بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه یادگیری الکترونیکی
فرآیندهای مدیریت دانش
پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی
استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی
پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی
تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی
رابطه مدیریت دانش و یادگیری الکترونیکی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید

بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

(مطالعه موردی: سازمان بازرسی کل کشور)

 

 

 

 

 

چکیده:

سازمان ها باید در شرایطی به بقاء و حیات خود ادامه دهند که جهان با تغییرات سریع و عمده همراه است . در این شرایط مدیریت دانش به عنوان یک منبع مهم در زمینه ایجاد مزیت رقابتی شمرده می شود. چرا که سازمان ها باید محیطی برای تسهیم، انتقال و تبادل دانش در میان اعضاء به وجود آورند و افراد را، در جهت با مفهوم كردن تعاملاتشان، آموزش دهند.یادگیری الکترونیکی یکی از روش های جدید آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با محور قرار دادن انسان به عنوان یادگیرنده فعال، می تواند تمامی اشکال آموزش و پرورش و یادگیری را در قرن بیست و یکم متحول سازد و به چالش حاصل از میزان تقاضای اجتماعی برای آموزش و فقدان منابع آموزشی کافی پایان دهد.

 

سازمان بازرسی کل کشور نیز به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین سیستم‌های خدماتی جامعه، مستثنی از دیگر نهادهای دولتی ما نمی باشد و از آنجایی که محقق خود در این نهاد مشغول به خدمت رسانی است، مساله یادگیری و دانش را به خوبی در این مجموعه درک می نماید.  

 

بنابراین با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و نیز اهمیت حیاتی این نهاد برای جامعه، بررسی  تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در آن ضروری به نظر می رسد .یقیناً ضرورت استفاده کارکنان آن از دانش روز و دستیابی به جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی بسیار ضروری است و از طرف دیگر موفقیت در هر نظام، و تغییراتی که با هدف اصلاح انجام می‌شود مرهون نظارت های مؤثر و کارآمد است که در مراحل مختلف تحت عناوین گوناگون اعمال می‌شود که این خود اهمیت بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی را دو چندان می کند.  هدف كلی این پژوهش بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور می باشد.

 

 

 

فرضیه  :  فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر دارد.

 

 

 

نتیجه گیری: فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تأثیر معنادار دارد. بنابر نتایج فرضیه ی اصلی پژوهش در سطح خطای نوع اول 05/0 پذیرفته می شود. زیرا سطح معناداری برای مدل رگرسیونی و همچنین  ضریب رگرسیونی مؤلفه ی مدیریت دانش تقریباً برابر 00/0 بوده و همین امر بیانگر آنست که هم مدل رگرسیونی و هم حضور متغیر مدیریت دانش در مدل معنادار بوده است.

 

همچنین مثبت بودن ضریب رگرسیونی نشان می دهد که این رابطه در جهت مثبت است. بدین معنا که افزایش یا کاهش فرآیندهای مدیریت دانش منجر به افزایش یا کاهش سطح یادگیری الکترونیکی خواهد شد.نتایج آزمون همبستگی پیرسون نیز مؤیدی بر رابطه ی مثبت و معنادار فرآیندهای مدیریت دانش با یادگیری الکترونیکی در جامعه ی مورد پژوهش می باشد. زیرا سطح معناداری این آزمون تقریباً برابر 00/0 و ضریب همبستگی پیرسون برآورد شده برابر با 958/0 می باشند.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

مدیریت دانش 

یادگیری الکترونیکی

سازمان بازرسی کل کشور

 

 

 

 

بیان مسئله 

دنیای متغیر امروز ایجاب می کند که سازمان ها برای بقاء و رشد به دنبال ابزارهای نوین باشند. یکی از ابزارهایی که می تواند سازمان ها را در تأمین این اهداف یاری دهد، مدیریت دانش است.  مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان ها کمک می کند اطلاعات و دانش مهم را بیابند، گزینش، سازماندهی و منتشر کنند و تخصصی است که برای فعالیت هایی مانند حل مشکلات، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری است (Tsangho2008). مدیریت دانش می تواند گستره ای از ویژگیهای عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به «عملکرد هوشمندانه تر» بهبود بخشد (Wig, 1999).

 

در جهان پرشتاب امروزی یادگیری الكترونیكی به عنوان یك ابزار كسب دانش، به سرعت در حال گسترش، توسعه و تحول است. چنین روند رو به رشدی دست اندركاران را ملزم به اعمال روشهای علمی و منطقی در اجرا، ارزیابی و مدیریت پروژه های یادگیری الكترونیكی می نماید. پیشرفت روزافزون در زمینه علوم رایانه ای و ظهور و گسترش شبکه های اطلاع رسانی به ویژه اینترنت، امکانات و روش های تازه ای را پیش روی برنامه ریزان و مجریان برنامه های آموززشی قرار داده و مشکلات گذشته در عرصه آموزش، به ویژه محدودیت های ناشی از زمان و مکان یادگیری را کمرنگ نموده است (Safavi et all2008). 

 

 از آنجا که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان اصلی ترین نهاد نظارتی کشور برای نظارت کارا و اثربخش نیازمند برقراری ارتباطات با دستگاه های مشمول بازرسی است و به منظور تحقق چنین هدفی و افزایش نقش مردم در امر نظارت، نیازمند تغییر نگاه از نظارت سنتی به مدرن هستیم که در این راستا به نظر می رسد که با مطرح کردن بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی  می‌توان فرآیند کنترل و نظارت را بهبود بخشید و یادگیری و دانش بویژه در سازمان بازرسی کل کشور  یکی از مسایل با اهمیت تلقی می شود . بنابراین با توجه به موارد فوق محقق بر آن شد تا به بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور  بپردازد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: 1

طرح پژوهش 3

1-1- بیان مسئله 4

1-2- ضرورت و اهمیت پژوهش 5

1-3-اهداف تحقیق 6

1-4- سوال های پژوهش 7

1-5- فرضیه های تحقیق: 8

1-6-مدل تحقیق 9

1-7-جامعه تحقیق: 10

1-8-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش 10

1-9-محدودیت های پژوهش 12

الف. محدودیت های قابل کنترل: 12

ب. محدودیت های غیرقابل کنترل: 12

 

فصل دوم:  مبانی نظری 13

بخش اول: مدیریت دانش 14

2-1-مقدمه 16

2-2- مفهوم داده، اطلاعات، و دانش 17

2-3 – خصوصیات دانش 19

2- 4 – دسته بندی های دانش سازمانی 21

2- 5 – چرخه حیات مدیریت دانش 24

2-5-1 – خلق دانش ( تسخیر یا تولید دانش) 24

2-5-2 -سازماندهی دانش ( اعتبار بخشی دانش) 27

2-5-3- ذخیره دانش ( کدگذاری یا رسمی سازی دانش) 27

2-5-4 -توزیع دانش (تسهیم یا انتقال دانش) 28

2-5-5-  کاربرد دانش ( استفاده از دانش) 30

2-6 – نقش و اهمیت دانش 30

2-7- ﻋﻮاﻣﻞ تأﺛﻴﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬ 31

2-8-  اصول مدیریت دانش 34

2-9-  ﻋﻮاﻣﻞ ﺣﻴﺎﺗﻲ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬‬ 37

2-9-1- فناوری: 37

2-9-2 – فرآیندها: 37

2-9-3 – افراد: 37

2-9-4 – تعهد راهبردی مستمر: 38

2-10 – دﻻﻳﻞ ﺷﻜﺴﺖ ﭘﺮوژه ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ 38

2-11- ﺧﻄﺮ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ 39

2-11- مزایای مدیریت دانش : 41

2-12- تاریخچه مدیریت دانش 42

2-13- تعاریف مدیریت دانش 44

2-14- اهداف مدیریت دانش 45

2-15- چرخة مدیریت دانش : 46

2-16-مدل پایه های ساختمان دانش 49

بخش دوم : یادگیری الکترونیکی 56

2-17- تاریخچه یادگیری الکترونیکی 58

2-18- یادگیری الکترونیکی در ایران: 59

2-19- مفهوم و تعریف یادگیری الکترونیکی 60

2-20- تکامل یادگیری الكترونیکی 63

2-21- روشهای متفاوت یادگیری الکترونیکی 66

2-22-مزایای یادگیری الکترونیکی 72

2-23- معایب یادگیری الکترونیکی 76

2-24- بخش سوم: تحقیقات انجام شده 79

 

فصل سوم:  روش شناسی پژوهش 91

3-1- مقدمه 92

3-2- روش تحقیق 93

3-3- روش و ابزار گرد آوری اطلاعات : 94

3-4- اعتبار و روایی  ابزار تحقیق 95

3-5- مقیاس (ابزار) اندازه گیری 98

3-6- جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری: 98

3-7- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات: 100

 

فصل چهارم: ” تجزیه و تحلیل اطلاعات” 101

 4-2-آمارتوصیفی 102

4-2-1- تحصیلات 102

4-2-2- سن 104

4-2-3- نوع استخدام 105

4-2-4- سنوات خدمت 106

4-2-5- شاخص های توصیفی مؤلفه های پژوهش 107

4-3-  آمار استنباطی 108

4-3-1- آیا اکتساب دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 109

4-3-2- آیا ایجاد دانش بر یادگیری ذ در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 110

4-3-3- آیا ذخیره دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 112

4-3-4- آیا توزیع دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 113

4-3-5- آیا استفاده از دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 114

4-3-6- آیا نگهداری از دانش بریادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 115

4-3-7- آیا فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیری معنی داری دارد؟ 117

4-3-8- آزمون فریدمن 119

 

فصل پنجم: ” نتیجه گیری و پیشنهادات” 121

5-1- مقدمه : 121

5-2- فرآیند تحقیق: 122

5-3- نتیجه گیری : 123

5-3-1- نتیجه گیری از فرضیه اصلی: 123

5-3-2- نتیجه گیری از فرضیه فرعی اول: 123

5-3-3 – نتیجه گیری از فرضیه فرعی دوم: 124

5-3-4- نتیجه گیری از فرضیه فرعی سوم: 124

5-3-5- نتیجه گیری از فرضیه فرعی چهارم: 125

5-3-6- نتیجه گیری از فرضیه فرعی پنجم: 125

5-3-7- نتیجه گیری از فرضیه فرعی ششم: 125

5-4- یافته های جانبی 126

5-5- پیشنهادات 126

5-5- 1- پیشنهادات مبتنی بر نتایج پژوهش: 126

5-5- 2- پیشنهادات برای پژوهشگران آتی: 127

5-6- موانع و محدودیت های پژوهش: 128

 

منابع و مآخذ : 139

پیوستها وضمائم 130

 

 

 

فهرست مطالب

جدول شماره 2-1: چهار راهبرد نوناكا و تاكیوچی (1995) در تولید دانش سازمانی 25

جدول شماره 2-2: ویژگی های اصلی حالات تولید دانش( نوناكا و تاكوچی 1995) 26

جدول 4-1 : فراوانی و درصد فراوانی تحصیلات 103

جدول 4-2 : فراوانی و درصد فراوانی رده سنی 104

جدول 4-3 : فراوانی و درصد فراوانی نوع استخدام 105

جدول 4-4 : فراوانی و درصد فراوانی سنوات خدمت 106

جدول 4-5 : شاخص های توصیفی مولفه های پژوهش 107

جدول 4-6 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و اکتساب دانش 109

جدول 4-7 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ایجاد دانش 110

جدول 4-8 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ذخیره دانش 112

جدول 4-9 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و توزیع دانش 113

جدول 4-10 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و استفاده از دانش 114

جدول 4-11 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و نگهداری از دانش 115

جدول 4-12 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش 117

جدول 4-13 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش 118

جدول 4-14: نتایج آزمون رتبه بندی فریدمن 119

 

 

 

فهرست اشکال

شکل شماره  2- 1: داده، اطلاعات، دانش و خرد 19

شکل شماره 2-2: روابط بین دانش شخصی و دانش سازمانی 22

شکل شماره  2-3: چرخه مدیریت دانش: (پروبست و همکاران، 2000، ص 83 ) 50

 

 

 

  • جهانی شدن مقابله با قاچاق انسان و تاثیر آن بر سیاست جنایی تقنینی ایران

    جهانی شدن مقابله با قاچاق انسان و تاثیر آن بر سیاست جنایی تقنینی ایران پایان نامه قاچاق انسان مبارزه با قاچاق انسان فرآیند جهانی شدن مبارزه با قاچاق انسان تأثیر جهانی شدن بر سیاست جنایی تقنینی ایران ارکان جرم قاچاق…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوه های فرزندپروری 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوه های فرزندپروری 2 مبانی نظری سبک های فرزندپروری مبانی نظری سبک های فرزند پروری تاریخچه شیوه های فرزندپروری پیشینه سبک های فرزند پروری پیشینه تحقیق شیوه های فرزند پروری پیشینه تحقیق سبک های فرزند…

  • دستورالعلمل ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان

    دستورالعلمل ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان ارزیابی عملکرد اهداف سازمانی کارآیی و اثربخشی دانلود مقالات رشته مدیریت دستورالعلمل ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان دانلود مقالات مدیریت دانلود مقالات مدیریتی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مدیریت دستورالعلمل ارزیابی عملکرد…

  • بررسی عناصر تشکیل دهنده جرم محاربه

    بررسی عناصر تشکیل دهنده جرم محاربه تعریف محاربه جرم محاربه عناصر جرم محاربه دانلود تحقیق جرم محاربه عناصر تشکیل دهنده جرم محاربه مقاله در مورد محاربه ارکان جرم محاربه محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه در قانون مجازات اسلامی…

  • نقش MIS در برنامه ریزی تولیدی شركتها

    نقش MIS در برنامه ریزی تولیدی شركتها MIS برنامه ریزی سیستم اطلاعات سیستم اطلاعات مدیریت سیستم برنامه‌ریزی تولید برنامه ریزی و تحلیل سیستمها دانلود پایان نامه مهندسی صنایع نقش MIS در برنامه ریزی تولیدی شركتها دانلود پایان نامه رشته صنایع…

  • طرح لرزه ای سازه های فولادی

    طرح لرزه ای سازه های فولادی سازه سازه های فولادی دانلود پایان نامه طرح لرزه ای سازه دانلود پایان نامه مهندسی عمران دانلود پایان نامه طرح لرزه ای سازه های فولادی دانلود پایان نامه رشته عمران دانلود پایان نامه عمران…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی مدیریت دانش 105 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی مدیریت دانش 105 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش مبانی نظری…

  • ارزیابی عملکرد سازمان با کارت امتیازی متوازن

    ارزیابی عملکرد سازمان با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک bsc شاخص…

  • کتاب موسوعة النظریات الأدبیة - الدکتور نبیل راغب

    کتاب موسوعة النظریات الأدبیة - الدکتور نبیل راغب کتاب موسوعة النظریات الأدبیة الدکتور نبیل راغب رفتن به سایت اصلی کتاب موسوعة النظریات الأدبیة - الدکتور نبیل راغب (دانشنامه‌ی نظریه‌های ادبی) الشرکه المصریه العالمیه للنشر - 2003 به تعداد 755 صفحه…

  • سیستم عامل اندروید

    سیستم عامل اندروید دانلود پایان نامه و پروژه رشته کامپیوتر و آی تی سیستم عامل اندروید دانلود پایان نامه سیستم عامل اندروید دانلود پروژه سیستم عامل اندروید دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر دانلود پایان نامه کامپیوتر دانلود پروژه اندروید رفتن…

  • برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی با سیستم ABC

    برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی با سیستم ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت محاسبه بها تمام شده آموزش دانشجویان پزشکی برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی با…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری مبانی نظری سرمایه فکری دانلود مبانی نظری سرمایه فکری پیشینه تحقیق سرمایه فکری ادبیات نظری سرمایه فکری فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری ادبیات و مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی 65 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انحراف در تسهیلات بانکی مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی پیشینه داخلی انحراف در تسهیلات بانکی…

  • بررسی خشونت علیه زنان از دیدگاه فقه اسلامی

    بررسی خشونت علیه زنان از دیدگاه فقه اسلامی خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان چیست تعریف خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان از نگاه قرآن خشونت علیه زنان از نگاه احادیث خشونت علیه زنان از دیدگاه اسلام پایان نامه خشونت…

  • ادبیات و مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی

    ادبیات و مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی ابعاد رفتار شهروندی سازمان عوامل ارتقا شهروندی كاركنان رفتارهای ضد شهروندی عوامل موثر بر رفتارهای ضد شهروندی جنبه‌های منفی…

  • دانلود پایان نامه کامل و جامع اینورتر

    دانلود پایان نامه کامل و جامع اینورتر اینورترهای سه فاز اینوترهای تک فاز دسته بندی اینورترها دانلود پایان نامه اینورتر پایان نامه اینورتر رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه کامل و جامع اینورتر     مقدمه: همانطور که می…

  • دانلود پایان نامه در مورد خودکارآمدی کارآفرینانه

    دانلود پایان نامه در مورد خودکارآمدی کارآفرینانه کلمات کلیدی : پایان نامه خودکارآمدی دانلود پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه خودکارآمدی کارآفرینی پایان نامه خودکارآمدی کارآفرینانه دانلود پایان نامه خودکارآمدی دانشجویان پایان نامه در مورد خودکارآمدی کارآفرینی پایان نامه در مورد…

  • کارآموزی و پروژه رشته برق و الکترونیک با عنوان ساخت ترانسفورماتور (شرکت ایران ترانسفوری)

    کارآموزی و پروژه رشته برق و الکترونیک با عنوان ساخت ترانسفورماتور (شرکت ایران ترانسفوری) ترانسفورماتور چیست تعاریف وتقسیم بندی انواع ترانس ساخت ترانسفورماتور شرکت ایران ترانسفوری دانلود کارآموزی و پروژه رشته برق و الکترونیک با عنوان ساخت ترانسفورماتور (شرکت ایران…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : مبانی نظری فرسودگی شغلی دانلود مبانی نظری فرسودگی شغلی پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی فصل دوم پایان نامه فرسودگی شغلی پیشینه داخلی فرسودگی شغلی پیشینه خارجی فرسودگی شغلی پیشینه پژوهش فرسودگی…

  • فصل دوم پایان نامه بازاریابی اینترنتی

    فصل دوم پایان نامه بازاریابی اینترنتی کلمات کلیدی : مبانی نظری بازاریابی اینترنتی پیشینه تحقیق بازاریابی اینترنتی پیشینه داخلی بازاریابی اینترنتی پیشینه خارجی بازاریابی اینترنتی پیشینه پژوهش بازاریابی اینترنتی پیشینه نظری بازاریابی اینترنتی ادبیات نظری بازاریابی اینترنتی چارچوب نظری بازاریابی…

  • مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش و پرورش و مدارس

    مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش و پرورش و مدارس مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش و پرورش مبانی نظری مدیریت دانش در مدارس مبانی نظری مدیریت دانش در تصیم گیری مدیران مدارس دانلود مبانی نظری…

  • بررسی دیدگاه صاحب نظران ایران و جهان در مورد چابکی سازمانی

    بررسی دیدگاه صاحب نظران ایران و جهان در مورد چابکی سازمانی کلمات کلیدی : دیدگاه صاحب نظران به چابکی سازمان اصول چابکی از دیدگاه گلدمن، نایجل و پریس سنجش چابکی از نظر ریک داو مدل اجرای چابکی از نظر شریفی…

  • جوشکاری با لیزر

    جوشکاری با لیزر دانلود پایان نامه لیزر جوشکاری دانلود پایان نامه جوشکاری لیزری جوشکاری با لیزر دانلود پایان نامه جوشکاری با لیزر دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه رشته برق رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه مهندسی برق…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 8 (موجودی مواد و کالا )

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 8 (موجودی مواد و کالا ) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 8 (موجودی مواد و کالا ) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 8 (موجودی مواد و کالا ) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 8 پاورپوینت موجودی مواد…

  • پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه)

    پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه) پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه) پاورپوینت فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوان نیاز به فلسفه حسابرسی پاورپوینت نیاز…