بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی

بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی

بازاریابی حسی
بازاریابی رابطه مند
مدل های بازاریابی
مدل SWIPE
تبلیغات دهان به دهان
مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی
دانلود پایان نامه بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی
بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی
 
مقدمهعصر کنونی دوره تحولات شتابنده و غیرقابل پیشبینی است. امروز همانند دیروز نیست و یقیناً فردا متفاوت از امروز خواهد بود. بنابراین، پایبند بودن به استراتژی‌های امروز خطرناک است. کشورهای درحال توسعه باید در استراتژیها و سیاستهای تجاری و بازرگانی خود تجدید نظر کنند، چرا که در صورت عدم بکارگیری استراتژی‌های جدید و متناسب با شرایط محیط کنونی، موقعیت رقابتی آنها تضعیف خواهد شد (کاتلر، 2001، 1). این در حالیست که بیشتر تبلیغات رایج فعلی، هنوز متکی بر افزایش تعداد دیده یا شنیده شدن برند (OTS) از طریق رسانه‌های جمعی هستند که با شاخص اقتصاد مقیاس عمل می‌کنند یعنی یک تبلیغ هر تعداد بیشتر دیده شود بهتر است. اما مشتریان خواستار چیزی بیشتر از پیام‌های انبوهی هستند که روزانه به سمت آنها فرستاده می‌شود تا چشم‌های بی‌تفاوت آنان را برباید. آنها خواستار احترام به هویت خود و ارتباط مناسبند، آنها خواستار ارائه محصول و برند از طریق تجربه‌ای هستند که تناسب شخصی داشته و به یاد ماندنی باشد، حواس گوناگون را درگیر کند، هیجانی و همچنین دارای مفهوم باشد. مشتریان به شدت تغییر کرده‌اند و دنیای برندها بایستی برای برآورده کردن نیازها و آرزوهای آنان تغییر کنند و صحنه را به کسانی بسپارد که ‌این تأثیرات شگرف و منحصر به‌فرد بازار در حال ظهور را تشخیص می‌دهند. دست اندرکاران تبلیغات به خلق پیام‌های تبلیغاتی (با نسخه‌ای برای تمامی ذهنیت‌ها) در بازارهای عمومی عادت کرده‌اند، اما زمان آن فرا رسیده است که نگاه جدیدی به نحوه رسیدن این پیام‌ها به مخاطب داشته باشیم و بهترین شیوه برای کسب وفاداری مشتریان را بیاموزیم. 
میزان رضایت مشتری، موفقیت یا شکست شرکت را تعیین می‌کند بنابراین شرکتها به دنبال حفظ مشتریان و وفاداری آنها میباشند. تحقیقات نشان میدهند که هزینه جذب مشتریان جدید به دلیل هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی، بیشتر از هزینه حفظ مشتریان کنونی است. شرکتها دریافته‌اند که از دست دادن یک مشتری چیزی بیش ازدست دادن یک قلم فروش است، بلکه به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می‌توانسته در طول زندگی یا دوره زمانی که مشتری بوده، انجام دهد (کاتلر و آرمسترانگ، 1999، 28). در این راستا تنها سازمانهایی در عرصه رقابت از موقعیت های مناسبی برخوردار خواهند بود که محور اصلی فعالیت های خود را تامین خواسته مشتریان و ارضای نیازهای آنها قرار دهند زیرا سطوح بالای رضایت موجب وفاداری بیشتر او می‌شود (لاو لاک و رایت، 1382،ص 175). دیوید ولف، کارشناس عملیاتی این حوزه از کشور پرتغال می‌گوید: “دوران بازاریابی با یک زبان به پایان رسیده است، اکنون مصرف کنندگان می‌خواهند با مشارکت در گفتگویی با شما و برندتان در فرآیند بازاریابی درگیر شوند”. این طرز تفکر می‌تواند مبنای مناسبی برای یک کمپین بازاریابی حسی باشد. تعریف بازاریابی حسی سیّال است، درست مانند متدولوژی و روش‌شناسی. زمانی در مورد آن اشاراتی می‌شد اما اکنون از آن به عنوان گوی طلائی بازاریابی یاد می‌شود. خوب است بدانیم وقتی پرسشی مانند اینکه “بازاریابی حسی را چگونه تعریف می‌کنید؟” در تالار گفتگوی بازاریابی حسی مطرح شد، بیش از 200 تعریف گوناگون از 150 کشور جهان در مورد آن ارائه گردید. در نهایت باید افزود مدیران و صاحبان کسب و کار دریافته اند که اصل اول ایجاد ارتباط است ولی آنگونه که انتظار دارند موفقیت حاصل نمی‌شود. نام تجاریشان ماندگاری ندارد و مشتریان وفادار کمی دارند. در این مقاله بعد از بررسی بازاریابی رابطه مند به بازاریابی حسی می پردازیم. که‌ این مفهوم جدید در بستر بازاریابی رابطه مند موجبات موفقیت هر چه بیشتر شرکت ها و وفاداری مشتریان را فراهم می‌آورند.

واژگان کلیدی:
بازاریابی حسی
بازاریابی رابطه مند
مدل های بازاریابی
 
فهرست مطالبچکیده مقدمه
تاریخچه و مراحل تکامل بازاریابی
مرحله اول: محصول گرایی (کالا گرایی)
مرحله دوم: بازارگرایی (فروش گرایی)
مرحله سوم: مشتری گرایی
مرحله چهارم: رفاه گرایی
زیربنای مفهومی از آمیخته بازاریابی تا بازاریابی رابطه‌مند چرخه حیات روابط
مدل بازارهای شش‌گانه
بازار مشتریان بازار مراجعان بازار داخلی
بازار جذب نیروی انسانی
بازار تأثیرگذاران بازار عرضه‌کنندگان
مدل کاربردی بازاریابی رابطه‌مند
پارادایم بازاریابی رابطه‌مند
تعاریف و مفهوم بازاریابی رابطه‌مند
اجزا و عوامل بازاریابی رابطه‌مند
آمیزه بازاریابی
تحقیقات جاری در مورد بازاریابی حسی
 تفاوتهای بین تجربه و کالا / خدمت
تفاوت بین بازاریابی حسی و بازاریابی سنتی
مدل SWIPE
مبانی نظری مختلف توجه به ابعاد مختلف ارتباطات مختلف بازاریابی نقش متفاوت مشتریان نقش آمیزه بازاریابی P بازاریابی سنتی در بازاریابی حسی محصول قیمت توزیع ترویج
عناصر اصلی استراتژی آمیزه بازاریابی حسی
تجربه قیمت چیدمان تعامل
تبلیغات دهان به دهان
بررسی موردی کمپین حسی شرکت گراگم( GERAGEM ) 
تجربه محصول شرکت گراگم( GERAGEM )
ارزش تجربه گراگم( GERAGEM )
صحنۀ چیدمان گراگم( GERAGEM )
تعامل هیجانی گراگم( GERAGEM )
تبلیغات دهان به دهان مثالهائی از بازاریابی حسی
اجرای موفق بازاریابی حسی
مزایای بازاریابی حسی
پیشینه پژوهش فهرست منابع منابع فارسی منابع لاتین

  • فصل دوم پایان نامه فرسودگی هیجانی

    فصل دوم پایان نامه فرسودگی هیجانی کلمات کلیدی : مبانی نظری فرسودگی هیجانی پیشینه تحقیق فرسودگی هیجانی پیشینه داخلی فرسودگی هیجانی پیشینه خارجی فرسودگی هیجانی پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی پیشینه نظری فرسودگی هیجانی ادبیات نظری فرسودگی هیجانی چارچوب نظری فرسودگی…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی آی تی IT

    نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی آی تی IT نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی آی تی IT نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش نمونه سوالات…

  • بیع با ثمن شناور از دیدگاه فقه

    بیع با ثمن شناور از دیدگاه فقه ثمن در عقد بیع عقد بیع با ثمن شناور پایان نامه بیع با ثمن شناور عدم تعیین ثمن در بیع اعتبار بیع با ثمن شناور اعتبار بیع با ثمن شناور در فقه بیع…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های مقابله ای

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های مقابله ای کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های مقابله مبانی نظری سبک های مقابله پیشینه تحقیق سبک های مقابله پیشینه داخلی سبک های مقابله پیشینه خارجی سبک های مقابله پیشینه…

  • مبانی نظری بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده

    مبانی نظری بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده ابعاد سازمان یادگیرنده مولفه های سازمان یادگیرنده مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده رویکردی نو در آموزش و پرورش اهمیت و ضرورت…

  • پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در بانک

    پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در بانک کلمات کلیدی : پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استقرار مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش دانلود پرسشنامه استقرار مدیریت دانش پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در سازمان پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در بانک پرسشنامه…

  • اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی-گچی

    اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی-گچی آهك خاكهای گچی شبكه‌های آبیاری و زهكشی خصوصیات تحكیمی خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی گچی اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی گچی رفتن به سایت اصلی اثر افزایش آهك بر خصوصیات…

  • شناسایی رابطه احزاب با توسعه سیاسی و امنیت ملی

    شناسایی رابطه احزاب با توسعه سیاسی و امنیت ملی امنیت ملی احزاب سیاسی توسعه سیاسی نقش احزاب در امنیت ملی نقش احزاب در توسعه سیاسی شناسایی رابطه احزاب با توسعه سیاسی و امنیت ملی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع خودهمبستگي

    پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع خودهمبستگي کلمات کلیدی : پاورپوینت خودهمبستگي پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه دکترحمید ابریشمی کتاب مبانی اقتصاد سنجی تألیف…

  • پاورپوینت کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی توسط ریمون کیوی و لوک وان کامپنهود

    پاورپوینت کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی توسط ریمون کیوی و لوک وان کامپنهود پاورپوینت کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی توسط ریمون کیوی و لوک وان کامپنهود رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی توسط…

  • بررسی تحولات شکلی و ماهوی قانون مجازات اسلامی جدید

    بررسی تحولات شکلی و ماهوی قانون مجازات اسلامی جدید حدود در قانون مجازات اسلامی جدید قصاص در قانون مجازات جدید اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها  تغییرات انجام شده در تأسیسات عرفی دیات در قانون مجازات اسلامی جدید صدور حکم…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی استرس والدگری

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی استرس والدگری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس والدگری مبانی نظری استرس والدگری پیشینه تحقیق استرس والدگری پیشینه داخلی استرس والدگری پیشینه خارجی استرس والدگری پیشینه پژوهش استرس والدگری پیشینه نظری استرس والدگری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی بزرگسالان 49 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی بزرگسالان 49 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری دلبستگی بزرگسالان پیشینه تحقیق دلبستگی بزرگسالان پیشینه داخلی دلبستگی بزرگسالان پیشینه خارجی دلبستگی بزرگسالان پیشینه پژوهش دلبستگی بزرگسالان پیشینه نظری دلبستگی بزرگسالان فصل دوم پایان نامه…

  • پاورپوینت بررسی کارکرد بانك‌هاي سرمايه‌گذاري با ساير نهاد‌هاي مالي

    پاورپوینت بررسی کارکرد بانك‌هاي سرمايه‌گذاري با ساير نهاد‌هاي مالي کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی کارکرد بانك‌هاي سرمايه‌گذاري با ساير نهاد‌هاي مالي کارکرد بانك‌هاي سرمايه‌گذاري با ساير نهاد‌هاي مالي بانک تجاري و انواع آن شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي کارگزاري بانک‌هاي سرمايه‌گذاري مدل‌ها…

  • پاورپوینت تئوری های اثباتی حسابداری (فصل سوم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)

    پاورپوینت تئوری های اثباتی حسابداری (فصل سوم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) پاورپوینت فصل سوم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تئوری های اثباتی حسابداری پاورپوینت تئوری های اثباتی حسابداری پاورپوینت فصل…

  • بررسی و تشریح دیدگاه های متفاوت درمورد سلامت روان و عوامل موثر بر آن

    بررسی و تشریح دیدگاه های متفاوت درمورد سلامت روان و عوامل موثر بر آن سلامت روانی نظریه های سلامت روانی عوامل تاثیر گذار بر سلامت روانی بررسی مفاهیم مشابه سلامت روانی دیدگاه های مختلف درباره سلامت روان عوامل تاثیر گذار…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی

    پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی پرسشنامه بازاریابی داخلی پرسشنامه بازاریابی داخلی بانک پرسشنامه بازارگرایی پرسشنامه بازارگرایی بانک پرسشنامه تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازار گرایی (مطالعه…

  • مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران

    مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران رهبری چالش های قوه مجریه قانون اساسی جاایران دانلود مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی جاایران قوه مجریه در…

  • مبانی نظری نقش آمریکا و اسرائیل در تغییرات سیاسی و امنیتی در کردستان

    مبانی نظری نقش آمریکا و اسرائیل در تغییرات سیاسی و امنیتی در کردستان کلمات کلیدی : مبانی نظری اسرائیل استراتژی اسرائیل در خاورمیانه مبانی نظری تحولات کردستان عراق تحولات سیاسی و امنیتی کردستان عراق نقش آمریکا در تحولات سیاسی و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 100 صفحه کامل و جامع

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 100 صفحه کامل و جامع کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فساد اداری مبانی نظری فساد اداری پیشینه تحقیق فساد اداری پیشینه داخلی فساد اداری پیشینه خارجی فساد اداری پیشینه پژوهش فساد…

  • مبانی نظری ارائه مدل ارزیابی عملکرد با روش تحلیل پوششی داده های فازی

    مبانی نظری ارائه مدل ارزیابی عملکرد با روش تحلیل پوششی داده های فازی مدل ارزیابی عملکرد سازمان مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد سازمان مبانی نظری ارزیابی عملکرد…

  • مقاله رشته هنر با عنوان بررسی مرزهای مبهم میان موسیقی و گفتار

    مقاله رشته هنر با عنوان بررسی مرزهای مبهم میان موسیقی و گفتار دانلود مقاله رشته هنر با عنوان بررسی مرزهای مبهم میان موسیقی و گفتار خرید مقالات هنر سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

    عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط…

  • پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت

    پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت بررسی سقف کامپوزیت تحقیق بررسی سقف کامپوزیت مقاله بررسی سقف های سبک روش اجرای سقف کامپوزیت بر روی سازه‌های فولادی قالب بندی آرماتوربندی قالب برداری محاسن سقف کامپوزیت نقاط ضعف احتمالی سقف…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 4

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 4 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…