسات آموزش عالی بودجه ریزی عملیاتی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امکان سنجی طراحی بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در…

  • پروپوزال ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

    پروپوزال ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع بهبود کیفیت برنامه های بهبود کیفیت بهبود کیفیت صنایع صنایع کوچک ارومیه بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع پروپوزال…

  • افزایش ضریب برداشت نفت از میادین نفتی

    افزایش ضریب برداشت نفت از میادین نفتی میادین نفتی ازدیاد برداشت افزایش ضریب برداشت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق نفت فروش مقاله و تحقیق…

  • جزوه فوق العاده آیین دادرسی کیفری دکتر خالقی

    جزوه فوق العاده آیین دادرسی کیفری دکتر خالقی کتاب آیین دادرسی کیفری خلاصه شده کتاب آیین دادرسی کتاب آیین دادرسی کیفری دکتر خالقی خلاصه شده کتاب آیین دادرسی کیفری دکتر خالقی دانلود جزوه آیین دادرسی کیفری 1 دانلود جزوه آیین…

  • فصل دوم پایان نامه سلامت اجتماعی

    فصل دوم پایان نامه سلامت اجتماعی کلمات کلیدی : مبانی نظری سلامت اجتماعی دانلود مبانی نظری سلامت اجتماعی پیشینه تحقیق سلامت اجتماعی دانلود پیشینه تحقیق سلامت اجتماعی پیشینه داخلی سلامت اجتماعی پیشینه خارجی سلامت اجتماعی پیشینه پژوهش سلامت اجتماعی پیشینه…

  • پاورپوینت خودارزيابي و انواع رویکردهای آن در مدیریت تولید

    پاورپوینت خودارزيابي و انواع رویکردهای آن در مدیریت تولید کلمات کلیدی : پاورپوینت خودارزيابي و انواع رویکردهای آن در مدیریت تولید پاورپوینت انواع رویکردهای آن در مدیریت تولید خودارزيابي و انواع رویکردهای آن در مدیریت تولید خودارزيابي به زبان ساده…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش 32 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش 32 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعارض نقش مبانی نظری تعارض نقش پیشینه تحقیق تعارض نقش پیشینه داخلی تعارض نقش پیشینه خارجی تعارض نقش پیشینه پژوهش تعارض نقش پیشینه نظری…

  • ماهیت تعصب و بررسی رابطه آن با خلاقیت و عزت نفس

    ماهیت تعصب و بررسی رابطه آن با خلاقیت و عزت نفس کلمات کلیدی : ریشه های تعصب عوامل تعصب ورزی نظریه های تعصب انواع و اقسام آن تعصب مولفه های تعصب ورزی رابطه تعصب با خلاقیت رابطه تعصب با عزت…

  • پرسشنامه هراس اجتماعی (SPIN) کانور و همکاران (2000)

    پرسشنامه هراس اجتماعی (SPIN) کانور و همکاران (2000) پرسشنامه هراس اجتماعی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور و همکاران پرسشنامه هراس اجتماعی spin روایی و پایایی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور تفسیر پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه…

  • مبانی نظری شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش

    مبانی نظری شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش مبانی نظری با موضوع مدیریت دانش دانلود…

  • دانلودکارآموزی - شركت برق منطقه اي خراسان و امور انتقال 16 ص

    دانلودکارآموزی - شركت برق منطقه اي خراسان و امور انتقال 16 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی - شركت برق منطقه اي خراسان و امور انتقال 16 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی - شركت برق منطقه اي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول 65 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول 65 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری بحرانهای بانكی مبانی نظری تقاضای پول پیشینه تحقیق تقاضای پول پیشینه تحقیق بحرانهای بانكی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تقاضای پول مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس پیوستگی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس پیوستگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه احساس پیوستگی مبانی نظری احساس پیوستگی پیشینه تحقیق احساس پیوستگی پیشینه داخلی احساس پیوستگی پیشینه خارجی احساس پیوستگی پیشینه پژوهش احساس پیوستگی پیشینه نظری احساس پیوستگی ادبیات…

  • بررسی پردازشگرهای سیگنال دیجیتال و کاربرد آنها

    بررسی پردازشگرهای سیگنال دیجیتال و کاربرد آنها پردازشگر سیگنال دیجیتال پردازنده های DSP پردازنده های دیجیتال سیستم های قدرت و رله های حفاظتی مطالعه و بررسی پردازنده های DSP و امکان سنجی یک سامانه ی حداقل جهت کار با آنها…